Marketing  |  Přečteno 1788 x
13. 3. 2023

Co když search kampaně nestačí? Může pomoct reklama na YouTube a sociálních sítích

Pokud nabízíte lidem produkty nebo služby, které jsou jim už důvěrně známé, může pro vás být takzvaná search kampaň velkým pomocníkem. V opačném případě, kdy prodáváte produkty či služby natolik specifické a inovativní, že je jen málokdo hledá, reklama ve vyhledávání bohužel moc fungovat nebude. Naštěstí jsou ale i jiné možnosti. Pojďte se podívat, jak si s tím poradíme my.

banner

Co je to search kampaň a kdy nemusí stačit 

Je to jeden ze základních typů kampaní, které nám GoogleAds, Sklik a další reklamní nástroje nabízí. Jde o textovou reklamu zobrazující se všem lidem, kteří na internetu aktivně vyhledávají právě vámi nabízené produkty či služby podle zadaných klíčových slov. Velmi snadno a rychle tak díky této kampani ve vyhledávání můžete dosáhnout svých cílů – zvýšení návštěvnosti vašeho webu i míry konverze. 

Ale pozor, má to jeden háček. Reklama se bude zobrazovat pouze těm lidem, kteří vaše produkty nebo služby právě aktivně hledají. Pokud tedy tvoříte něco natolik specifického, že o tom zatím většina lidí nemá ani ponětí, a tedy ani potřebu podobné produkty či služby hledat ve vyhledávači, tahle kampaň z Google Ads se téměř nikomu nezobrazí a tím pádem moc fungovat nebude. Co jiného tedy zkusit?  

Pomineme-li produktové kampaně, se kterými samozřejmě počítáme, snažíme se v myTimi vždy namixovat dokonalý koktejl z níže uvedených typů kampaní, které nám pomůžou získat vám ty pravé zákazníky. 

 

Co je PPC aneb jak funguje reklama v obsahové síti 

Další z možností je obsahová reklama. Ta kromě obyčejného textu používá i poutavý vizuál a nesoustředí se pouze na lidi, kteří zrovna aktivně hledají vámi zvolená klíčová slova ve vyhledávačích. Správně zacílenou reklamou v obsahové síti tak můžete jednoduše oslovit potenciální zákazníky ještě předtím, než začnou položky z vaší nabídky hledat.  

A máte k tomu k dispozici pořádný prostor – PPC reklamy v obsahové síti míří totiž na uživatele nejen ve vyhledávačích samotných, ale také na dalších více než 30 milionech webů a aplikací, které do služeb Google spadají. Jejich největší výhodou je, že vám mohou na web přinášet téměř neomezenou návštěvnost. Jenže pozor na to. 

 

Správu PPC kampaní nechte raději na nás 

Záleží totiž dost na tom, kdo na váš web skutečně přijde. Pokud to budou pouze nerelevantní uživatelé, které sice vaše reklama zaujala, nicméně nabídka produktů či služeb jim vlastně nic neříká, vyhazujete peníze oknem. Rozhodující je proto správné zacílení.  

V Google Ads máme nejlepší zkušenosti s cílením především podle zájmů a demografie. Ještě o něco lépe v tomhle případě funguje Sklik od Seznamu. Ten totiž kromě přesného zacílení nabízí i přehlednou tabulku pro výběr konkrétních webů, která disponuje možností vyfiltrovat si stránky podle jejich kategorií nebo třeba formátu bannerů. 

Pokud je tohle všechno pro vás španělskou vesnicí, nechte raději správu PPC kampaní na nás. Pomůžeme vám vaši PPC reklamu v obsahové síti nastavit i optimalizovat tak, abyste platili jen za to, co skutečně funguje. 

 

 

Reklama na YouTube nemusí být jenom video 

Spousta firem i podnikatelů se bojí natáčení videí. To je hlavní důvod, proč jsou reklamy na YouTube stále dost opomíjené. Ale je to velká škoda. YouTube má totiž podle marketingových průzkumů až dvojnásobný počet návštěv za měsíc oproti facebooku. Video reklamy přitom nejsou jediným formátem, který lze na YouTube prezentovat.  

Skvělým řešením, jak se vyhnout video reklamě, a přitom být vidět na YouTube, je poměrně nový formát kampaní – discovery reklama. Tyto reklamy se zobrazují pouze na YouTube, v Gmailu a v kanálu Objevit aplikace Google a hlavní roli v nich hraje poutavý obrázek a pádný text, který zaujme pozornost vaší cílové skupiny na první pohled.  

Sám Google tvrdí, že napříč těmito jeho kanály je možné oslovit pomocí discovery reklamních kampaní téměř 3 miliardy lidí. A to už je docela slušné číslo, co myslíte?

 

Nezapomeňte na sociální sítě 

Skvělou možností, jak budovat značku a nabídnout své produkty či služby širší veřejnosti, jsou bezesporu sociální sítě. Facebook ani Instagram už totiž dávno neslouží jen ke sdílení fotek domácích mazlíčků nebo momentek z dovolené s vašimi blízkými. Dají se stejně tak dobře využít i pro váš byznys. A taky to hlavně nejsou jediné sociální sítě, které existují. Je tady taky ještě LinkedIn, TikTok, Twitter, Pinterest a další. 

Na všech však být rozhodně nemusíte. Klíčem k úspěchu na sociálních sítích je totiž v první řadě už samotná volba, na které ze sítí se budete chtít prezentovat. A to záleží hlavně na tom, co a komu nabízíte.  

 

Facebook 

Facebook je považován za asi nejuniverzálnější sociální síť. Najdete na něm lidi snad všech věkových skupin, zájmů nebo dosaženého vzdělání. Díky tomu se na něm dá reklama poměrně přesně zacílit. Je však třeba orientovat se aspoň trochu v tom, jak funguje jeho algoritmus. A ten se každou chvíli mění, takže to může být někdy trošku oříšek. Pokud chcete aspoň trochu proniknout do tajů Facebook reklamy, budou se vám hodit tipy z našeho článku

 

Instagram 

Instagramu vládnou obrázky a krátká videa, takzvaná reels. Pokud máte vizuálně zajímavý produkt a chuť tvořit animované gify nebo odvahu natáčet video reklamy, neměli byste na Instagramu rozhodně chybět. Dávno totiž tahle platforma nepatří jen mileniálům. Velkou výhodou je navíc používání hashtagů, díky kterým se můžete snadno, zdarma, a přitom dost efektivně zviditelnit.  

Tip: Přečtěte si víc o tom, jak uspět na Instagramu uspět.   

 

 

LinkedIn 

Tahle síť se od dvou předchozích trochu liší. Propojuje totiž lidi na profesní úrovni a i tvorba obsahu by tady proto měla být trochu serióznější. Zatímco od Facebooku nebo Instagramu většina lidí očekává hlavně zábavu, na LinkedIn se chodí uživatelé převážně vzdělávat či objevovat nové talenty. Skvěle slouží i jako náborová platforma v B2B sektoru. 

Tip: Mrkněte na našich 7 tipů, jak si profil na LinkedIn vyladit k dokonalosti. 

 

TikTok 

Základem TikToku jsou krátká videa, která uživatelé prostě milují. Proto obliba téhle sítě v poslední době strmě roste. Pokud tedy máte odvahu tvořit video obsah, měli byste to s TikTokem rozhodně zkusit. Nebojte, nemusíte na to být profi režisér ani kameraman. Tady se nehraje až tak na kvalitu videa, jako na jeho obsah. Když uživatele zaujme, máte vyhráno. 

Nevíte si pořád rady, pro kterou sociální síť se rozhodnout? Nechte to na nás. Rádi vám pomůžeme s výběrem a klidně se postaráme i o její kompletní správu.  

 

Zkouší se v myTimi search kampaň na začátku u všech klientů, nebo se v případě opravdu specifických produktů rovnou přeskočí na výše uvedené varianty?

Jan Venkrbec

Jan Venkrbec

Digital Marketing Director myTimi

Umíme si poradit s produkty/službami, které se nehledají, a začít i bez search sítě. Vždy je ale search součástí strategie, i když není pokaždé hlavním nositelem výkonu. Někdy jsou search kampaně vytvořené pouze z důvodu, abychom měli search prostor pokrytý pro případ, že naše služby/produkty začnou uživatelé vyhledávat. Search kampaně totiž fungují s ostatními typy kampaní synergicky. 

 

Jak to udělat, aby byla vaše reklama opravdu efektivní? 

U search kampaní, které jsme zmiňovali v úvodu článku, jsou jejich výsledky poměrně snadno předvídatelné. U obsahové či discovery reklamy nebo reklam na sociálních sítích už to tak jednoduché není. Rozptyl úspěšnosti je zde mnohem vyšší a pokud se do takové reklamy pustíte svépomocí, snadno můžete utratit velké peníze, ale kýžených výsledků se nedočkáte. 

Správa PPC i dalších kampaní si žádá dokonale přesné zacílení a opatrnost při nakládání s rozpočtem. Jen tak bude vaše reklama opravdu efektivní a splní vaše cíle. My už za ty roky praxe víme jak na to. Stačí napsat a o správu reklam se vám rádi postaráme. 

 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy