Proč je influencer marketing důležitý?
Influencer marketing je úzce spjatý s marketingem na sociálních sítích, protože většina influcencerů, nebo řekněme „názorových vůdců“, shromažďuje své publikum na sociálních platformách Instagram, Facebook, Twitter, YouTube či Tik Tok. Umožňuje oslovit lidi, které byste tradiční reklamou jinak neoslovili.
Tip: Přečtěte si náš článek Jak udělat reklamu na YouTube, která diváka chytne a nepustí?.
Hledejte influencera, který má mezi vaší cílovkou velký počet sledujících
Pokud hledáte vhodného influencera, neměli byste v první řadě hledět pouze na množství sledujících. Je důležité mít na paměti svou cílovou skupinu a vybrat takového influcencera, který bude mít právě na toto publikum co největší vliv. Měli byste si také před zvolením vhodného influencera udělat malý průzkum, abyste zjistili, jak aktivní tato osobnost je a zda má vyšší míru zapojení na svých účtech.
Zajímavost: Některé pseudocelebrity si s oblibou své sledující „nakupují“ na zahraničním trhu, a tak může být skutečný počet jejich followerů mnohem nižší. Obvykle není těžké takového člověka prokouknout.
Skvělá pomocná ruka pro neznámý produkt
Podstata influencer marketingu spočívá v tom přesvědčit veřejnost a potenciální zákazníky, aby vyzkoušeli vaše produkty nebo služby. Vlivový marketing otevře vrátka širšímu trhu. Většina lidí kupuje produkty, o nichž už něco ví, a vybírá si značky, které zná. Dobrý influencer udělá z vašeho neznámého produktu povědomý brand. Pokud vás bude propagovat tak, že vás začnou lidé mít rádi, přijde i důvěra.
Zvýšené povědomí o značce je tedy přínosné obzvláště v případě, že je vaše značka zcela nová nebo expanduje na nový trh. Nenechte se vytlačit velkými hráči, kteří odvětví ovládají. Influencer může zákazníky obeznámit s produktem, který jim bude nakonec vyhovovat více. Jedná se o jednu z možností, jak produkt ukázat světu v celé jeho kráse.
Využijte feedback k propagaci
Vlivový marketing vám pomůže získat recenze a zpětnou vazbu i od samotných influencerů poté, co váš produkt sami vyzkoušejí. Tyto recenze můžete sdílet na svých webových stránkách a sociálních sítích, abyste zaujali a přilákali nové zákazníky. I tento krok vám v konečném důsledku pomůže přilákat to správné publikum pro vaši značku. Z influencera se stane ambasador, který osloví pouze zainteresované publikum.
Influencer marketing vs jiná placená reklama
Influencer marketing sice nepřináší takovou úroveň kontroly a flexibility jako placené reklamy, ale na druhou stranu to vynahrazuje svou efektivitou. Influcenceři jsou v očích svých sledujících často považováni za „odborníky v daném oboru“.
Spotřebitelé důvěřují známým influencerům více než anonymním značkám, které k propagaci využívají placená média. Proč tomu tak je? Influenceři si často dlouho a pracně budovali důvěru a loajalitu svého publika. Jejich doporučení má pak pro sledující větší váhu než reklama – placená média v tomto ohledu stagnují.
Jak vybrat správného influencera
Rozlišujeme dva typy influencerů: mikro a makro influencery. Pokud se rozhodnete zapojit makro influencera, počítejte s tím, že to nebude levná záležitost. Ve své podstatě se jedná o slavné lidi s více než 100 tisíci sledujícími. Tyto influencery většinou oslovují velké značky, které chtějí uvést na trh nový produkt, čímž se zvyšuje povědomí a viditelnost. Přístup k tomuto publiku je ale spojený s vysokými částkami, o které si influencer za propagaci říká.
U mikro influencera se rozmezí sledujících může pohybovat od 10 do 100 tisíc sledujících, kteří k němu mají bližší „vztah“ než k celebritě. Mikro influenceři se sledujícími více konverzují o nákupu a zároveň mají větší výkon při řízení skutečných konverzí. Podporují větší zapojení a mají lepší sílu doporučení.
Co Čech, to influencer?
Z úspěšných českých influencerů můžeme zmínit například Petra Čecha (2,4 mil. sledujících), Leoše Mareše (1,1 mil.), Adama Ondru (867 tisíc), Nikol Štíbrovou Leitbeg (658 tisíc) nebo Veroniku Arichtevu (522 tisíc). Z mikro influencerů to pak může být například herec Daniel Krejčík (55,2 tisíc), který pomocí Instagramu pravidelně vyprodává představení, ve kterých účinkuje. Mezi další populární influencery patří například Michelle Losekoot, Radovan Vávra nebo Jaromír Jágr.
Nebojte se zapojit influencera
Influencer marketing je skvělým nástrojem, který pomůže oslovit cílové publikum a dostat vás na širší trh. Najít dokonalého influencera může chvíli trvat, ale pokud nesáhnete vedle a využijete správné strategie, může vám vlivový marketing usnadnit propagaci vašich produktů a služeb.
Zviditelníme i vaši značku – stačí se ozvat
Chtěli byste pomoci s propagací? Pomůžeme vám postavit marketing od tvorby webu přes copywriting, SEO, grafiku až po výkonnostní kampaně. S námi neztratíte ani minutu. Kontaktujte nás a my vám rádi poradíme.