1. Gabriel Weinberg & Justin Mares: Traction
Autoři této knihy vědí, že pro žádnou firmu neexistuje univerzální řešení. V knize Traction se zabývají kombinací 19 osvědčených marketingových kanálů a pomohou vám zjistit, které z nich budou pro vaši firmu nejlépe fungovat. Ať už je využijete jakkoliv, nasměrují vás k vytvoření a udržení růstu vaší firmy.
2. Seth Godin: Tohle je marketing
Seth Godin už prostřednictvím svého blogu, online kurzů, přednášek a knižních bestsellerů obohatil miliony lidí. Kniha Tohle je marketing vám pomůže změnit způsob, jakým svůj produkt či službu prezentujete světu. Jak? Tak, abyste se smysluplně spojili s lidmi, kteří o něj opravdu stojí. Naučí vás, jak si vybudovat dynamiku, kterou potřebujete k oslovení velkého množství toho správného publika.
Tip: Chcete zlepšit své konverze? Náš článek vám odtajní rady a tipy, které vás dovedou k vytvoření dokonalé landing page.
3. Jonah Berger: Contagious
Autor v této knize zkoumá vědecké poznatky pravděpodobně nejsilnější marketingové příležitosti – ústního doporučení. To je totiž velmi nakažlivé. V knize Contagious autor rozebírá šest principů nakažlivosti; šest faktorů, které mohou způsobit, že se produkt, služba nebo myšlenka budou šířit s větší pravděpodobností. Chcete se dozvědět, jak zvýšit míru, s jakou si lidé pamatují a doporučují vaši značku dalším lidem? Přečtete si tuhle knihu.
4. Dan Ariely: Jak drahé je zdarma?
Chcete vědět, jak funguje lidské rozhodování? Jak mocným nástrojem je marketing? Autor knihy Jak drahé je zdarma? vás provede marketingovým světem a jeho účinky na zákazníkovo rozhodování. Vysvětlí, jak iracionální dokáže zákazník být a jak jednoduše se nechá oklamat marketingovými triky. Chcete se jako zákazník rozhodovat lépe? Nebo jako prodejce porozumět faktorům, které zákazníka ovlivní? Autor vám na konkrétních příkladech vysvětlí, jak to všechno funguje.
5. Michelle Losekoot & Eliška Vyhnánková: Jak na sítě
Toužíte po úspěšném ovládnutí sociálních sítí? Chcete vybudovat věrnou komunitu, prosadit svoji značku, zvýšit prodej? V ideálním případě vše dohromady? Trendy digitálního světa se jistě pořád mění, ale princip zůstává stejný. Autorky knihy Jak na sítě vám přináší důmyslný systém pro tvorbu obsahu na sociální sítě. Naučí vás, jak nejlépe komunikovat s novými i stávajícími zákazníky, jak si udržet popularitu a kladné výsledky.
Tip: Chcete zlepšit svou marketingovou komunikaci na sociálních sítích? Přečtěte si článek o tom, jak social media marketing zvládnout na jedničku.
6. Jan Řezáč: Web ostrý jako břitva
Zvládnout web design není vůbec snadné. Možná proto se často setkáváme s weby, které svou vizuální i obsahovou stránkou opravdu pokulhávají. Jan Řezáč se to rozhodl změnit, a tak napsal první českou knihu o tom, jak navrhnout web. Kniha Web ostrý jako břitva je určená začátečníkům, pokročilým, ale také třeba zadavatelům projektů, kteří mohou ušetřit statisíce za špatně navržený web.
7. Milan Zeman: Kompletní příručka pro obsahový marketing
Už jste o obsahovém marketingu slyšeli, ale nevíte, co všechno obnáší? Chcete pochopit obsahový marketing a začít ho využívat ve svém podnikaní? Autor e-booku Kompletní příručka pro obsahový marketing vás naučí, jak pracovat s obsahem, jak ho dostat na první stránky vyhledávačů a jak sestavit obsahovou strategii. Navíc se dozvíte, jak změřit jeho úspěšnost.
Mimochodem, autor pracuje u nás v myTimi. Přečtěte si rozhovor, kde radí, jak na linkbuilding.
8. Pavel Šenkapoun: Webcopywriting pro samouky
Webový copywriter a autor této knihy vás naučí, jak zvládnout tvorbu webových textů i za předpokladu, že jste nikdy nestudovali marketing ani nepracovali v online agentuře. Kniha Webcopywriting pro samouky je napsaná tak, aby jí rozuměl opravdu každý. Po jejím přečtení byste měli být schopni připravit strategii pro webový obsah a lákavě otextovat produkty. Hurá do toho.
Tip: Chcete svým sledujícím na Instagramu přinášet jen obsah, který je bude opravdu bavit? Přečtěte si náš článek, který vás naučí vytvořit interaktivní stories a zvýší tak dosah vašeho profilu.
9. David Ogilvy: Ogilvy o reklamě
Tohle je jednoduše bible všech marketérů a firem. Král reklamy se v knize Ogilvy o reklamě dělí o své zkušenosti s vedením lidí, získáváním klientů a předností práce založené na výzkumu. Najdete tu praktické tipy pro tvorbu reklamy a možná vás to donutí úplně jinak přemýšlet nad celým procesem propagace. Autor pracuje s reklamou jako s nástrojem, pomocí kterého předává lidem užitečné informace. Ty potom zákazníka přimějí si daný produkt či službu koupit.
10. Marcus Sheridan: They Ask You Answer
Autor této knihy vás naučí, že není moudré spoléhat se na reklamní platformy, které mohou kdykoli změnit své zásady nebo ceny. S růstem firmy je rozumné investovat do alternativních marketingových kanálů, které nabízejí větší svobodu a kontrolu. Od autora knihy They Ask You Answer se dozvíte, jak vytvářet články, videa, podcasty a další obsah, který na vašem trhu vybuduje přirozenou důvěru a autoritu.
11. Michael Maslansky: The Language of Trust
Nedůvěra lidí se na sociálních sítích šíří silou blesku. Chcete předejít zbytečné kritice a vybudovat si důvěru u zákazníka? Autor knihy The Language of Trust vás naučí, jak komunikovat s lidmi, aby byli schopní překonat vlastní skepsi. Kniha je bez debat povinnou četbou pro vedoucí pracovníky, marketéry a téměř všechny, kteří působí na sociálních sítích.
Tip: Komunikujete se svými zákazníky tím správným stylem? Přečtěte si náš článek, který vám v 6 krocích vysvětlí, jak proměnit publikum v zákazníky.
12. Dr. Robert Cialdini: Zbraně vlivu
Není tajemstvím, že se manipulativní přesvědčovací techniky používají k osobnímu prospěchu. To však může vést k poškození vaší značky. Kniha Zbraně vlivu se zabývá šesti mocnými principy přesvědčování. Každý z nich hraje roli ve způsobu, jakým jsme ovlivňováni v průběhu každodenního života. Chcete lépe porozumět faktorům, které řídí vaše rozhodnutí? Tato kniha je všeobecně považována za jednu z nejlepších na toto téma.
13. Al Ries & Jack Trout: The 22 Immutable Laws of Marketing
Co vlastně způsobuje, že jsou některé značky mnohem úspěšnější než jiné? Na to vám odpoví autoři knihy The 22 Immutable Laws of Marketing, která řeší téma síly positioningu. Vysvětluje, jak zákazníci uvažují při výběru značky a co můžete udělat pro to, aby vaše značka na trhu vynikla. Je to krátké a silné čtení, které vřele doporučujeme každému, kdo se zajímá o podnikání, budování značky nebo marketing.
14. Eyal Nir: Hooked – How to Build Habit-Forming Products
Lidé, kteří váš produkt používají, jsou fajn, ale lidé, kteří váš produkt používají běžně, jsou ještě fajnovější. Jak dosáhnout toho, aby byl váš produkt pro zákazníka nepostradatelným? V knize Hooked se ukrývá zákonitost, která vám na tuto otázku odpoví a nasměruje vás tím správným směrem. Tohle je jedna z nejlepších marketingových knih pro podnikatele, kteří chtějí vytvářet a prodávat produkty, k nimž se spotřebitelé budou vracet.
Tip: Chcete vědět, jak vytvořit opravdu jedinečný prodejní argument a udělat svůj produkt neodolatelným? Náš článek vám prozradí, jak takový USP (unique selling proposition) vytvořit.
15. Douglas Holt: How Brands Become Icons
Čemu musí marketéři rozumět, když chtějí komunikovat autentickou značku, která bude u zákazníků rezonovat dlouhodobě? Nízká cena ani humbuk nezaručí dlouhodobý úspěch. Na základě tipů od ikonických značek, jako jsou ESPN, Mountain Dew, Volkswagen, Budweiser a Harley-Davidson, Holt v knize How Brands Become Icons rozebírá své rady, jak pěstovat marketingovou strategii, která vytváří smysluplné dlouhodobé spojení značky s potenciálními zákazníky.
Všechny knihy jsme přečetli za vás
Nemáte dost času na čtení? Válí se vám v poličce kupičky knih o marketingu a nevíte, po které z nich sáhnout dřív? Nevadí, my už jsme desítky knih a dalších zdrojů přečetli za vás. Rádi vám pomůžeme s psaním textů, optimalizací pro vyhledávače nebo třeba správou sociálních sítí. Podívejte se, co všechno umíme, a neváhejte nás kontaktovat.