Marketing  |  Přečteno 1582 x
29. 5. 2023

7 tipů, jak tvořit kvalitní obsah pro svůj web

V dnešní záplavě informací na internetu potřebujete své klienty zaujmout a dovést je k požadované akci a na to vám nebude stačit obyčejný web. Jak vytvořit takový web, který bude pro návštěvníky nejen atraktivní, ale také přinese konverze? Připravili jsme pro vás sedm tipů, díky kterým snadno vylepšíte obsah vašeho webu. 

banner

1.    Vytvářejte zajímavý obsah 

Teď si asi říkáte, že to je snad jasné, když chcete vylepšit obsah webu, musíte psát kvalitní texty. Jenže my nemáme na mysli pouze dobře zpracované popisky k produktům a službám, které nabízíte.  

Co takhle přidat na váš web blog? Tam můžete psát články na témata, která se týkají vašeho podnikání a ukázat, že jste odborníci v oboru. A hlavně můžete psát takový obsah, který lidi zajímá. Proveďte analýzu klíčových slov a zjistěte, co lidé vyhledávají a na co hledají odpovědi. Neváhejte jim předat novinky z oboru, tipy, rady a postupy. Zkrátka jim poskytněte užitečné informace.  

Tip: Jestli nemáte v plánu oslovit specialistu na copywriting, ale vrhnete se na psaní textů sami, přečtěte si 10 užitečných tipů, jak na copywriting

 

2.    Používejte klíčová slova 

Klíčová slova jsou důležitou součástí úspěšného obsahu. Proto byste měli vědět, jaké výrazy se používají a přes jaká spojení vaši klienti dané produkty či služby vyhledávají. A samozřejmě je pak zapracovat v rámci svého webu. Díky tomu půjdete naproti vyhledávačům, takže posílíte svou pozici ve vyhledávání a zvýšíte organickou návštěvnost. Jak jsou na tom vaše stránky, můžete zjistit prostřednictvím naší SEO analýzy zdarma

 

3.    Formátujte 

Mohlo by se zdát, že správné formátování je drobnost, která nerozhoduje o tom, kolik bude mít text čtenářů. Opak je ale pravdou. V dnešní uspěchané době lidé obsah zpravidla nejdříve nečtou, ale pouze skenují očima. Až potom se rozhodnou, jestli text obsahuje informace, které je zajímají a přečtou si ho celý. Pokud tedy čtenáře nechcete odradit nepřehledným dlouhým textem, tady je pár základních tipů, jak správně formátovat

 

  • Pište krátké odstavce. 
  • Zvýrazňujte důležité pasáže. 
  • Využívejte odrážky. 
  • Používejte nadpisy a podnadpisy. 

 

4.    Zaměřte se na meta popisky a titulky 

To je totiž to první, co si potenciální návštěvník vašeho webu přečte. A je to taky to, co nejspíš rozhodne o tom, zda web navštíví. Jenže jak zaujmout v pár větách? Máme pro vás pár osvědčených tipů, které fungují: 

 

  • Poskytněte hodnotu: Ta nejdůležitější informace by se měla objevit na začátku textu, tedy hned v nadpisu nebo v titulku, aby čtenáře přesvědčila, že má číst dál. 
  • Položte otázku: Když člověk vidí otázku, automaticky se začne zamýšlet nad odpovědí. To upoutá jeho pozornost a probudí zvědavost. Tím se zvýší šance, že bude chtít ve čtení pokračovat.  
  • Použijte čísla: Dodávají konkrétnost a vytváří struktury. Čtenáři hned ví, jak bude text rozdělený a kolik informací se dozvědí. Čísla navíc zvyšují důvěryhodnost, protože lidé mají pocit, že je obsah konkrétní, praktický a založený na faktech.  

 

5.    Vkládejte obrázky, videa a grafy 

Vizuální obsah je jeden z nejefektivnějších způsobů, jak můžete zvýšit poutavost vašeho webu. Obrázky, grafy a videa mají v textu řadu funkcí, například vizuálně dělí obsah stránky a pomáhají rozbít monotónnost. Kromě toho přitahují pozornost a můžou mít až emocionální přesah. Díky tomu si návštěvník webu informace snadněji zapamatuje a taky má tendenci obsah s obrázky a videi více sdílet na sociálních sítí. 

Tip: K tomu, abyste měli na vašem webu kvalitní vizuální obsah nemusíte být fotograf. Existuje spousta fotobank, kde můžete stahovat fotky zdarma

 

6.    Optimalizujte rychlost stránek 

A jsme zase u toho, všechno musí být rychlé. Obecně se doporučuje, aby se webová stránka načetla za méně než 3 sekundy. Pokud se načte mezi 1 až 2 sekundami, považuje se za velmi dobrou. Tušíte, jak je na tom váš web? Udělejte si rychlou analýzu webu zdarma a hned budete vědět, jestli je potřeba něco vylepšit.

 

7.    Vyhněte se překlepům a pravopisným chybám 

Na závěr jsme se zeptali našeho zkušeného copywritera a korektora Petra. 

Co byste si podle něj neměli zapomenout pohlídat při tvorbě obsahu?

Petr Saturnin

Petr Saturnin

copywriter a korektor

Zlaté pravidlo tvůrců obsahu by mělo znít „každý text si po sobě je třeba aspoň jednou přečíst“. V ideálním případě by měl být navíc podroben pečlivému dohledu korektora, protože všichni do jisté trpíme určitou „autorskou slepotou“. Text s překlepy či pravopisnými a stylistickými chybami není akceptovatelný, přesto se s nimi bohužel setkáváme denně.

 

Vyplatí se přenechat tvorbu odborníkům 

Jak vidíte, vytvářet kvalitní obsah není jen tak. Je to poměrně složitý proces, v rámci kterého musíte vzájemně propojit řadu věcí. Určitě se do toho můžete pustit sami, ale může se také stát, že utratíte velké množství peněz a ztratíte nemálo času. Je lepší tedy přenechat přípravu odborníkům.   

 

 
 
 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy