5 tipů na dokonalou produktovou fotografii

20. 5. 2021
Marketing Přečteno 5827 x

Fotografka

Tip: Ještě než se do toho pustíte, promyslete si přístroj, na který chcete fotit. Ačkoli současná technologie foťáků v telefonech je velmi vyspělá, věřte, že rozdíl mezi fotografií pořízenou na fotoaparát (zrcadlovka/bezzrcadlovka) a mobil je ohromný. Lepší foťáky a objektivy vám pomohou tvořit lepší fotografie, i když spoustu toho samozřejmě ovlivníte sami.

Jak vypadá produktové focení v praxi? Na celý proces vzniku fotografie se můžete kouknout na krátkém videu, kde vznikaly produktové fotky pro e-shop s kosmetikou.

 

 


Tip: Přečtěte si náš článek a zjistěte více o marketingu e-shopu.

 

Produktová fotografie nápoje

 

1. Koncept produktového fotografování

Než sáhnete po foťáku, zamyslete se nad celkovým konceptem prezentace svých produktů. Jaký je smysl fotek? Kam je chcete umístit? Co by z nich mělo být na první pohled jasné? Kde je budete fotit? Co využijete za rekvizity

Dejme tomu, že se rozhodnete použít fotky na web i sociální sítě. Produkty na fotografiích mají reprezentovat, co děláte, hlavní výhody produktu a zároveň budit touhu po jeho koupi. Například v našem případě, při focení kosmetiky, jsme samozřejmě nefotili krémy v kuchyni s talíři v pozadí.

Vyberte si místo, které jste schopni uzpůsobit focení. Může to být zahrada, park, les nebo třeba i váš byt. Uspořádejte scénu tak, aby působila dojmem, který potřebujete.

 

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY: Fleky nikoho nenadchnou – fotíte-li například na černém pozadí, dejte si pozor na šmouhy, které můžou být zapříčiněné špínou na čipu nebo objektivu fotoaparátu. Zároveň si ohlídejte i špínu na produktech. I malá smítka prachu umí nadělat na výsledném snímku pěknou paseku.

 

Tip: Kreativní produktové fotografie budou dobře působit i na firemním instagramu. Přečtěte si náš článek o tom, jak udělat z instagramu lovebrand.

 

Produktová fotografie šamponu


2. Kompozice a světlo produktové fotografie

Ještě než začnete fotit jednu úžasnou fotku za druhou, naaranžujte místo. Zkuste oddělit pozadí využitím deky nebo čehokoli, co zamezí výrazným odrazům světla. Poté, co si připravíte hollywoodskou scénu, se zaměřte na světlo. Nejtěžší součást přípravy scény je správné nasvícení produktů.

Práci vám ulehčí focení za tmy za použití světel nebo blesků. Ve tmavém prostředí budete schopni lépe nasměrovat světla, aby bylo vše potřebné vidět. Nám na kosmetiku bohatě postačí lampa, baterka nebo jakýkoli zdroj světla, který jsme schopni usměrnit. 


NEJČASTĚJŠÍ CHYBY: Špatně vyvážená bílá – dbejte na to, aby snímek působil přirozeně a neměl moc chladný nebo naopak moc teplý odstín. 

 

Produktová fotografie bot


3. Správný úhel pohledu

Vyzkoušejte fotit hned z několika úhlů. Najděte ten nejlepší a toho se držte: snažte se docílit jednotné kompozice napříč celým souborem fotek spíš než mít každý snímek jiný. Pokud máte stativ, nebojte se ho využít. Zajistíte si tím stejnou výšku a vzdálenost od produktu. To vám usnadní práci v postprodukci.

 

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY: Velký pozor na horizontální linii při zarovnání produktu. Vyvarujte se špatnému zarovnání produktu, aby ve výsledku nebyl šikmo.

 

Produktová fotografie dronu

 

4. Focení produktů

Nastavení fotoaparátu je alfou omegou celého výsledku. Jestliže si nejste úplně jistí nastavením manuálního režimu, tak využijte ten automatický. Manuální nastavení vám ale zaručí mnohem vyšší flexibilitu i kontrolu nad finální podobou produktové fotografie.

 

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY: Ostrost produktu – dbejte na správné ostření. Doporučovaná hloubka ostrosti je f/11. Záleží ale na vašich zkušenostech a co z fotografie potřebujete zdůraznit.

 

Vyfoťte každý produkt vícekrát, kdyby se náhodou nějaký snímek nepovedl, abyste se k celému aranžování nemuseli vracet. Co se při kontrole na malém displeji fotoaparátu může zdát v pořádku, může na monitoru počítače být diametrálně jiné.

 

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY: Odlesky – máte-li polarizační filtr, použijte ho. Zbavíte se nepříjemných odlesků třeba na lahvičkách, které chcete fotit.

 

Produktová fotografie plechovky s nápojem

 

5. Postprodukce fotografií

Proces postprodukce začíná již během fáze focení. Čím lépe si snímky připravíte, tím méně práce s tím bude. Navíc nezapomeňte fotit do formátu RAW, který nabízí daleko větší rozmanitost v práci s fotografií.

 

NEJČASTEJŠÍ CHYBY: Málo znamená někdy více – nepřehánějte úpravy. Na oko nepůsobí dobrým dojmem.

 

Koukněte se na 5 aplikací pro úpravu na firemní Instagram nebo využijte jednu z nejpoužívanějších aplikací od Adobe – Lightroom. 

Tip: Kvalitní reklamní fotografie na svém webu doplňte i o kvalitní produktové popisky. Přečtěte si našich 10 tipů z oblasti copywritingu.

 

Pořád si nejste jistí, jak fotit produktové fotografie?

Zaujměte návštěvníky svého e-shopu během několik zlomků sekundy. Rádi pro vás profesionální fotografie připravíme. Prohlédněte si ceník služeb v oblasti produktových fotografií v sekci marketingu nebo nás rovnou kontaktujte a domluvíme se na detailech.
 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025