Marketing  |  Přečteno 3324 x
19. 3. 2021

20 statistik o brandingu, které byste měli znát

Konzistentní branding dokáže zvýšit zisk společnosti až o 23 %. Vybudovat brand přitom není až taková věda – když znáte ta správná data. Jak dlouho trvá, než si zákazník značku zapamatuje, kolik barev má ideálně obsahovat logo a co mají společného názvy 73 % nejúspěšnějších značek? Přečtěte si 20 statistik o brandingu, které byste měli znát.

 

branding

 

Proč je branding důležitý?

 

  • 59 % lidí raději nakoupí u značky, kterou znají (Review42, 2021).
  • Konzistentní branding zvyšuje zisk až o 23 % (Forbes, 2018).
  • Zákazníci potřebují 5–7 interakcí se značkou, aby si ji zapamatovali (Pam Moore, 2014).
  • 89 % nakupujících zůstává věrných značce, která sdílí jejich hodnoty (SmallBizGenius, 2021).

 

Brand a emoce

 

  • Zákazníkovi trvá v průměru 10 sekund, než si vytvoří názor na značku (ActionCard).
  • 65 % lidí uvádí, že s některou značkou cítí emoční spojení (Customer Thermometer).
  • Nejčastější emoce, které lidé cítí vůči značkám, jsou zájem (72 %), důvěra (57 %), optimismus (41 %) a obdiv (41 %) (Customer Thermometer).
  • Zákazníci, kteří ke značce cítí emoční spojení, mají o 306 % vyšší customer lifetime value (Profit From Tech, 2020).

 

Na co se v brandingu zaměřit?

 

  • 75 % lidí pozná značku podle loga, 45 % podle firemních barev a 25 % podle stylu komunikace (Renderforest, 2021).
  • Zákazníci stráví na webu o 10 % více času prohlížením grafiky než čtením textu (Renderforest, 2021). Nastudujte si, jak vytvořit web, který funguje.
  • Pro 86 % zákazníků je autenticita klíčový faktor a rozhodují se podle ní, které značky budou podporovat (Stackla, 2019).

 

Branding: Logo

 

  • 42 % nejúspěšnějších značek používá ve svém logu dvě barvy. Jednu barvu pak používá 34 % značek a tři barvy 20 % značek (DesignCrowd, 2020).
  • Barvy nejčastěji používané v logu jsou modrá (35 %) a červená (30 %) (Venngage, 2019).
  • 73 % společností ze seznamu Fortune 500 používá ve svém logu font Sans Serif (Daily Blogging, 2020).

 

Přečtěte si, jak vytvořit logo, se kterým dobyjete svět.

 

Firemní barvy

 

  • Lidé značku podvědomě hodnotí a 60–90 % jejich hodnocení je založeno na barvě (Singh, 2006).
  • Používání specifické barvy může zvýšit poznání značky (brand recognition) až o 80 % (Forbes, 2018).
  • Barevné reklamy přitáhnou o 42 % více pozornosti než tytéž reklamy provedené v černobílé (Ragan, 2015).

 
Branding na sociálních sítích

 

  • 71 % zákazníků spíše nakoupí u značky, kterou sledují na sociálních sítích (Renderforest, 2021).
  • 200 milionů uživatelů Instagramu uvádí, že si prohlédnou alespoň jeden firemní profil denně. To znamená, že máte celkem slušnou šanci vybudovat na Instagramu lovebrand.
  • 47 % lidí, kteří sledují značku na Twitteru, pravděpodobně navštíví její web. (Visual.ly).

 

Zajímá vás víc statistik o sociálních sítích? Přečtěte si 66 stručných faktů o marketingu sociálních sítí.
 

Název značky

 

  • 77 % zákazníků se při nákupu rozhoduje podle jména značky (Crowdspring, 2017).
  • 72 % nejúspěšnějších značek je pojmenovaných vymyšlenými slovy nebo akronymy (Crowdspring, 2017).


Branding a ostatní značky

 

  • 89 % marketérů uvádí, že povědomí o značce (brand awareness) je jejich hlavní cíl (Review42, 2020). Nezapomeňte ho do svých KPI ukazatelů také zařadit.
  • Coca-Cola za branding ročně utratí 3,96 miliardy dolarů, což je v přepočtu 84 miliard korun (Investopedia).
  • 82 % investorů uvádí, že chtějí své finance vložit do firmy, která má silný brand (Markinblog, 2020).

 

Vybudovat povědomí o značce je běh na dlouhou trať. Bohatě se ale vyplatí. Pokud sami nemáte čas nebo nevíte, jak na to, rádi vám pomůžeme: Vytvoříme pro vás logo a grafický manuál, převezmeme správu sociálních sítí, napíšeme poutavé texty nebo třeba připravíme brandovou animaci. Tak na nic nečekejte a zarezervujte si konzultaci zdarma.
 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy