Díky algocrm.cz získáváme Algotechu zakázky v hodnotě několika milionů ročně
- Zadání: Tvorba nového webu pouze pro CRM produkty
- Platforma: PHP a JS
- Rok realizace: 2021
- Trvání: 4 měsíce
- Jazyk: Český
- Rozsah: Do 150 tisíc Kč
Info o klientovi
Algotech je česká společnost, která poskytuje komplexní IT služby. Nabízí obrovské spektrum IT řešení od CRM přes cloud až po vývoj softwaru na míru. Disponuje vlastním datovým centrem a je certifikovaným partnerem značek jako Oracle, Avaya, Sophos nebo ESET.
Algotech vznikl v roce 1997 pod názvem Tservis97 a začínal jako malá společnost působící v oblasti call center, telekomunikačního softwaru a hardwaru. Pro kompletní zajištění IT služeb činnost postupně rozšířili o další oblasti – ERP, cloudové služby, kyberbezpečnost, vývoj na zakázku, CRM, GDPR a ServiceDesk.
Zadání a návrh řešení
Vzhledem k množství IT řešení, která Algotech poskytuje, se firma pro větší přehlednost rozhodla vytvořit specializovanou microsite čistě pro CRM služby. Algotech patří mezi největší partnery SugarCRM v Evropě a dokáže provést implementace pro několik jazykových mutací současně.
Protože SugarCRM opakovaně vyhrává ceny za nejlepší UX a UI mezi různými CRM systémy, je toto CRM řešení velmi žádané. Bylo tedy potřeba vytvořit microsite, která by dala SugarCRM více prostoru, jednoduše vysvětlila všechny jeho výhody a zvýšila konverzní poměr.
Stránka také musela být přizpůsobená cílové skupině, kterou jsou větší firmy s vícero obchodními zástupci, a vystihnout, proč je vhodným partnerem pro implementaci SugarCRM právě Algotech.
Od začátku jsme také počítali s prací na PPC kampaních, které by přispěly k získání poptávek. U tohoto typu produktů stačí poptávky v řádu nižších jednotek měsíčně, protože se jedna zakázka obvykle pohybuje ve vyšších stovkách tisíc až milionech korun.
Očekáváný PNO byl pod 10 % a předpokládané tržby přes algocrm.cz vyšší než 25 milionů Kč ročně.
Realizace, problémy a přístup k řešení
Přípravná fáze
Nejprve jsme si společně ujasnili, jaká jsou pro příští 2 roky číselná očekávání a vytvořili produktovou diferenciaci od konkurence a komunikační strategii celého webu.
To, přes jaké kanály budeme stránku propagovat, vycházelo ze strategie pro Algotech.cz, takže zde jsme nemuseli nic měnit. Věděli jsme, že na web povedou jen placené reklamy a minimum organické návštěvnosti.
Web jsme chtěli navrhnout tak, aby sloužil spíše jako lead magnet nebo microsite pro snazší a komplexní vysvětlení produktu.
Po ujasnění těchto kritérií jsme za 2 týdny vytvořili návrhy rozložení prvků na stránkách tzv. wireframes, které by typově odpovídaly rozvržení hlavního webu Algotech.cz.
Realizační fáze – texty
Po schválení wireframes jsme začali s tvorbou textů, kde jsme pečlivě volili každé slovo s ohledem na cílovou skupinu i nabízený produkt. Texty jsme průběžně konzultovali s klientem a případě prováděli potřebné úpravy.
Textace nám zabrala 6 týdnů, ale tato časová investice se určitě vyplatila, protože podle dat mají na konverzní poměr více než 50% vliv.
Realizační fáze – grafika a programování
Kvůli rychlosti a bezpečnosti jsme web programovali v PHP a JS. Vzhledem k ceně a velikosti stránek jsme vytvořili jen malý redakční systém a většina webu je tak spíše statická. I menší textové změny (které nejsou časté) se tak musí programovat, ale zato byla nízká pořizovací cena.
Grafiku jsme udělali jednoduchou a názornou se spoustou bílého místa, které uživatelům umožňuje pohodlné soustředění na všechna hlavní sdělení a zbytečně nezahlcuje jejich smysly.
Programování zabralo asi 3 týdny a další 2 týdny probíhalo testování a odstraňování bugů.
Web jsme spustili 1. 4. 2021.
Vytvořením specializovaného webu jen pro SugarCRM jsme zpřehlednili orientaci ve službách Algotechu a přivádíme firmě desítky poptávek ročně.
Jaké jsou výsledky
Poté, co jsme stránky spustili:
- Přivádí web algocrm.cz Algotechu ročně desítky leadů na implementaci SugarCRM v hodnotě jednotek milionů Kč.
- Konverzní poměr proměny leadů do realizovaných zakázek je přibližně 15 %.
- Cena jedné poptávky se pohybuje kolem 3–4 tisíc Kč, což při zrealizované zakázce vychází na PNO pod 10 %. A to nepočítáme následnou SLA údržbu a další práci se CRM.
- Web dosahuje konverzního poměru kolem 1,5 % ze search PPC kampaní na Googlu.
- Díky PPC kampaním, soustavné práci s obsahem a neustálé optimalizaci konverzních cest na něj přivádíme kolem 1 000–2 000 lidí měsíčně.
Jak spolupráce pokračuje?
Díky bohatým zkušenostem, které v B2B sektoru máme, jsme velmi dobře určili, co bude na algocrm.cz fungovat a web skvěle zapadl do celkového ekosystému webů a marketingové a komunikační strategie Algotechu.
Nyní se věnujeme hlavně tvorbě PPC reklam, které na web přivádí další návštěvníky.
S Algotechem spolupracujeme už 5 let a každý rok je to jeden z klientů, který má nejlepší výsledky.