Content marketing: Stručný průvodce pro malé a střední podniky

2. 3. 2020
Marketing Přečteno 4643 x

Automatizace, procesní řízení, digitalizace, absence obchodních bariér... takové rysy obchodu si ještě před několika dekádami malé i střední podniky uměly jen stěží představit. Internetový marketing dnes ale otevírá dveře do businessu komukoliv a to za minimálních transakčních nákladů na podnikání. Jak na content marketing?

 

nápis blog

 

Co je content marketing a čeho jím docílíte?

Technologie značně přispívají k rozšíření vědomostí a obchodních zájmů do mnohem širší sféry. Content marketing, v jehož čele může být firemní blog, potažmo copywriting a unikátní texty, dokonalá grafika či tvorba celého časopisu, může mít hned několik cílů.

Obsahový marketing může přilákat pozornost vašich zákazníků a vytvářet další potenciální publikum. Dokonalým nástrojem je i v případě, kdy potřebujete rozšířit svou zákaznickou základnu, potažmo zvýšit objem prodeje. Kde sehnat obchod a jak na nový lead vám náš CEO Honza již sdělil. Způsobů ovšem existuje mnohem víc a navzájem se nevylučují, naopak se podporují. Content marketingem budujete brand awareness (znalost značky) a získáte si u zákazníků důvěryhodnost.

Díky obsahu navíc v dnešním digitalizovaném světě zapojíte on-line komunitu uživatelů.

 

Content marketing pro malé a střední podniky stojí na vysoce kvalitním a cenném obsahu

Malé a střední podniky dokáží v začátcích prostřednictvím on-line marketingu zasáhnout, přilákat a rozšířit svou potenciální zákaznickou základnu. Kladete si otázku, jak a proč copywriting nebo celý content lákají pozornost, generují nové zákazníky a zvyšují prodeje, povědomí o značce i důvěryhodnost malého a středního podniku?

Odpověď je jednoduchá. Je totiž součástí tzv. inbound marketingu. Jedná se o soubor činností, které mají za cíl přivést zákazníka a udržovat ho spokojeného. Zároveň bývá obsahový marketing označován za metodu pull marketingu, kdy zákazník sám aktivně vyhledává informace a reaguje na dění ve společnosti, například pomocí komentářů či sdílení. Content marketing prostě funguje jako skvělý nástroj podpory prodeje!

 

Efektivní content marketing jde ruku v ruce s dobře nastavenou obsahovou strategií

Existuje stručný průvodce pro malé a střední podniky, jak správně uchytit content marketing? V začátcích a i během podnikání byste se měli soustředit na několik věcí. Jaké to jsou?

 

1. Stanovte si cíle

Chcete zvýšit návštěvnost či prodeje? Potřebujete vytvořit leady nebo vylepšit reputaci? Toužíte po budování silné důvěry a brand awareness? To vše by si kompetentní osoby v malých či středních podnicích měly na začátku stanovit.

 

2. Mějte přehled o vašem obsahu

Jak vypadá váš obsahový marketing? Analyzujte, jaký obsah jste již vyprodukovali a v jakém stavu se nachází. Navrhněte případná zlepšení či delegování na jinou kompetentní osobu. Pomoci vám může i virtuální asistent.

 

3. Navrhněte si personu

Definujte si cílové publikum. Persony jsou, v marketingovém pojetí, fiktivními a zároveň ideálními klienty. Můžete si jich stanovit vícero. Ohlížejte se přitom na charakteristické znaky i potřeby a formulujte, jaké problémy musíte k zákazníkově spokojenosti vyřešit.

 

4. Nečekejte okamžitý úspěch

Content marketing je dlouhodobá investice a úspěch vám nespadne do klína. Každý příspěvek na blogu i sociální síti, každý zveřejněný gif, infografika a podcast či veškeré jiné nástroje je třeba vnímat jako dlouhodobou investici.

 

5. Obsahovým marketing by měla žít celá společnost

Zapojte svůj tým do content marketingu. Není nic lepšího než angažovaný zaměstnanec, který pomáhá s tvorbou a propagací obsahu.

 

6. Kvalita je důležitější než kvantita

Četli jste, že je nutné přidávat příspěvky často a v pravidelných intervalech? To je rozhodně pravda! Přesto nesmí kvantita převažovat nad kvalitou.

 

7. Obsah tvořte, ale nezapomeňte ho propagovat

Když už si dáte tolik práce, že váš content marketing vypadá k světu, neopomíjejte fakt, že důležitá je také propagace obsahu. Váš příspěvek by se mohl v informačním smogu lehce ztratit.

 

8. Maximalizujte hodnotu obsahu, a tak i svého podnikání

Nezahazujte to, co už jste jednou vytvořili. Úspěšné firmy chtějí maximalizovat hodnotu obsahu a nebojí se převádět již použitý content do dalších formátů pro odlišná média.

 

Do jakého content marketingu se pustit?

Možností máte hned několik. Internetový marketing nám poskytl příležitost využívat nepřeberné množství nástrojů. Často skloňovaným pojmem jsou v dnešní době sociální sítě. Účinnou pomůckou jsou také video obsah, dobře vytvořená informační grafika či tvorba vlastního e-booku. Záleží i na vzhledu webových stránek a blogu. Na obě tyto platformy vkládejte příspěvky a dejte si na nich záležet.

Nenechte se odradit! Perfektním prostředkem jsou také odlišné formy vzdělání. Pořádejte přednášky, workshopy a webináře. Vytvářejte pro vaše publikum kvízy a jiné hry či soutěže.

A co je hitem posledních několika měsíců a ještě chvilku bude? Zaměřte se na podcasty, tedy audio nahrávky mluveného slova. Věříme, že posluchačům máte co nabídnout.

Všechny marketingové aktivity můžete nechat na nás. Víme, jak to ve světě businessu chodí, a společně vymyslíme to nejlepší řešení pro váš podnik.

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025