Marketing  |  Přečteno 2457 x
18. 7. 2022

Co je to SEO a jak pomůže vašemu podnikání?

Dostaňte svůj web na první příčky ve vyhledávání i bez placené reklamy. V tomto článku se dozvíte, co je SEO a jak pomůže vašemu podnikání.

banner

Co je to SEO? 

SEO je zkratka, která pochází z anglických slov Search Engine Optimization. Nejčastěji se překládá jako optimalizace pro vyhledávače. Přesněji můžeme SEO definovat jako proces vylepšování webu za účelem zvýšení viditelnosti ve výsledcích vyhledávání.  

 

K čemu vám SEO pomůže? 

Proč se pouštět do optimalizace svého webu pro vyhledávače? Může vám to přinést tyto benefity: 

 

  1. Vyšší návštěvnost webu – Hlavním důvodem, proč vylepšovat svůj web a věnovat čas optimalizaci, je rozhodně nárůst organické návštěvnosti. Pokud se zaměříte na několik zásadních věcí a dostanete se na přední místa ve vyhledávání, zákazníci budou na váš web přicházet sami. 

  2. Více konverzí – Jakmile vás lidé snadněji najdou, je větší pravděpodobnost, že u vás i nakoupí nebo využijí vašich služeb. Pokud se zaměříte na SEO, vaše tržby se můžou zvýšit

  3. Větší důvěryhodnost – Když něco vyhledáváte, asi budete více věřit firmám, které uvidíte na první stránce než těm, které se zobrazí až na 20. Správná optimalizace vám přivede ty správné lidi.  

 

Tip: Podívejte se na 10 tipů, jak podpořit svůj e-shop pomocí SEO

 

Co má vliv na SEO? 

SEO můžeme rozdělit na dvě části a to on-page a off-page optimalizaci. On-page SEO se zaměřuje na úpravu a vylepšení přímo na vašem webu. Off-page SEO se odehrává mimo váš web a zahrnuje zmínky a odkazy na jiných webech. To nejsou ale jediné SEO faktory. Pojďme se podrobněji podívat na to, co má vliv na viditelnost ve vyhledávání. 

 

1. On-page faktory 

Co všechno můžete zlepšit na svém webu, abyste byli lépe vidět? 

 

Název stránky (meta title) 

Název by měl jasně vystihovat, o čem je daná stránka. Měl by být jednoduchý a dlouhý 30 až 60 znaků. Když bude obsahovat klíčové slovo, zvýšíte šanci, že se právě na toto slovo zobrazíte ve vyhledávání. 

 

Popis stránky (meta description) 

To je popis, který se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání. Snažte se v něm zaujmout, aby se uživatelé rozhodli kliknout. 

Tip: Podívejte se, jak napsat úspěšný meta title a meta description

 

Nadpisy a obsah na stránce 

Nadpisy pomůžou čtenářům s orientací v textu, ale i vyhledávačům, které snadněji určí, co se na stránce nachází a o čem je. Napište nadpis, který zaujme, bude unikátní a relevantní. Nezapomeňte ho formátovat jako hlavní nadpis H1. Samotný text by měl obsahovat klíčová slova, na která se chcete zobrazovat. Pomůže vám i vkládání odkazů na svou nebo jinou stránku. S odkazy to ale nepřehánějte, přidávejte pouze ty, které se k obsahu hodí a budou pro čtenáře přínosné.

 

Interní odkazy 

Přidejte do textu odkazy, které povedou na vaše ostatní stránky. Pomůžete tím jak uživatelům, kteří se budou na webu snadněji pohybovat, tak i robotům, které vaše stránky prochází. Všechny stránky byste měli propojit, abyste zvýšili možnost zobrazení ve vyhledávání. 

 

Obrázky a jejich popis 

Velikost obrázků je zásadní, protože může zpomalit váš web. To způsobí, že budou lidé z webu odcházet, protože se jim nebude chtít čekat. Ideální velikost je do 100 kB. Existuje ale více způsobů, jak zvýšit rychlost webu. 

Přidejte k obrázku i alt text. To je text, který popisuje, co je na obrázku, a slouží jak pro vyhledávače, tak pro nevidomé, kterým se předčítá. 

Tip: Podívejte se, jak napsat kvalitní alt text ve 4 krocích

 

2. Off-page faktory 

Tohle se odehrává mimo váš web, patří sem především odkazy na jiných stránkách. 

 

Externí odkazy 

Tyto odkazy vedou z jiných webů na ten váš. Můžete je budovat tím, že napíšete článek, ve kterém odkážete na někoho jiného a pak poprosíte o to samé. Zjistěte, jak funguje linkbuilding

 

Podle čeho Google určuje pozici webu ve výsledcích vyhledávání? Odpoví vám náš expert na linkbuilding

Milan Zeman

Milan Zeman

Director of Strategy myTimi

Hlavní kritéria jsou obsah webu a odkazy. Přesně na tyto dvě oblasti se musíte zaměřit, jestliže chcete pomocí SEO dosahovat byznysových cílů. Nelze dělat jedno bez druhého, protože jinak budete přicházet nejméně o polovinu potenciálu. Je to běh na delší trať, ale čím dřív s optimalizací začnete, tím dřív bude nést ovoce. Pokud vás téma zajímá více, přečtěte si můj rozhovor o linkbuildingu

První kroky pro optimalizaci webu 

Abyste se mohli pustit do optimalizace, musíte nejprve zanalyzovat váš aktuální stav. Zhodnoťte, zda je váš web přehledný a uživatelé se na něm snadno orientují. Neopomeňte i technickou stránku webu, která má pro SEO význam. Pokud je to pro vás španělská vesnice, obraťte se na nás. Rádi pro vás vytvoříme SEO analýzu a optimalizujeme váš web

Bez čeho se neobejdete, je analýza klíčových slov. Potřebujete najít relevantní klíčová slova pro váš obor, abyste zjistili, co a jak vaši zákazníci vyhledávají. Sepište si slova, která vás napadají nebo použijte nějaký SEO nástroj jako například Marketing Miner, který vám ukáže konkrétní informace.  

Dále si vytvořte SEO strategii. Rozhodněte se, co je vaším cílem a podle toho podnikněte potřebné kroky, které vás k cíli dovedou. Nezapomeňte si ujasnit, jak budete měřit výsledky. 

 

SEO zdarma – co můžete udělat? 

Je dost věcí, které můžete sami zlepšit a optimalizovat tak svůj web pro vyhledávače. Zaměřte se na to, jak váš web vypadá. Myslete na to, že většina lidí dnes používá pouze mobilní telefony, proto zkontrolujte mobilní verzi. Velkou roli hraje taky rychlost webu, kterou můžete ovlivnit například velikostí obrázků, které na webu máte. Pište SEO texty – čtivé a hodnotné, které obsahují klíčová slova a odkazy.  

 

SEO optimalizace neexistuje 

Častou chybou je termín SEO optimalizace. Tohle spojení nedoporučujeme používat, protože SEO už má v názvu slovo optimalizace. V odborné společnosti se tak můžete zdiskreditovat. Použijte raději SEO nebo optimalizace pro vyhledávače. 

 

Nevíte si rady nebo na to nemáte dostatek času? 

Nechte to na nás. Zanalyzujeme váš momentální stav a vytvoříme SEO strategii. Najdeme ta správná klíčová slova a napíšeme texty, které vyhledávače milují. Ozvěte se pro nezávaznou nabídku

 

 
 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy