Co je to love brand?
Jak už jsme popsali trochu v úvodním odstavci, love brand je značka, se kterou se cítíte nějak emocionálně propojeni a máte ji zkrátka rádi. Díky tomuto poutu pak kupujete zboží u této obchodní značky mnohem více než u ostatních a vracíte se primárně k ní. Díky čemu ale může nastat takové silné propojení?
To, s čím se zákazníci často ztotožňují, jsou právě hodnoty, politika společnosti a to, jak je reprezentuje. Když s nimi zákazníci souzní, značka se stává jakousi součástí jejich identity a kolikrát ji dokážou v konkurenčním boji bránit před jinými značkami nebo odpůrci (často i na sociálních sítích). Jako příklad typického love brandu z českého prostředí můžeme jmenovat například Kofolu, ze zahraničí pak třeba Apple nebo Starbucks.
Jak vybudovat love brand?
Budování love brandu je sice běh na dlouhou trať, tenhle maraton se vám ale jistě vyplatí. Pomocí jakých kroků se vám podaří vytvořit výjimečné pouto s vašimi zákazníky?
1. Odlište se od konkurence
Aby se vám podařilo vytvořit úspěšný love brand, musíte umět vystoupit z řady. Dnes figuruje na trhu záplava značek a společností, vyčnívat mezi všemi tak nemusí být úplně jednoduché. Nejenže musíte nastavit hodnoty a zásady společnosti, které zákazníky osloví a s vaší značkou propojí, ale musíte se jich hlavně držet. Nabídněte něco nového, co zaujme, a první značnou výhodu máte v kapse.
2. Využijte pocitu nostalgie
Love brand by měl ve svých zákaznících vyvolávat emoce. A jednou z nejsilnějších lidských emocí je nostalgie. Také si rádi zavzpomínáte na staré dobré časy a šťastné chvilky, které jste prožili? Vaši zákazníci také. Zkuste tedy vaše produkty propojit s něčím, díky čemu se lidé v myšlenkách i pocitech vrátí do minulosti, a sílou příjemné nostalgie navážou s vaší značkou speciální pouto. Co třeba vydat retro edici?
3. Odpovědnost zvyšuje oblíbenost
Aby byly značky v dnešní době více vidět, musí se vyjadřovat i ke společensky důležitým a složitějším tématům, jakými jsou třeba ekologie a udržitelnost. Až 65 % zákazníků uvedlo, že jsou ochotní připlatit si za „zelenější“ produkt, který je šetrnější k přírodě, nebo když část z ceny putuje na dobrou věc. Pro 44 % dotázaných také hraje velkou roli to, zda je společnost férová ke svým zaměstnancům (IPSOS 2021).
4. Buďte online
Sociální sítě jsou nedílnou součástí snad již každého úspěšného podnikání. Firemní blog, Facebook nebo Instagram vám určitě budou šikovnými pomocníky při budování úspěšného love brandu. Jejich používáním můžete svou značku přiblížit publiku a ukázat její „lidskou tvář“. Úspěšné love brandy budují na sociálních sítích komunity ne díky prezentaci svých oblíbených produktů, ale spíše tím, že poskytují svým fanouškům přidanou hodnotu.
Tip: Přečtěte si, jak ovládnout instagram, aby byla vaše firma vidět.
5. Držte krok s trendy
Naslouchejte svému publiku a sledujte, co se děje ve veřejném prostoru. Pokud vaši zákazníci reagují na nové trendy kladně, nebojte se naskočit na vlnu inovace. Nebo dokonce nastavujte trendy, lidé milují novinky a vaše značka tak zůstane relevantní.
6. Spolupracujte s velkými jmény
Pokládáte si otázku, kdo vlastně určuje, co je cool a trendy? No přeci influenceři. Influencer marketing je nedílnou součástí dnešního světa online marketingu a ani v této oblasti byste neměli zaspat. Známí tvůrci obsahu mají na sociálních sítích často nemalé základny fanoušků, které jim plně důvěřují a inspirují se jimi. Navažte spolupráci s influencery relevantními pro vaše publikum a využijte jejich vlivu.
7. Budujte jedinečný zákaznický prožitek
To, co spojuje značku se zákazníkem, nemusí být nutně jen samotný produkt. Jistě, ten by měl být kvalitní a splňovat očekávání vytvořená před nákupem. Ale hlavní faktor toho, jak se budují úspěšné značky, je jednoznačně zákaznický prožitek. Když se budou zákazníci díky vaší péči cítit výjimečně, máte napůl vyhráno.
Tip: Máme pro vás 15 tipů, jak dokonale zvládnout péči o zákazníky.
8. Propojte se se svým publikem
Myslíte si, že se můžete propojit s vaším publikem jen pomocí sociálních sítí? To nemusí být nutně pravda. Vytvořte zajímavé akce i mimo virtuální svět, na kterých se můžete se svými fanoušky sejít, vyslechnout si jejich názory a třeba i kritiku. Takzvaný community engagement – neboli zapojení komunity – prokazatelně napomáhá pozitivnímu vnímání společností a prohlubuje vztah mezi ní a jejími zákazníky.
Chcete se stát love brandem?
Love brandem se vaše značka bohužel nestane přes noc. K tomu, abyste dosáhli svých cílů, musíte mít správně nastavenou dlouhodobou strategii a marketingový plán. Ty musíte důsledně dodržovat a věnovat jim spousty času. Nemáte na to prostředky nebo kapacity, abyste se o svůj marketing postarali sami? Nechte to na odbornících. U nás v myTimi máme tým profesionálů jak v oblasti marketingu, tak i obchodu, kteří vám poradí, jak být značkou, kterou zákazníci milují.