Konzistentní branding dokáže zvýšit zisk společnosti až o 23 %. Vybudovat brand přitom není až taková věda – když znáte ta správná data. Jak dlouho trvá, než si zákazník značku zapamatuje, kolik barev má ideálně obsahovat logo a co mají společného názvy 73 % nejúspěšnějších značek? Přečtěte si 20 statistik o brandingu, které byste měli znát.
Proč je branding důležitý?
- 59 % lidí raději nakoupí u značky, kterou znají (Review42, 2021).
- Konzistentní branding zvyšuje zisk až o 23 % (Forbes, 2018).
- Zákazníci potřebují 5–7 interakcí se značkou, aby si ji zapamatovali (Pam Moore, 2014).
- 89 % nakupujících zůstává věrných značce, která sdílí jejich hodnoty (SmallBizGenius, 2021).
Brand a emoce
- Zákazníkovi trvá v průměru 10 sekund, než si vytvoří názor na značku (ActionCard).
- 65 % lidí uvádí, že s některou značkou cítí emoční spojení (Customer Thermometer).
- Nejčastější emoce, které lidé cítí vůči značkám, jsou zájem (72 %), důvěra (57 %), optimismus (41 %) a obdiv (41 %) (Customer Thermometer).
- Zákazníci, kteří ke značce cítí emoční spojení, mají o 306 % vyšší customer lifetime value (Profit From Tech, 2020).
Na co se v brandingu zaměřit?
- 75 % lidí pozná značku podle loga, 45 % podle firemních barev a 25 % podle stylu komunikace (Renderforest, 2021).
- Zákazníci stráví na webu o 10 % více času prohlížením grafiky než čtením textu (Renderforest, 2021). Nastudujte si, jak vytvořit web, který funguje.
- Pro 86 % zákazníků je autenticita klíčový faktor a rozhodují se podle ní, které značky budou podporovat (Stackla, 2019).
Branding: Logo
- 42 % nejúspěšnějších značek používá ve svém logu dvě barvy. Jednu barvu pak používá 34 % značek a tři barvy 20 % značek (DesignCrowd, 2020).
- Barvy nejčastěji používané v logu jsou modrá (35 %) a červená (30 %) (Venngage, 2019).
- 73 % společností ze seznamu Fortune 500 používá ve svém logu font Sans Serif (Daily Blogging, 2020).
Přečtěte si, jak vytvořit logo, se kterým dobyjete svět.
Firemní barvy
- Lidé značku podvědomě hodnotí a 60–90 % jejich hodnocení je založeno na barvě (Singh, 2006).
- Používání specifické barvy může zvýšit poznání značky (brand recognition) až o 80 % (Forbes, 2018).
- Barevné reklamy přitáhnou o 42 % více pozornosti než tytéž reklamy provedené v černobílé (Ragan, 2015).
Branding na sociálních sítích
- 71 % zákazníků spíše nakoupí u značky, kterou sledují na sociálních sítích (Renderforest, 2021).
- 200 milionů uživatelů Instagramu uvádí, že si prohlédnou alespoň jeden firemní profil denně. To znamená, že máte celkem slušnou šanci vybudovat na Instagramu lovebrand.
- 47 % lidí, kteří sledují značku na Twitteru, pravděpodobně navštíví její web. (Visual.ly).
Zajímá vás víc statistik o sociálních sítích? Přečtěte si 66 stručných faktů o marketingu sociálních sítí.
Název značky
- 77 % zákazníků se při nákupu rozhoduje podle jména značky (Crowdspring, 2017).
- 72 % nejúspěšnějších značek je pojmenovaných vymyšlenými slovy nebo akronymy (Crowdspring, 2017).
Branding a ostatní značky
- 89 % marketérů uvádí, že povědomí o značce (brand awareness) je jejich hlavní cíl (Review42, 2020). Nezapomeňte ho do svých KPI ukazatelů také zařadit.
- Coca-Cola za branding ročně utratí 3,96 miliardy dolarů, což je v přepočtu 84 miliard korun (Investopedia).
- 82 % investorů uvádí, že chtějí své finance vložit do firmy, která má silný brand (Markinblog, 2020).
Vybudovat povědomí o značce je běh na dlouhou trať. Bohatě se ale vyplatí. Pokud sami nemáte čas nebo nevíte, jak na to, rádi vám pomůžeme: Vytvoříme pro vás logo a grafický manuál, převezmeme správu sociálních sítí, napíšeme poutavé texty nebo třeba připravíme brandovou animaci. Tak na nic nečekejte a zarezervujte si konzultaci zdarma.