1. Peter Drucker: The Effective Executive
Tato kniha je takovou příručkou pro manažery. Obsahuje sedm kapitol, které rozebírají důležitá témata, a dává konkrétní tipy. Jedna z kapitol se zabývá časem, vybízí k uvědomění a poznání svého času a učí, jak s ním zacházet v osobním životě i ve firmě. Jak už název napovídá, celá kniha je postavená na efektivitě a produktivitě, a to nejen během práce, ale například při rozhodování nebo vedení ostatních. Hlavní myšlenkou je, že efektivitě se dá naučit. Rozhodně vám nabídne nové pohledy na to, jak řešit různé situace v pracovním prostředí.
Tip: Možná by vás mohlo zajímat 5 to-do aplikací ZDARMA, které vám pomůžou s produktivitou práce.
2. Reid Hoffman: Blitzscaling
Chcete založit vlastní start-up? Pak si rozhodně přečtěte knihu Blitzscaling, ukáže vám totiž, jak exponenciálně růst a dosáhnout takových výsledků, o kterých se vám ani nesnilo. V knize se dozvíte základní principy a faktory růstu, abyste jako firma dokázali dlouhodobě uspět. Nahlédněte pod pokličku těch nejúspěšnějších firem a převálcujte svou konkurenci.
3. Chris Voss: Never split the difference
Naučte se vyjednávat. Tato kniha ukazuje uvažování lidí při vyjednávání, jde do hloubky a dává tipy na to, jak vyjednat v podstatě cokoliv. Autor Chris Voss je bývalý vyjednavač FBI a jeho rady můžete využít nejen v obchodní sféře, ale i v běžném životě nebo jako copywriter. Pochopit uvažování lidí vám dá jistý nadhled, díky kterému jim dokážete nabídnout přesně to, co chtějí.
Tip: Četli jste tyto knihy? Máme pro vás dalších 15 knih, tentokrát o marketingu.
4. Jan Skovajsa a Martin Pavlík: Evoluce podnikání
Zkušenosti a know-how, které náš CEO Honza a jeho kamarád, podnikatel a zakladatel Lamaelu Martin Pavlík během své cesty nasbírali, sdílí v knize Evoluce podnikání. Je to kompletní průvodce podnikáním od A do Z. Dozvíte se, jak vytvořit funkční firemní strategii, na co myslet při tvorbě produktu, jak získat první zákazníky z obchodního i marketingového pohledu, jak si je udržet, nebo jak úspěšně řídit firmu a lidi. Kniha vám dá základy podnikání. Nastartujte svůj byznys, uvnitř najdete konkrétní tipy, jak uspět.
Kdyby mohl dát náš CEO podnikatelům jen jednu radu, co by to bylo?
Jan Skovajsa
Spočítejte si dobře akviziční náklady a očekávání návratnosti akvizice (LTV). Je to malinká analýza, která zabere pár minut, ale tak u 9/10 businessů, které skončí, je to právě z toho důvodu, že si předem neudělaly tohle cvičení. Prostě buď neřeší, jestli jim byznys akvizičně vychází, anebo to řeší pozdě.
5. William Thorndike: The Outsiders
Tato kniha píše příběh osmi úspěšných CEO. O každém se dozvíte trochu něco jiného, odhalíte jejich vzorce chování a myšlení a necháte se inspirovat jejich životy. I přesto, že je každý příběh odlišný, můžete si všimnout podobných rysů a charakteristik, které mají všichni. Kniha vám ukáže mnoho nových pohledů a rozšíří vaše obzory v oblasti vedení firem a podnikání obecně.
6. Malcolm Gladwell: Outliers: The story of succes
Úspěch není jen o ambici, rozhodnutí a vytrvalosti. Autor knihy Malcolm Gladwell popisuje, že úspěch závisí na mnoha okolnostech, a to především těch vnějších. Člověk je ovlivněný prostředím, ve kterém vyrůstá, a lidmi, kteří ho v životě obklopují. Velký rozdíl v dosahování cílů vidí autor například u dětí bohatých a chudých lidí. Proč mají někteří lidé pořád štěstí a jiní o něj ani nezavadí? To vám řekne tato kniha.
7. The Servant – James Hunter
Každý je vůdcem, protože ovlivňuje ostatní. Pokud v sobě chcete probudit vůdčí schopnosti, tato kniha vám poskytne spoustu rad a tipů. Příběh byznysmena Johna Dailyho, kterému se v životě nedaří, skvěle popisuje podstatu leadershipu. Díky knize získáte nový úhel pohledu na řízení lidí, a to i těch nejméně flexibilních. Principy, které John v knize zmiňuje, vás naučí tvořit zdravé vztahy plné respektu a zodpovědnosti.
Tip: Přečtěte si náš článek o tom, co je leadership.
My už jsme je četli...
Tyto knihy vám doporučuje náš CEO, protože mu pomohly vybudovat úspěšnou firmu. Nemáte na čtení čas, ale potřebujete pomoct s podnikáním? V myTimi vám rádi pomůžeme získat nové zákazníky. Máme zkušenosti s tisícovkou klientů, kterým rozvíjíme jejich podnikání například pomocí marketingu. Neváhejte se na nás obrátit.