1. Vytvářejte zajímavý obsah
Teď si asi říkáte, že to je snad jasné, když chcete vylepšit obsah webu, musíte psát kvalitní texty. Jenže my nemáme na mysli pouze dobře zpracované popisky k produktům a službám, které nabízíte.
Co takhle přidat na váš web blog? Tam můžete psát články na témata, která se týkají vašeho podnikání a ukázat, že jste odborníci v oboru. A hlavně můžete psát takový obsah, který lidi zajímá. Proveďte analýzu klíčových slov a zjistěte, co lidé vyhledávají a na co hledají odpovědi. Neváhejte jim předat novinky z oboru, tipy, rady a postupy. Zkrátka jim poskytněte užitečné informace.
Tip: Jestli nemáte v plánu oslovit specialistu na copywriting, ale vrhnete se na psaní textů sami, přečtěte si 10 užitečných tipů, jak na copywriting.
2. Používejte klíčová slova
Klíčová slova jsou důležitou součástí úspěšného obsahu. Proto byste měli vědět, jaké výrazy se používají a přes jaká spojení vaši klienti dané produkty či služby vyhledávají. A samozřejmě je pak zapracovat v rámci svého webu. Díky tomu půjdete naproti vyhledávačům, takže posílíte svou pozici ve vyhledávání a zvýšíte organickou návštěvnost. Jak jsou na tom vaše stránky, můžete zjistit prostřednictvím naší SEO analýzy zdarma.
3. Formátujte
Mohlo by se zdát, že správné formátování je drobnost, která nerozhoduje o tom, kolik bude mít text čtenářů. Opak je ale pravdou. V dnešní uspěchané době lidé obsah zpravidla nejdříve nečtou, ale pouze skenují očima. Až potom se rozhodnou, jestli text obsahuje informace, které je zajímají a přečtou si ho celý. Pokud tedy čtenáře nechcete odradit nepřehledným dlouhým textem, tady je pár základních tipů, jak správně formátovat:
- Pište krátké odstavce.
- Zvýrazňujte důležité pasáže.
- Využívejte odrážky.
- Používejte nadpisy a podnadpisy.
4. Zaměřte se na meta popisky a titulky
To je totiž to první, co si potenciální návštěvník vašeho webu přečte. A je to taky to, co nejspíš rozhodne o tom, zda web navštíví. Jenže jak zaujmout v pár větách? Máme pro vás pár osvědčených tipů, které fungují:
- Poskytněte hodnotu: Ta nejdůležitější informace by se měla objevit na začátku textu, tedy hned v nadpisu nebo v titulku, aby čtenáře přesvědčila, že má číst dál.
- Položte otázku: Když člověk vidí otázku, automaticky se začne zamýšlet nad odpovědí. To upoutá jeho pozornost a probudí zvědavost. Tím se zvýší šance, že bude chtít ve čtení pokračovat.
- Použijte čísla: Dodávají konkrétnost a vytváří struktury. Čtenáři hned ví, jak bude text rozdělený a kolik informací se dozvědí. Čísla navíc zvyšují důvěryhodnost, protože lidé mají pocit, že je obsah konkrétní, praktický a založený na faktech.
5. Vkládejte obrázky, videa a grafy
Vizuální obsah je jeden z nejefektivnějších způsobů, jak můžete zvýšit poutavost vašeho webu. Obrázky, grafy a videa mají v textu řadu funkcí, například vizuálně dělí obsah stránky a pomáhají rozbít monotónnost. Kromě toho přitahují pozornost a můžou mít až emocionální přesah. Díky tomu si návštěvník webu informace snadněji zapamatuje a taky má tendenci obsah s obrázky a videi více sdílet na sociálních sítí.
Tip: K tomu, abyste měli na vašem webu kvalitní vizuální obsah nemusíte být fotograf. Existuje spousta fotobank, kde můžete stahovat fotky zdarma.
6. Optimalizujte rychlost stránek
A jsme zase u toho, všechno musí být rychlé. Obecně se doporučuje, aby se webová stránka načetla za méně než 3 sekundy. Pokud se načte mezi 1 až 2 sekundami, považuje se za velmi dobrou. Tušíte, jak je na tom váš web? Udělejte si rychlou analýzu webu zdarma a hned budete vědět, jestli je potřeba něco vylepšit.
7. Vyhněte se překlepům a pravopisným chybám
Na závěr jsme se zeptali našeho zkušeného copywritera a korektora Petra.
Co byste si podle něj neměli zapomenout pohlídat při tvorbě obsahu?
Petr Saturnin
Zlaté pravidlo tvůrců obsahu by mělo znít „každý text si po sobě je třeba aspoň jednou přečíst“. V ideálním případě by měl být navíc podroben pečlivému dohledu korektora, protože všichni do jisté trpíme určitou „autorskou slepotou“. Text s překlepy či pravopisnými a stylistickými chybami není akceptovatelný, přesto se s nimi bohužel setkáváme denně.
Vyplatí se přenechat tvorbu odborníkům
Jak vidíte, vytvářet kvalitní obsah není jen tak. Je to poměrně složitý proces, v rámci kterého musíte vzájemně propojit řadu věcí. Určitě se do toho můžete pustit sami, ale může se také stát, že utratíte velké množství peněz a ztratíte nemálo času. Je lepší tedy přenechat přípravu odborníkům.