Inspirace  |  Přečteno 24386 x
19. 9. 2022

7 knih o podnikání, které doporučuje náš CEO

Žádný učený z nebe nespadl. Ani ten nejzkušenější markeťák či majitel firmy se nenarodil s know-how, jak udělat tu nejlepší reklamu nebo vést firmu. Ty nejcennější zkušenosti sbíráte po cestě a sebevzdělávání, získávání nových a zajímavých informací k tomu bezpochyby patří. Náš CEO Jan Skovajsa se inspiroval mnoha knihami, které mu pomohly na jeho cestě k úspěšnému podnikání – tady jsou.

banner

1. Peter Drucker: The Effective Executive 

Tato kniha je takovou příručkou pro manažery. Obsahuje sedm kapitol, které rozebírají důležitá témata, a dává konkrétní tipy. Jedna z kapitol se zabývá časem, vybízí k uvědomění a poznání svého času a učí, jak s ním zacházet v osobním životě i ve firmě. Jak už název napovídá, celá kniha je postavená na efektivitě a produktivitě, a to nejen během práce, ale například při rozhodování nebo vedení ostatních. Hlavní myšlenkou je, že efektivitě se dá naučit. Rozhodně vám nabídne nové pohledy na to, jak řešit různé situace v pracovním prostředí. 

Tip: Možná by vás mohlo zajímat 5 to-do aplikací ZDARMA, které vám pomůžou s produktivitou práce

 

2. Reid Hoffman: Blitzscaling 

Chcete založit vlastní start-up? Pak si rozhodně přečtěte knihu Blitzscaling, ukáže vám totiž, jak exponenciálně růst a dosáhnout takových výsledků, o kterých se vám ani nesnilo. V knize se dozvíte základní principy a faktory růstu, abyste jako firma dokázali dlouhodobě uspět. Nahlédněte pod pokličku těch nejúspěšnějších firem a převálcujte svou konkurenci. 

 

3. Chris Voss: Never split the difference 

Naučte se vyjednávat. Tato kniha ukazuje uvažování lidí při vyjednávání, jde do hloubky a dává tipy na to, jak vyjednat v podstatě cokoliv. Autor Chris Voss je bývalý vyjednavač FBI a jeho rady můžete využít nejen v obchodní sféře, ale i v běžném životě nebo jako copywriter. Pochopit uvažování lidí vám dá jistý nadhled, díky kterému jim dokážete nabídnout přesně to, co chtějí.  

Tip: Četli jste tyto knihy? Máme pro vás dalších 15 knih, tentokrát o marketingu

 

4. Jan Skovajsa a Martin Pavlík: Evoluce podnikání 

Zkušenosti a know-how, které náš CEO Honza a jeho kamarád, podnikatel a zakladatel Lamaelu Martin Pavlík během své cesty nasbírali, sdílí v knize Evoluce podnikání. Je to kompletní průvodce podnikáním od A do Z. Dozvíte se, jak vytvořit funkční firemní strategii, na co myslet při tvorbě produktu, jak získat první zákazníky z obchodního i marketingového pohledu, jak si je udržet, nebo jak úspěšně řídit firmu a lidi. Kniha vám dá základy podnikání. Nastartujte svůj byznys, uvnitř najdete konkrétní tipy, jak uspět. 

 

 

Kdyby mohl dát náš CEO podnikatelům jen jednu radu, co by to bylo?

Jan Skovajsa

Jan Skovajsa

CEO myTimi

Spočítejte si dobře akviziční náklady a očekávání návratnosti akvizice (LTV). Je to malinká analýza, která zabere pár minut, ale tak u 9/10 businessů, které skončí, je to právě z toho důvodu, že si předem neudělaly tohle cvičení. Prostě buď neřeší, jestli jim byznys akvizičně vychází, anebo to řeší pozdě.

 

5. William Thorndike: The Outsiders  

Tato kniha píše příběh osmi úspěšných CEO. O každém se dozvíte trochu něco jiného, odhalíte jejich vzorce chování a myšlení a necháte se inspirovat jejich životy. I přesto, že je každý příběh odlišný, můžete si všimnout podobných rysů a charakteristik, které mají všichni. Kniha vám ukáže mnoho nových pohledů a rozšíří vaše obzory v oblasti vedení firem a podnikání obecně.  

 

6. Malcolm Gladwell: Outliers: The story of succes 

Úspěch není jen o ambici, rozhodnutí a vytrvalosti. Autor knihy Malcolm Gladwell popisuje, že úspěch závisí na mnoha okolnostech, a to především těch vnějších. Člověk je ovlivněný prostředím, ve kterém vyrůstá, a lidmi, kteří ho v životě obklopují. Velký rozdíl v dosahování cílů vidí autor například u dětí bohatých a chudých lidí. Proč mají někteří lidé pořád štěstí a jiní o něj ani nezavadí? To vám řekne tato kniha. 

 

7. The Servant – James Hunter 

Každý je vůdcem, protože ovlivňuje ostatní. Pokud v sobě chcete probudit vůdčí schopnosti, tato kniha vám poskytne spoustu rad a tipů. Příběh byznysmena Johna Dailyho, kterému se v životě nedaří, skvěle popisuje podstatu leadershipu. Díky knize získáte nový úhel pohledu na řízení lidí, a to i těch nejméně flexibilních. Principy, které John v knize zmiňuje, vás naučí tvořit zdravé vztahy plné respektu a zodpovědnosti. 

Tip: Přečtěte si náš článek o tom, co je leadership

 

My už jsme je četli... 

Tyto knihy vám doporučuje náš CEO, protože mu pomohly vybudovat úspěšnou firmu. Nemáte na čtení čas, ale potřebujete pomoct s podnikáním? V myTimi vám rádi pomůžeme získat nové zákazníky. Máme zkušenosti s tisícovkou klientů, kterým rozvíjíme jejich podnikání například pomocí marketingu. Neváhejte se na nás obrátit. 

 

 
 
 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy