Co je anchor text?
Anchor text je slovo, sousloví nebo věta, na kterou umístíte hypertextový odkaz na jinou stránku. Bývá podtržený nebo barevně odlišený od zbytku textu – třeba takhle. Uživatele má nalákat k prokliknutí na další stránky na webu. A jak robotům vyhledávačů, tak uživatelům by měl anchor text napovědět, kam je odkaz zavede a co bude obsahem stránky.
Zdrojový kód anchor textu
Jak anchor text poznáte ve zdrojovém kódu? HTML kód vypadá takto:
<a href="http://www.domena.cz">anchor text</a>
Příklad konkrétního anchor textu by vypadal takto:
<a href="http://www.mytimi.cz">obchodní strategie</a>
SEO a anchor text
Anchor text je důležitý i z hlediska SEO (optimalizace pro vyhledávače), protože zvyšuje relevanci stránky, na kterou odkaz vede. Souvisí také s linkbuildingem neboli budováním zpětných odkazů. Anchor text by měl být tvořen klíčovými slovy, která s cílovou stránkou souvisí. Pokud toto pravidlo dodržíte, může se váš web umístit na lepších pozicích ve výsledcích vyhledávání. Rada proto zní: nevkládejte hypertextové odkazy do nicneříkajících slov jako ZDE, TADY a podobně.
- Špatně: Zajímá vás, jak uplést svetr? Klikněte ZDE.
- Správně: Přečtěte si, jak uplést svetr.
Rozdíl je také mezi interními a externími odkazy. Pro SEO je dobré mít web interně prolinkovaný odkazy, které vedou na jiný obsah v rámci vašeho webu. Důležité jsou také externí odkazy, které vedou z cizího webu na ten váš. Jen mějte na paměti, že by se mělo jednat o důvěryhodné weby.
Tip: Zajímá vás budování zpětných odkazů? Chcete vylepšit pozice svého webu? Přečtěte si rozhovor s naším expertem na linkbuilding Milanem Zemanem.
Jak by měl anchor text vypadat?
Že se máte vyhnout slovům ZDE a TADY už víte. Jak ale anchor text napsat? Jako při jakémkoliv psaní, snažte se anchor text napsat se správným slovosledem. Cílem je také použít klíčová slova, ale dejte si pozor, ať anchor text zní přirozeně. Klíčová slova proto libovolně skloňujte, protože anchor text píšete i pro uživatele, ne jenom pro roboty vyhledávačů.
Co byste ještě měli dodržet?
- Anchor text by měl být odlišený od okolního textu.
- Odkaz by měl být umístěný v rámci relevantního obsahu, tzn. měl by s ním souviset.
- To samé platí i pro stránku, na kterou odkaz směřuje – měla by souviset s tématem.
- Web nebo weby by měly být důvěryhodné.
- Hypertextový odkaz by měl být funkční.
Druhy anchor textu
Setkat se můžete až se šesti druhy anchor textu. Které to jsou?
- Přesná shoda – anchor text je shodný s názvem stránky (klíčovými slovy), na kterou odkazuje. Příkladem může být marketingový audit, který směřuje na tuto stránku: https://www.mytimi.cz/marketingovy-audit/.
- Volná shoda – anchor text s klíčovými slovy ve volné shodě se doporučuje využívat častěji. Například slovní spojení správně vytvořený web odkazuje na stránku https://www.mytimi.cz/tvorba-webu/.
- Generický – na typ generického anchor textu jste v tomto článku už narazili. Jsou to například fráze typu:
- klikněte ZDE
- více informací najdete TADY
- stáhnout
- video
- Holý – anchor textem je čistě adresa URL. Příklad holého anchor textu ukážeme ve větě: „Více informací najdete na webu: https://www.mytimi.cz“.
- Brand – prolinkovaná slova jsou názvem značky. Pro lepší představu uvedeme příklad: „Firma myTimi má více než 9 679 spokojených zákazníků“.
- Obrázek – pokud obrázek slouží jako odkaz a má vyplněný ALT tag, vyhledávač ho považuje za anchor text.
Chcete lepší pozice ve výsledcích vyhledávání?
Věděli jste, že pro získání lepší pozice ve výsledcích vyhledávání potřebujete mít kvalitní zpětné odkazy a obsah? V myTimi dokážeme napsat články a anchor texty s použitím správných klíčových slov, které vám přivedou nové zákazníky. Napište si o nezávaznou konzultaci, kde zdarma probereme, jak zlepšit vaše SEO.