10 pilířů B2C marketingu: Dostaňte své prodeje na maximum

16. 9. 2020
Marketing Přečteno 4163 x

Chcete umět prodat úplně všechno? Pokud podnikáte v B2C segmentu, jste tu na správné adrese. Poradíme vám, jak uspět v B2C marketingu a dostat své prodeje na maximum.

 

mladá žena s plnýma rukama nákupních tašek

 

1. Nenabízejte produkt, nabízejte řešení problému

Zákazníci si nechtějí koupit kávu, protože je vyrobená v Brazílii a protože je najemno namletá. Chtějí si koupit kávu, protože z ní ucítí lahodné ovocné tóny a protože se po ní budou cítit čile a svěže. Chtějí si koupit kávu, protože ji mají spojenou s ranním rituálem a navozuje jim atmosféru klidu a pohody. Dopřejte jim to.

Co tím chtěl básník říci? Zákazníka nezajímá váš produkt. Zajímá ho, co z něj bude mít a jak se díky němu bude cítit. Když vytváříte reklamu v B2C marketingu, musíte nejdříve vytvořit problém a poté k němu navrhnout řešení.

Špatně: Naše pánev je vyrobena z nepřilnavého povrchu.

Správně: Díky naší pánvi svůj oběd už nikdy nespálíte.

 

2. Mluvte jazykem cílové skupiny

Cíloví zákazníci jsou ti, kteří si váš produkt koupí. A proto jsou cíloví zákazníci i ti, čím jazykem byste měli mluvit. Při vytváření komunikační strategie vezměte v úvahu věk, pohlaví, kulturní zvyklosti, zájmy i osobní preference. Jinak budete mluvit k ředitelům školy, jimž chcete nabídnout své kurzy o vzdělávání, a jinak k fanouškům rock’n’rollu, kterým chcete prodat lupeny na koncert.

 

3. Základ B2C marketingu: Postarejte se o kvalitní copy

Copywriting je základ všeho. Většinou jsou to právě texty, co člověka přesvědčí, aby u vás nakoupil – ať už jsou to články na firemním blogu, příspěvky na sociálních sítích nebo třeba popisky produktů na e-shopu. V minulém článku o B2B marketingu jsme si představili B2B zákazníka, který je logický, racionální a rád jde přímo k věci. Jaký je oproti němu typický koncový zákazník, kterého musíte získat B2C marketingem?
 

  • Je emocionální.
  • Rozhoduje se rychle.
  • O výrobku si nezjišťuje moc informací.
  • Všechno chce nejraději hned.
  • Je těžké upoutat jeho pozornost.
  • Vyžaduje perfektní zákaznický servis.

 
Vaše texty musí být takové, aby tohoto typického zákazníka dokázaly přesvědčit. Zjednodušte text a škrtněte vše, bez čeho se obejde. Věnujte se nadpisům a estetice textu. Prioritizujte a důležité informace klidně několikrát zopakujte.

Zajímá vás víc? Přečtěte si 10 užitečných tipů, jak na copywriting.

 

4. B2C marketing začíná na webu

Web je často to první, s čím vaši potenciální zákazníci přijdou do styku. Proto si na tvorbě webu dejte od samého začátku záležet. Vytvořte jednoduchou a intuitivní strukturu webu. Zjednodušte cestu k prodeji, jak jen to půjde – například tím, že na hlavní stránku umístíte tlačítko s telefonním číslem nebo online mapu. Buďte originální a snažte se zaujmout – v žádném případě nic nekopírujte. Zvolte takový design, který jde ruku v ruce s cílovou skupinou, zajistěte, aby byl web responzivní, a nainstalujte si Facebook pixel.

 

5. Udržte si zákazníky díky chytrému mailingu

Mailing je další z pilířů B2C marketingu – dovoluje vám oslovit přímo konkrétního zákazníka (nebo skupinu zákazníků) a nabídku personalizovat tak, aby byla co nejefektivnější. Co dělat, abyste v e-mail marketingu uspěli? Určete si, jaký typ e-mailů budete posílat. (Newslettery? Transakční a uvítací zprávy? Speciální nabídky?) Vymyslete poutavý předmět, připojte výzvu k akci a otestujte, který čas je k posílání e-mailů nejlepší. A hlavně: Nezapomeňte na GDPR!

Chcete se dozvědět ještě víc? Přečtěte si náš článek o tom, jak na e-mail marketing.

 

6. B2C marketing na sociálních sítích

V Česku má Facebook účet polovina obyvatel. To pro vás znamená přesně 5,3 milionů uživatelů, které jeho prostřednictvím můžete oslovit. Nepodceňujte ani marketing na Instagramu, YouTube nebo LinkedIn – Češi stráví na sociálních sítích v průměru 2 hodiny a 23 minut denně.

Jak na sociálních sítích zazářit? V první řadě musíte zaujmout, ideálně už první větou. Příspěvek oživte emotikony – ale pozor, všeho moc škodí (ideální množství je 1–3 emotikony na příspěvek). Dlouhý text nemá smysl, uživatele zaujmete spíš poutavým obrázkem – snažte se s textem vejít do 300 znaků. Pokuste se angažovat své fanoušky – tím, že budou lajkovat a komentovat, zvýší organický dosah vašich příspěvků. Na Instagramu věnujte čas hashtagům a zjistěte, které vám fungují nejlépe.

Chcete své rozhodování založit na konkrétních číslech? Přečtěte si 66 stručných faktů a statistik o marketingu sociálních sítí.

 

7. B2C marketing zadarmo: zvyšte svou pozici v neplacených výsledcích vyhledávání

SEO neboli optimalizace pro vyhledávače je způsob, jak zvýšit své umístění ve výsledcích vyhledávání, aniž byste za to zaplatili jedinou korunu. SEO principů existuje celá řada, my vám dnes představíme dva nejdůležitější.

 

SEO v B2C marketingu: Klíčová slova

Když zadáte do vyhledávání nějaké slovo, vyhledávač vám zobrazí, na kterých stránkách se toto slovo vyskytuje. Čím častější a důležitější dané slovo na webu je, tím lépe. Trik tedy spočívá v tom, udělat si analýzu klíčových slov a ta nejrelevantnější používat v textech na svém webu. Klíčová slova budou mít větší váhu, pokud je použijete v nadpisech nebo zvýrazněných pasážích.

 

SEO v B2C marketingu: Linkbuilding

Druhým principem, na který se můžete velmi snadno zaměřit, je budování zpětných odkazů. Do textů umisťujte linky, které vedou na další části vašeho webu. Nejen, že zákazník stráví na vašich stránkách víc času, protože se bude proklikávat z článku na článek, ale zároveň vás vyhledávače vyhodnotí jako relevantnější. Abyste získali co nejvíce zpětných odkazů, zapište se do adresáře firem, přidávejte linky do článků na blogu a do příspěvků na sociálních sítích, požádejte zákazníky o recenzi nebo navažte spolupráci v rámci affiliate marketingu.

 

8. SEM v rámci B2C marketingu

SEM, nebo také PPC. Obě tato označení patří reklamám, které inzerujete na Google, Seznamu a na Facebooku a platíte jen tehdy, když na ně někdo klikne. Právě díky tomu jsou velmi výhodné a přinášejí poměrně vysoké procento konverzí. Při tvorbě PPC se řiďte body č. 1 až 3: Vytvořte problém a nabídněte jeho řešení. Zvolte správný styl komunikace. Snažte se působit na emoce a vzbudit v zákaznících dojem, že váš produkt potřebují.

Fráze vhodná do B2B reklamy: Kvalitní tiskárny s množstevní slevou.

Fráze vhodná do B2C reklamy: Tiskněte z pohodlí domova.

 

9.Vylaďte grafiku

Jsme lidé. A lidé mají rádi vizuálno. Proto je důležité, aby vaše grafika (ať už ta na webu, na letácích nebo v prezentacích) působila zajímavě, zapamatovatelně a uceleně. B2C zákazníci nestráví hodiny porovnáváním různých firem: zkrátka nakoupí tam, kde je to zaujme.

Dejte svému podnikání tvář a nechte si navrhnout logo, které vyjadřuje podstatu vaší značky.

 

10. Měřte výsledky

Nevíte, jak jste úspěšní, dokud to nezměříte. Pravidelně sledujte statistiky z webu a sociálních sítí, výsledky reklamních kampaní a všechny ukazatele, které jsou pro vás relevantní: míru konverzí, míru prokliku a další. Svůj B2C marketing na základě zjištěných informací optimalizujte a pravidelně provádějte analýzu webu. Jedině tak dosáhnete toho, že bude váš marketing maximálně efektivní.

 

Rozjeďte úspěšný B2C marketing díky službě myTimi

Outsourcujte B2C marketing se službou myTimi. Ušijeme vám marketingovou strategii na míru a vy utratíte jen tolik, kolik budete sami chtít. V čem z oblasti marketingu nejčastěji pomáháme?

 

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025