Marketing  |  Přečteno 456 x
20. 12. 2024

Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje

Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.

banner

Co je to display reklama? 

Display reklama, známá taky jako bannerová nebo obsahová, je typ grafické online reklamy, která využívá vizuální prvky, jako jsou obrázky, animace nebo videa. Cílem těchto vizuálních prvků je upoutat pozornost uživatelů.

Tip: Nevíte, jestli zařadit display reklamu do vašich marketingových aktivit? Přečtěte si, jaké výsledky přinesly obsahové kampaně našemu klientovi Satelitní sledování.

U Skliku a Google si můžete u bannerových reklam zvolit strategii platby za zobrazení nebo strategii platby za proklik. Výjimkou jsou sociální sítě, kde platíte za každé zobrazení a CPC je uměle dopočítaná metrika.
 

Jaké jsou druhy display reklamy?

Display neboli bannerové reklamy se liší podle použité technologie a způsobu zobrazení. Mezi hlavní druhy patří:

  • Statické bannery obsahují jeden obrázek bez pohyblivých prvků. Nejčastěji ve formátu JPG nebo PNG.
  • Animované bannery využívají animaci k tomu, aby přitáhly větší pozornost uživatele. Při jednodušších animacích se nejčastěji využívá formát GIF, při složitějších HTML5.
  • Interaktivní bannery umožňují uživatelům s reklamou „komunikovat“. Banner může obsahovat například minihry, rozbalovací menu a další obsah, který se mění na základě interakce uživatele.
  • Video, které se buďto přehrává automaticky ve smyčce nebo se aktivuje po interakci uživatele (například najetím myši nebo kliknutím). Pro video se nejčastěji využívá formát MP4.

 

V myTimi pro display reklamu v 80 % případů využíváme statické bannery. Videa využíváme výrazně méně, a to z jednoho prostého důvodu, jejich tvorba je mnohem nákladnější. To stejné platí i pro animované a interaktivní bannery, které jsou složité na přípravu.

Podle Honzy Venkrbce, Digital Marketing Directora v myTimi, se ale video formáty pomalu dostávají do hry. Ukázalo se totiž, že pro videobanner je nejdůležitější reálnost a osobitost. Video natočené na telefon působí na uživatele autenticky. Naopak u profesionálně vytvořených videí je uživatelům hned jasné, že se jedná o reklamu a ztrácí zájem. Pokud tedy chcete vytvořit úspěšnou videoreklamu buďte autentičtí a přirození.

 

Kanály pro display reklamu

Display reklamu můžete umístit na různých kanálech. Výběr závisí na mnoha faktorech, jako jsou vaše cíle, cílová skupina, typ produktu a další. Kde všude můžete inzerovat?

  • Na webových stránkách, kde se k inzerci nejčastěji využívají platformy jako Google Ads a Sklik.
  • Na sociálních sítích, jako je Facebook, Instagram, LinkedIn, X (dříve Twitter), Pinterest a další. Reklamy se zobrazují ve feedu nebo v postranních panelech. 
  • Na video platformách, jako je například YouTube. Video reklamy se zobrazují před, během i po videu.
  • V mobilních aplikacích pro iOS a Android.

Rozměry display reklamy

U nás platí jedno pravidlo; čím víc rozměrů, tím líp. Nemůžete totiž dopředu vědět, které rozměry budou nejlépe fungovat. Čím víc rozměrů vytvoříte, tím lépe se vaše bannerová reklama přizpůsobí různým webovým stránkám a platformám. Díky tomu zvýšíte šanci na dosažení lepších výsledků.

U výběru rozměrů je taky důležité vědět na jaké platformy display reklamu umístíte. Chcete, aby se reklama zobrazovala na webových stránkách? Pak se podívejte, jaké rozměry bannerové reklamy podporuje Google Ads a Sklik. Na sociálních sítích nejlépe funguje čtverec v rozlišení 1200×1200 pixelů a u videoreklam na YouTube 1920×1080 pixelů.

Jak vytvořit display reklamu od A do Z

Tady je návod, jak na to.

 

1.    Navrhněte poutavou grafiku

Hlavní výhodou display reklamy je vizuál, oproti reklamě ve vyhledávání. Uživatelé na banneru vidí víc než jen text. Díky vizuálu do reklamy snadněji vložíte emoce a lépe ukážete, jak váš produkt funguje nebo jaký má přínos.

Chcete vytvořit bannerovou reklamu, která zaujme a přinese prodeje? Klíčem k úspěchu je právě skvělá grafika. Čemu se při vytváření grafiky raději vyhnout a na co naopak nezapomínat?

  • Nevytvářejte nudný vizuál, který zapadne mezi tisíci dalšími. Vizuál rozhoduje o tom, jestli se uživatel na váš banner podívá. Pokud bude nezajímavý, zbytek už nehraje žádnou roli. Dobrý vizuál by měl být barevně a graficky výrazný a zároveň vizuálně přizpůsobený produktu, brandu a cílové skupině. Podívejte se na příklad a posuďte sami. 

 

  • Pozor na nejasná sdělení. Abyste uživatele zaujali, máte maximálně dvě vteřiny. Pokud mu do té doby nebude jasné, jaký produkt nabízíte a co mu přinese, ztratí o vaši reklamu zájem. Návštěvník není na webu kvůli reklamám a nechce trávit čas zjišťováním, na co váš banner poutá.
  • Pište stručně a jasně. Text na reklamě by měl být snadno čitelný, proto čím kratší, tím lepší. Formulujte své sdělení do jedné, maximálně dvou vět.

 

  • Nezapomeňte na výzvu k akci (call to action). Představte si, že uživatele vaše reklama zaujme, ale bez jasné výzvy k akci (CTA tlačítka) nebude vědět, co dál. To platí u bannerové reklamy na Google nebo Seznam. V případě sociálních sítí se na banner CTA tlačítko nedává, protože Meta Business Manager automaticky umisťuje tlačítko pod banner.
  • Vytvořte více rozměrů. Čím více rozměrů vytvoříte, tím větší šanci máte, že se vaše reklama správně zobrazí a bude vypadat dobře na všech typech zařízení a webových stránkách.

 

 
 

2.    Vyberte vhodné reklamní platformy

Umístění reklamy taky rozhoduje o tom, jak bude vaše reklama úspěšná. Ujasněte si, jestli chcete, aby se vaše reklama zobrazovala na konkrétních webových stránkách, v určitých typech obsahu nebo na sociálních sítích. Podle toho totiž zvolíte vhodnou reklamní platformu.

Google Ads

Chcete, aby se vaše reklama zobrazovala na různých webových stránkách a v aplikacích v rámci Google Display Network? Pak využijte platformu Google Ads. 

Tip: Jestli s Google Ads teprve začínáte, mohl by se vám hodit návod; Jak na Google Ads krok za krokem.

Sklik

Pokud cílíte na český trh, využijte platformu Sklik od Seznamu. Sklik vám umožní zobrazovat bannerové reklamy na webových stránkách v partnerské síti Seznamu. O tom, jak nastavit reklamu na Skliku, jsme napsali článek.

Meta Ads

Jestli chcete oslovit uživatele na sociální sítích Facebook nebo Instagram, k naplánování display reklamy využijete platformu Meta Business Manager.

Tip: Přečtěte si, jak založit Business Manager krok za krokem.

Vedle těchto hlavních platforem existují i další, jako je například LinkedIn Ads, pomocí které nastavíte display reklamu na LinkedInu.

 

3.    Nastavte rozpočet

Výše vašeho rozpočtu se bude odvíjet od toho, jaké jsou vaše cíle. Jestli chcete zvýšit prodeje, bude vaším cílem prostřednictvím bannerové reklamy generovat leady. Lead označuje potenciálního zákazníka, který projevil zájem o váš produkt nebo vám poskytl svůj kontakt výměnou za hodnotný obsah. Podle počtu leadů, které chcete získat, pak nastavíte rozpočet PPC kampaně.

K tomu, budete potřebovat znát tyto dvě metriky:

  • CPC (cost per click): Udává, kolik v průměru zaplatíte za jedno kliknutí na váš banner.
  • Konverzní poměr (conversion rate): Říká, kolik návštěvníků, kteří přišli na váš web přes banner, provedlo požadovanou konverzi. Konverzní poměr se udává v procentech.

U PPC reklam můžete využít strategii automatických nabídek, kde za vás cenu za kliknutí (CPC) nastavují algoritmy na základě historických dat. 

 

Je vhodné strategii automatických nabídek využívat u obsahové reklamy? Odpoví Digital Marketing Director Jan Venkrbec

Jan Venkrbec

Jan Venkrbec

Digital Marketing Director myTimi

Jak kdy. Záleží na našem cíli, rozpočtu a produktu. Obecně se ale dá říct, že pokud máme správně vyselektované cílové publikum, lze automatické strategie využít.

 

4.    Nastavte cílení

Ujasněte si, kdo je vaše cílová skupina a komu chcete, aby se vaše reklamy zobrazovaly. Konkrétní nastavení se bude odvíjet i od toho, na jakém kanálu banner umístíte.

V případě Meta Business Manageru nemá výrazné omezování cílové skupiny ve většině případů velký význam. Meta totiž využívá pokročilé algoritmy, které zajistí optimální cílení za vás. Proto se tady zaměřte především na tvorbu několika variant vizuálů a textací, aby se vaše reklamy co nejlépe přizpůsobily různým preferencím uživatelů.

Na Google Ads a Sklik můžete své publikum zúžit podle různých parametrů, jako jsou například:

  • demografické údaje,
  • lokalita,
  • typ zařízení,
  • klíčová slova,
  • a zájmy.

Obecně platí, že u B2B podnikání byste měli cílit na konkrétní a přesně definovanou cílovou skupinu, zatímco u B2C segmentu může být vaše publikum širší.

 

5.    Testujte

Chcete mít jistotu, že vaše reklama přinese prodeje? Nepodceňte testování. U display reklamy – ani žádné jiné – se nedá nic generalizovat. A tak nejde s jistotou říct, co bude fungovat. Vždy záleží na konkrétní kampani, jejím vizuálu, cílové skupině, formátu, umístění a mnoha dalších faktorech. Ověřte různé verze vizuálů, experimentujte s cílením a vyzkoušejte různá nastavení rozpočtu, abyste zjistili, jaké nastavení přinese nejlepší výsledky.

FAQ: Na co se nejčastěji ptáte? 


1.    Jaký je rozdíl mezi Google Ads a Sklik u display reklam?

Sklik poskytuje přehled konkrétních webů (a požadovaných rozměrů), kde se reklama může zobrazit. Vy si tak můžete dopředu vybrat weby, na kterých chcete, aby se vaše reklama zobrazovala a podle toho vytvořit konkrétní rozměry. Navíc díky konkrétně vybraným webům dokážete i lépe odhadnout cílovou skupinu a můžete tak přizpůsobit vizuál a komunikaci display reklamy. Google Ads taky nabízí možnost cílit na konkrétní weby, ale neposkytuje takový souhrnný přehled, jako Sklik.

Výkonnost platforem se odvíjí od toho, jaký nabízíte produkt a kde se pohybuje vaše cílová skupina. Takže nejde jednoznačně určit, jestli je výkonnostně lepší Sklik nebo Google Ads.


 

2.    Jaké jsou hlavní výhody obsahové reklamy oproti reklamě ve vyhledávání?

Hlavní výhodou je vizuál, který lidi zaujme víc než jen pouhý text. Další výhodou je, že pomocí display reklamy můžete oslovit uživatele v jiné fázi rozhodovacího cyklu. U vyhledávacích kampaní máte možnost uživatele zasáhnout až ve chvíli, kdy mají o váš produkt zájem a aktivně ho vyhledávají. Na druhou stranu obsahové kampaně mohou cílit i na uživatele, kteří o váš produkt zatím zájem neprojevili. A vy ho v nich můžete vyvolat právě pomocí poutavé display reklamy.

Tip: O nákupním rozhodování jsme napsali článek. V něm najdete mimo jiné i tipy na to, jak zákazníky oslovit v jednotlivých fázích rozhodování.

Nechte bannerovou reklamu na nás

Navrhneme vám efektivní display reklamu pro Google Ads, Sklik nebo sociální sítě. Postaráme se o poutavou grafiku, správné nastavení, optimalizaci kampaní a pravidelné vyhodnocení výsledků. To vše s jediným cílem, aby vaše reklamy dosáhly maximálního výkonu.

 

 
 
 
 
 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy