Marketing  |  Přečteno 3953 x
16. 9. 2020

10 pilířů B2C marketingu: Dostaňte své prodeje na maximum

Chcete umět prodat úplně všechno? Pokud podnikáte v B2C segmentu, jste tu na správné adrese. Poradíme vám, jak uspět v B2C marketingu a dostat své prodeje na maximum.

 

mladá žena s plnýma rukama nákupních tašek

 

1. Nenabízejte produkt, nabízejte řešení problému

Zákazníci si nechtějí koupit kávu, protože je vyrobená v Brazílii a protože je najemno namletá. Chtějí si koupit kávu, protože z ní ucítí lahodné ovocné tóny a protože se po ní budou cítit čile a svěže. Chtějí si koupit kávu, protože ji mají spojenou s ranním rituálem a navozuje jim atmosféru klidu a pohody. Dopřejte jim to.

Co tím chtěl básník říci? Zákazníka nezajímá váš produkt. Zajímá ho, co z něj bude mít a jak se díky němu bude cítit. Když vytváříte reklamu v B2C marketingu, musíte nejdříve vytvořit problém a poté k němu navrhnout řešení.

Špatně: Naše pánev je vyrobena z nepřilnavého povrchu.

Správně: Díky naší pánvi svůj oběd už nikdy nespálíte.

 

2. Mluvte jazykem cílové skupiny

Cíloví zákazníci jsou ti, kteří si váš produkt koupí. A proto jsou cíloví zákazníci i ti, čím jazykem byste měli mluvit. Při vytváření komunikační strategie vezměte v úvahu věk, pohlaví, kulturní zvyklosti, zájmy i osobní preference. Jinak budete mluvit k ředitelům školy, jimž chcete nabídnout své kurzy o vzdělávání, a jinak k fanouškům rock’n’rollu, kterým chcete prodat lupeny na koncert.

 

3. Základ B2C marketingu: Postarejte se o kvalitní copy

Copywriting je základ všeho. Většinou jsou to právě texty, co člověka přesvědčí, aby u vás nakoupil – ať už jsou to články na firemním blogu, příspěvky na sociálních sítích nebo třeba popisky produktů na e-shopu. V minulém článku o B2B marketingu jsme si představili B2B zákazníka, který je logický, racionální a rád jde přímo k věci. Jaký je oproti němu typický koncový zákazník, kterého musíte získat B2C marketingem?
 

  • Je emocionální.
  • Rozhoduje se rychle.
  • O výrobku si nezjišťuje moc informací.
  • Všechno chce nejraději hned.
  • Je těžké upoutat jeho pozornost.
  • Vyžaduje perfektní zákaznický servis.

 
Vaše texty musí být takové, aby tohoto typického zákazníka dokázaly přesvědčit. Zjednodušte text a škrtněte vše, bez čeho se obejde. Věnujte se nadpisům a estetice textu. Prioritizujte a důležité informace klidně několikrát zopakujte.

Zajímá vás víc? Přečtěte si 10 užitečných tipů, jak na copywriting.

 

4. B2C marketing začíná na webu

Web je často to první, s čím vaši potenciální zákazníci přijdou do styku. Proto si na tvorbě webu dejte od samého začátku záležet. Vytvořte jednoduchou a intuitivní strukturu webu. Zjednodušte cestu k prodeji, jak jen to půjde – například tím, že na hlavní stránku umístíte tlačítko s telefonním číslem nebo online mapu. Buďte originální a snažte se zaujmout – v žádném případě nic nekopírujte. Zvolte takový design, který jde ruku v ruce s cílovou skupinou, zajistěte, aby byl web responzivní, a nainstalujte si Facebook pixel.

 

5. Udržte si zákazníky díky chytrému mailingu

Mailing je další z pilířů B2C marketingu – dovoluje vám oslovit přímo konkrétního zákazníka (nebo skupinu zákazníků) a nabídku personalizovat tak, aby byla co nejefektivnější. Co dělat, abyste v e-mail marketingu uspěli? Určete si, jaký typ e-mailů budete posílat. (Newslettery? Transakční a uvítací zprávy? Speciální nabídky?) Vymyslete poutavý předmět, připojte výzvu k akci a otestujte, který čas je k posílání e-mailů nejlepší. A hlavně: Nezapomeňte na GDPR!

Chcete se dozvědět ještě víc? Přečtěte si náš článek o tom, jak na e-mail marketing.

 

6. B2C marketing na sociálních sítích

V Česku má Facebook účet polovina obyvatel. To pro vás znamená přesně 5,3 milionů uživatelů, které jeho prostřednictvím můžete oslovit. Nepodceňujte ani marketing na Instagramu, YouTube nebo LinkedIn – Češi stráví na sociálních sítích v průměru 2 hodiny a 23 minut denně.

Jak na sociálních sítích zazářit? V první řadě musíte zaujmout, ideálně už první větou. Příspěvek oživte emotikony – ale pozor, všeho moc škodí (ideální množství je 1–3 emotikony na příspěvek). Dlouhý text nemá smysl, uživatele zaujmete spíš poutavým obrázkem – snažte se s textem vejít do 300 znaků. Pokuste se angažovat své fanoušky – tím, že budou lajkovat a komentovat, zvýší organický dosah vašich příspěvků. Na Instagramu věnujte čas hashtagům a zjistěte, které vám fungují nejlépe.

Chcete své rozhodování založit na konkrétních číslech? Přečtěte si 66 stručných faktů a statistik o marketingu sociálních sítí.

 

7. B2C marketing zadarmo: zvyšte svou pozici v neplacených výsledcích vyhledávání

SEO neboli optimalizace pro vyhledávače je způsob, jak zvýšit své umístění ve výsledcích vyhledávání, aniž byste za to zaplatili jedinou korunu. SEO principů existuje celá řada, my vám dnes představíme dva nejdůležitější.

 

SEO v B2C marketingu: Klíčová slova

Když zadáte do vyhledávání nějaké slovo, vyhledávač vám zobrazí, na kterých stránkách se toto slovo vyskytuje. Čím častější a důležitější dané slovo na webu je, tím lépe. Trik tedy spočívá v tom, udělat si analýzu klíčových slov a ta nejrelevantnější používat v textech na svém webu. Klíčová slova budou mít větší váhu, pokud je použijete v nadpisech nebo zvýrazněných pasážích.

 

SEO v B2C marketingu: Linkbuilding

Druhým principem, na který se můžete velmi snadno zaměřit, je budování zpětných odkazů. Do textů umisťujte linky, které vedou na další části vašeho webu. Nejen, že zákazník stráví na vašich stránkách víc času, protože se bude proklikávat z článku na článek, ale zároveň vás vyhledávače vyhodnotí jako relevantnější. Abyste získali co nejvíce zpětných odkazů, zapište se do adresáře firem, přidávejte linky do článků na blogu a do příspěvků na sociálních sítích, požádejte zákazníky o recenzi nebo navažte spolupráci v rámci affiliate marketingu.

 

8. SEM v rámci B2C marketingu

SEM, nebo také PPC. Obě tato označení patří reklamám, které inzerujete na Google, Seznamu a na Facebooku a platíte jen tehdy, když na ně někdo klikne. Právě díky tomu jsou velmi výhodné a přinášejí poměrně vysoké procento konverzí. Při tvorbě PPC se řiďte body č. 1 až 3: Vytvořte problém a nabídněte jeho řešení. Zvolte správný styl komunikace. Snažte se působit na emoce a vzbudit v zákaznících dojem, že váš produkt potřebují.

Fráze vhodná do B2B reklamy: Kvalitní tiskárny s množstevní slevou.

Fráze vhodná do B2C reklamy: Tiskněte z pohodlí domova.

 

9.Vylaďte grafiku

Jsme lidé. A lidé mají rádi vizuálno. Proto je důležité, aby vaše grafika (ať už ta na webu, na letácích nebo v prezentacích) působila zajímavě, zapamatovatelně a uceleně. B2C zákazníci nestráví hodiny porovnáváním různých firem: zkrátka nakoupí tam, kde je to zaujme.

Dejte svému podnikání tvář a nechte si navrhnout logo, které vyjadřuje podstatu vaší značky.

 

10. Měřte výsledky

Nevíte, jak jste úspěšní, dokud to nezměříte. Pravidelně sledujte statistiky z webu a sociálních sítí, výsledky reklamních kampaní a všechny ukazatele, které jsou pro vás relevantní: míru konverzí, míru prokliku a další. Svůj B2C marketing na základě zjištěných informací optimalizujte a pravidelně provádějte analýzu webu. Jedině tak dosáhnete toho, že bude váš marketing maximálně efektivní.

 

Rozjeďte úspěšný B2C marketing díky službě myTimi

Outsourcujte B2C marketing se službou myTimi. Ušijeme vám marketingovou strategii na míru a vy utratíte jen tolik, kolik budete sami chtít. V čem z oblasti marketingu nejčastěji pomáháme?

 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy