Internetový obchod Piumo se specializuje na nabídku elegantního a vysoce kvalitního módního oblečení a doplňků, například šál, čepic a svetrů. Je to mladá značka, která se zrodila v roce 2015 v Polsku a usiluje o změnu stereotypů týkajících se polské módy. Klíčovým aspektem jejich podnikání je kvalitní materiál, přičemž používají certifikované příze pocházející z jedné z nejprestižnějších přádelen v Toskánsku.
Jak jsme podpořili Piumo při jejich expanzi na český trh?
Prvním krokem byla důkladná analýza trhu, kde jsme detailně prozkoumali konkurenční firmy (jaké prodejní kanály používají, jaké produkty nabízejí apod.). Na základě získaných informací jsme mohli idenfitikovat, co je to, co činí Piumo skutečně originální. Výsledkem bylo, že je Piumo opravdu osobitá rodinná firma, která má svůj příběh a na trhu v České republice si najde své místo.
Následně jsme společně s majiteli e-shopu spustili Facebook a Instagram, kde jsme aktivně komunikovali s českými zákazníky. Nejzásadnějším úkolem bylo prolomení jazykové bariéry mezi českými zákazníky a polskými majiteli firmy Piumo.
Zákaznický servis, který pomáhá budovat důvěru zákazníků
Na českém trhu často čelíme předsudkům ohledně zboží z Polska. O to důležitější byla na začátku role našeho zákaznického servisu. Zákazníci projevovali největší zájem o složení příze a původ výrobků, přičemž ceny doplňků byly také často diskutovaným tématem. Díky naší trpělivosti a ochotě vstřícně odpovídat na všechny dotazy jsme vytvořili pevný vztah a důvěru mezi zákazníky a značkou Piumo. Společně s naším marketingovým oddělením jsme tak úspěšně zvýšili povědomí o značce a oslovili více lidí na trhu.
Efektivně komunikujeme se zákazníky, což přináší zisk
Rychlá a účinná komunikace je klíčem k úspěchu a maximalizaci zisku. Reklamace jsou nevyhnutelnou součástí každého e-shopu. V obchodě s oblečením patří mezi nejčastější důvody reklamace nevhodně zvolené velikosti.
Zákazníci nás ohledně reklamací kontaktují buď telefonicky, nebo e-mailem. Vždy je překvapíme rychlou odpovědí a jednoduchým řešením, kdy pro vrácení/výměnu zboží můžou využít kód ze Zásilkovny. Díky tomu ušetří svůj čas, protože nemusí vyplňovat podací lístky, čekat dlouho na poště nebo hradit náklady za vrácení zboží v případě uznání reklamace a žádat o proplacení.
A jak je tato jednoduchá praxe prospěšná pro Piumo?
Díky této účinné strategii šetříme náklady za vrácení zboží. Za využití možnosti „Vrátit zboží“ přes Zásilkovnu platí zákazník pouze 50 Kč, zatímco u České pošty by náklady začínaly na 129 Kč. Představte si, kolik peněz tato úspora nákladů může přinést za měsíc a za celý rok.
Období | Počet vrácených zásilek | Náklady u ČP při ceně 129 Kč/zásilka | Cena u Zásilkovny při ceně 50 Kč/zásilka | Ušetřené náklady |
Měsíc | 5 ks | 645 Kč | 250 Kč | 395 Kč |
Rok | 60 ks | 7 740 Kč | 3000 Kč | 4 740 Kč |
Motivujeme zákazníka k výměně zboží
Každý e-shop si udržuje rozumnou marži – to platí i pro Piumo. Snažíme se zákazníka spíše motivovat k výměně zboží za jiný produkt než k jeho vrácení. Tímto přístupem minimalizujeme ztrátu z celkového výdělku, kterou by náš klient utrpěl při vrácení plné částky za produkt a hrazení nákladů za vrácení zboží.
Jakých úspor tím Piumo dosáhne?
Období | Počet objednávek s vyměněným zbožím | Celková částka za reklamované produkty | Ušetřená částka při výměně zboží oproti vrácení peněz |
Měsíc |
4 ks |
7 600 Kč | 3 040 Kč |
Rok |
48 ks |
91 200 Kč | 36 480 Kč |
Jaké jsou úspory Piuma díky outsourcování zákaznického servisu?
V následující tabulce je jasně vidět, že rozhodnutí delegovat zákaznický servis na nás bylo pro Piumo velmi výhodné. Outsourcováním zákaznického servisu klient platí pouze za zpracované požadavky. Na druhou stranu, alternativou by bylo zaměstnat specialistu na plný úvazek, což by vedlo ke značným mzdovým nákladům. Díky spolupráci s námi tak Piumo ušetří ročně 478 560 Kč.
Období | Náklady na myTimi | Náklady za zaměstnance na plný úvazek | Rozdíl |
Měsíc |
7 352 Kč* |
47 232 Kč* | 39 880 Kč |
Rok |
88 224 Kč |
566 784 Kč | 478 560 Kč |
*Při odpracování 22 pracovních dnů
Výsledek spolupráce: Partner, na kterého se můžete 100 % spolehnout
Díky spolupráci s námi získalo Piumo v České republice důvěryhodného partnera, na kterého se může plně spolehnout a díky němuž rozšířilo prodej svých výrobků i do zahraničí. Úspěšně jsme firmě Piumo pomohli vstoupit na český trh a získat si stabilní pozici. Jsme rádi, že jsme mohli být součástí tohoto úspěšného projektu a pomoct s rozvojem rodinné firmy v České republice.
Velkou výhodou naší společnosti myTimi je 100% zastupitelnost, což znamená, že díky našemu zkušenému týmu se vždy najde někdo, kdo se postará o zákazníky Piuma. Klient se nemusí obávat výpadků kvůli nemoci nebo jiným nepředvídatelným situacím.
Kromě toho nejsme jen pasivní zákaznickou linkou. S našimi bohatými zkušenostmi dokážeme pomoci Piumo generovat zisk a podpořit kvalitu jeho výrobků prostřednictvím skvělé zákaznické péče. Spolehlivost, profesionalita a aktivní přístup jsou našimi nejvyššími hodnotami, které se snažíme aplikovat při péči o každého našeho obchodního partnera.
Jak naše služby hodnotí klient?
„Rozhodnutí outsourcovat zákaznický servis na myTimi bylo tím nejlepším, co jsme mohli pro rozvoj našeho byznysu udělat. Pomocí efektivního zákaznického servisu nám pomohli s budováním důvěry mezi námi a našimi zákazníky. Celkově jsme díky spolupráci s myTimi ušetřili téměř půl milionu ročně, a navíc jsme úspěšně vstoupili na český trh.”