Honza, CEO služby myTimi, z průzkumu mezi našimi zákazníky zjistil, jak správně cílit marketing. Zajímalo ho, kdo jsou klienti virtuálního asistenta a co konkrétně chtějí. O správně položené otázky, feedback klientů a užitečné a praktické rady se s námi podělil.
Autor: Jan Skovajsa
Jednoho dne nastalo ráno, jenž není z pohledu mé pracovní činnosti nijak neobvyklé. Nastal čas položit si zdánlivě banální otázky, které by neměly nechat klidným nikoho, kdo se zabývá marketingem a tím, kde sehnat obchod.
Kdo jsou naši zákazníci a co přesně chtějí?
V průběhu let jsem zjistil (a objevil již dvěstěkrát objevené), že nejlepší je klientům zavolat a zeptat se jich přímo. Zeptal jsem se jich, na co službu myTimi používají a proč. Pomáháme jim? V jakých situacích si dokáží představit outsourcing? A co jsou hlavní důvody pro kontaktování virtuálního asistenta myTimi a využití jeho služeb?
Zní vám tyto otázky triviálně? Vsadil bych na to, že odpovědi vás překvapí. Obvolal jsem reprezentativní vzorek zákazníků, zjistil jsem zajímavé věci a rád bych se s vámi o ně v tomto článku podělil.
Kdo jsou zákazníci myTimi?
52 % klientů jsou SMB (malé a střední podniky), z 29 % se jedná o freelancery a z 19 % o jednotlivce.
Proč myTimi používají?
Nemusíte být génius, aby vám došlo, že odpověď bude mít něco společného s nedostatkem času na důležité věci. Je ale reakce, respektive to, co se za ní skrývá, tak jednoduché, jak se zdá?
Bohužel ano☺
- 80 % používá službu myTimi pro nedostatek času v podnikání. Jednoduše potřebují pomoc, ale nechtějí si nikoho, ať už kvůli byrokracii nebo vysokým fixním nákladům, najímat.
- 63 % oceňuje outsourcing služeb v oblasti, které tak úplně nerozumí.
- 60 % ohodnotilo pozitivně ovlivnitelnost variabilních nákladů.
- 40 % nechce nikoho řídit, ale jen delegovat práci.
- 32 % se líbí, že platí jen za to, co využijí a ušetří za mnoho neefektivních výdajů.
Na co myTimi používají?
- Skoro 60 % je marketing (zejména se jedná o správu sociálních sítí, PPC, obsah a LinkedIn).
- 50 % je osobní asistence (od přípravy reportingu přes rešerši až po prezentace atp.)
- 40 % prodejní podpora (zejména se jedná o cold emailing a cold calling).
- Pro 30 % děláme zákaznický servis, resp. první kontakt se zákazníkem.
Odkud zákazníci přišli, resp. jaký je oslovil marketingový kanál?
A poté přišla na řadu otázka, na výsledky jejíž odpovědi jsem byl vážně zvědavý. Zjistil jsem, že většina zákazníků byla zasažena větším počtem kanálů (minimálně dvěma) a jen málokdo se rozhodl na základě pouze jednoho kanálu.
Hodně respondentů uvedlo, že o nás četli článek na iDnes.cz nebo o nás slyšeli u Dana Tržila. Zpravidla v té době ale nepotřebovali využít našich služeb a později je zasáhla reklama na Facebooku nebo samotný remarketing. Pojďme se podívat na jednotlivé odpovědi.
1. Kde jsem o vás prvně slyšel/a?
2. Kdy jsem se rozhodl s vámi začít spolupracovat?
Co si mohu z průzkumu odnést?
Zákazníci mi zejména pomohli definovat, proč používají službu myTimi.
Tip, jak využít zjištění: použijte ho jako argument a aktivně ho využívejte v on-line marketingu.
Zjistil jsem, jaké produkty používají nejvíce a o kterých potenciálně uvažují.
Tip, jak využít zjištění: díky této otázce zjistíte, jaké jsou vaše nejlepší akviziční produkty. Těm věnujte prostor na landing page, zasvěťte se do tajů SEO i SEM, zefektivněte onboarding a těmto produktům se pečlivě věnujte.
A v poslední řadě mě šokoval výsledek celkového marketingového mixu.
Tip, jak využít zjištění: díky této otázce přijdete na to, jak nakládat se všemi kanály. Já jsem pochopil, že musím používat všechny aktuální kanály, protože jeden bez druhého funguje jen velmi omezeně.
Potřebujete pomoc s marketingem a nastavením produktu?
Baví vás budovat firmu tak, jako mě? Jestliže ano, doporučuji vám (a současně věřím, že se jedná o jeden z nejlepších marketingových tipů) zeptat se samotných zákazníků, proč využívají vašich služeb, co chtějí a odkud jsou.
Pokud byste potřebovali s čímkoliv pomoci, neváhejte a napište mi na honza@mytimi.cz.