Marketing  |  Přečteno 8708 x
26. 6. 2020

66 stručných faktů o marketingu sociálních sítí

V roce 2020 je 49 % světové populace na sociálních sítích, přičemž průměrný čas, který na nich lidé denně stráví, jsou 2 hodiny a 23 minut. Nejen proto jsou sítě mocným marketingovým nástrojem. Jaká další čísla a fakta se vám vyplatí znát?

 

mobil na kterém jdou vidět aplikace facebook, instagram a twitter

Která sociální síť v roce 2020 nejvíc frčí?

  • WhatsApp používá 2,5 miliardy lidí, z toho 1,6 miliardy uživatelů je aktivních každý den.
  • Facebook má po světě 2,5 miliardy aktivních uživatelů, 54 % z nich jsou ženy a 46 % muži.
  • YouTube2 miliardy aktivních uživatelů.
  • Instagram má celosvětově 1 miliardu aktivních uživatelů. 60 % z nich uvádí, že si na Instagramu prohlížejí produkty.
  • Na TikToku najdete 800 milionů uživatelů z celého světa.
  • Linkedin575 milionů aktivních uživatelů.
  • Twitter386 milionů aktivních uživatelů, z toho 145 milionů je aktivních denně. Na Twitteru je také vysoká koncentrace uživatelů s vysokoškolským titulem.
  • Pinterest366 milionů aktivních uživatelů.

 

Na kterou síť vsadit v Česku?

  • Na WhatsAppu v Česku najdete 5,5 milionu uživatelů.
  • Facebook má v Česku 5,3 milionu uživatelů, což je 54 % celkové populace ČR.
  • YouTube se u nás může pyšnit 5,2 miliony uživatelů.
  • Na Instagramu má účet 2,3 milionu Čechů.
  • LinkedIn má v ČR 1,6 milionu aktivních uživatelů.
  • TikTok v Česku používá 700 tisíc lidí.
  • Twitter má v ČR 390 tisíc aktivních uživatelů.

 

Čas strávený na sítích

  • Průměrný denní čas strávený na sítích jsou 2 hodiny a 23 minut, u různých věkových skupin se však tento údaj liší. Mileniálové stráví na sítích v průměru 2 hodiny a 38 minut denně a uživatelé z generace Z dokonce 2 hodiny a 55 minut.
  • 74 % lidí kontroluje Facebook denně, většina z nich 8krát za den.

 

Všechno je o zákaznících

  • Průměrný uživatel má účet na 8 sociálních sítích.
  • 80 % uživatelů sociálních sítí ve věku 25–34 let nakupuje online.
  • K vyhledávání a prohlížení produktů používá sociální sítě 49 % lidí ve věku 16–24 let. Ve věkové skupině 55–64 let už je to jen 24 %.
  • Za zdroj informací považuje sociální sítě 83 % lidí.
  • 64 % uživatelů Facebooku je mladších 34 let.
  • 73 % uživatelů Pinterestu jsou ženy, z toho největší skupinu (35 %) tvoří ženy ve věku 25–34 let).

 

Co lidé na sociálních sítích hledají

  • 40 % lidí používá sítě ke kontaktu s rodinou a přáteli.
  • 40 % lidí používá sítě, aby zůstali v obraze a mohli sledovat aktuální dění.
  • 37 % lidí na sociálních sítích vyplňuje chvíle, kdy nemají co dělat.
  • 36 % lidí na sítích vyhledává zábavný obsah.

 

Sociální sítě na mobilu

  • Prostřednictvím mobilního telefonu sociální sítě navštěvuje 4,8 milionu Čechů, což je 45 % populace ČR.
  • YouTube uvádí, že 70 % videí je sledováno z mobilního telefonu.
  • 94 % času, kdy používáme mobilní telefon, ho držíme ve vertikální poloze.

 

Značky na sociálních sítích

  • 36 % uživatelů na sociálních sítích sleduje firmy a značky. (Přečtěte si, jak pomocí firemního profilu vybudovat lovebrand.)
  • 80 % uživatelů na profilu značky upřednostní video před článkem.
  • 70 % lidí více věří příspěvku přidanému reálným člověkem než značkou.
  • 71 % uživatelů, kteří měli se značkou na sociálních sítích dobrou zkušenost, ji doporučí ostatním. A proto se zákaznický servis opravdu vyplatí.
  • 200 milionů uživatelů Instagramu uvádí, že si prohlédnou alespoň jeden firemní profil denně.

 

Reklamy na sociálních sítích

  • Pokud vaše reklamy na Facebooku obsahují obrázek, budou o 80 % efektivnější než bez obrázku.
  • Pokud do své kampaně zahrnete Stories, zvýšíte brand awareness až o 21 % a kampaň bude o 35 % efektivnější.
  • 50 milionů malých firem využívá ke komunikaci se zákazníky Facebook.
  • Na Facebooku zveřejňuje reklamy 7 milionů uživatelů.
  • 93 % marketérů k propagaci pravidelně využívá reklamy na Facebooku.
  • V Americe je průměrná cena za proklik facebookových reklam 1,86 $ a průměrná míra prokliku je 0,9 %.

 

Obsah na sítích

  • 80 % sdílení obsahu pobíhá v soukromých zprávách – vy tak o sdílení nevíte a nemůžete ho měřit.
  • Každý den je napříč různými platformami sdílena 1 miliarda Stories.
  • O tom, že si musíte hlídat, co zveřejňujete, svědčí i to, že jen za rok 2019 Facebook smazal 5,5 miliardy účtů. (5 % účtů na Facebooku je falešných.)
  • Měsíčně na Facebooku přibyde 5 miliard komentářů.
  • Více než 20 celosvětově známých sociálních sítí používá hashtagy.

 

Řekni to videem

  • Každou minutu je na YouTube nahráno celkem 400 hodin videí.
  • 3krát více uživatelů, kteří potřebují instrukce k používání produktu, raději vyhledá video návod na YouTube než psaný manuál.
  • 85 % uživatelů sleduje na Facebooku videa s vypnutým zvukem.
  • Pokud má video reklama titulky, bude průměrný čas jejího sledování až o 12 % vyšší.

 

Dosah a engagement

  • Na sociálních sítích klesá organický dosah. V roce 2019 klesl u Facebooku na hodnotu 5 %, u Instagramu na 37 %.
  • Jako nejlepší čas, kdy postovat na Facebooku, ze statistik vyplývá středa, nejlépe v 11:00 a mezi 13:00 a 14:00
  • Nepostujte před 7:00 ani po 17:00, v těchto časech je na sítích zdaleka nejnižší engagement.

 

Správné používání sociálních sítí vám dokáže zvednout obrat o desítky procent. Pokud nevíte, jak na ně, nemáte čas nebo jen chcete snížit náklady, delegujte jejich správu na nás

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy