Co je to dynamická reklama?
Jde o interaktivní a cílenou formu reklamy, která se v reálném čase dokáže automaticky přizpůsobit charakteristice a chování jednotlivých diváků. Svůj obsah tak tahle forma reklamy dynamicky personalizuje každému uživateli přímo na míru, v závislosti na údajích, které má o něm k dispozici.
Podle zájmů, preferencí, demografických informací, geografické poloze, historii nákupů, online chování a další důležitých faktorů dokáže pokročilý algoritmus flexibilně upravovat text, obrázky i třeba výběr produktů v reklamě tak, aby konkrétního uživatele reklama co nejvíce oslovila. Tím se pravděpodobnost zaujetí diváka mnohonásobně zvýší a s ním i vaše šance na konverzi reklamy na akci, jako je nákup produktu nebo objednání vašich služeb.
Dynamické PPC reklamy se často využívají v rámci online reklamních kampaní na sociálních sítích, v mobilních aplikacích nebo třeba v e-mail marketingu, své uplatnění však najdou i jako responzivní reklamy ve vyhledávání.
Tip: Zjistěte, jak nahlédnout pod pokličku konkurenčních PPC kampaní.
Jak funguje dynamická reklama ve vyhledávání?
Dynamická reklama ve vyhledávání, zkráceně DSA reklama (Dynamic Search Ad), vám umožní efektivněji využít obsah vašich webových stránek a zobrazit uživatelům relevantní reklamy podle toho, jaká klíčová slova ve vyhledávači hledají. Její fungování je založeno na analýze obsahu webových stránek a jejich propojení s relevantními vyhledávacími dotazy uživatelů. Postup je následující:
Analýza obsahu webové stránky
Systém vyhledávacího nástroje (např. Google reklamy) projde nejdřív obsah vašich webových stránek a analyzuje klíčová slova, fráze a strukturu stránek. Během tohoto procesu identifikuje relevantní klíčová slova a potenciální dotazy, na které by se vaše reklamy mohly zobrazit.
Generování reklamy
Na základě analýzy obsahu stránek a příslušných dotazů uživatelů systém automaticky generuje reklamy obsahující dynamické pole. Pole systém vyplní relevantními údaji z vašich webových stránek, například názvy produktů, popisy nebo cenami, které představují nejlepší odpovědi na jednotlivé dotazy.
Mapování reklamy na dotazy uživatelů
Když uživatel zadá dotaz do vyhledávače, vyhledávací systém ho porovná s obsahem vašich webových stránek. Pokud systém najde shodu, zobrazí uživateli dynamickou reklamu, která nejlépe odpovídá jeho požadavku.
Personalizace
Cílem dynamické reklamy ve vyhledávání je, aby byla co nejrelevantnější odpovědí pro každý dotaz uživatele. Proto dynamické reklamy často obsahují klíčová slova nebo fráze z uživatelova dotazu, což mnohanásobně zvyšuje šanci, že na reklamu daná osoba skutečně klikne.
Dynamická rozšíření reklam
DSA reklamy podporují také dynamická rozšíření. Jde o rozšiřující informace o produktech, cenách, dostupnosti a dalších údajích z vašich webových stránek, které jsou relevantní pro dotaz uživatele. Jejich cílem je zlepšit uživatelský zážitek a pomoci uživateli snadněji se rozhodnout.
Jaké jsou největší výhody dynamických reklam
Dynamické reklamy představují skvělou příležitost, jak efektivně oslovit vaši cílovou skupinu. Mezi jejich největší výhody patří:
Možnost ušít reklamu na míru
Dynamická reklama vám umožní personalizovat obsah reklamy na základě chování, preferencí a demografických údajů konkrétního jednoho uživatele – můžete mu díky ní naservírovat přesně to, co ho v danou chvíli nejvíc zajímá. Díky relevantnímu obsahu reklamy budete mít mnohem větší šanci, že na ni oslovený uživatel zareaguje, nebo dokonce provede požadovanou konverzi.
Efektivní využití reklamního rozpočtu
Díky personalizaci a zvýšené relevanci ušetříte nějakou tu korunu na reklamních kampaních. Nebudete totiž zbytečně platit za reklamy, které nejsou pro uživatele zajímavé, a které by vám tím pádem žádný výsledek zaručeně nepřinesly.
Snadná škálovatelnost
Tuto formu reklam oceníte i v případě kampaní s proměnlivým sortimentem či velkým objemem obsahu. Můžete je totiž velmi jednoduše upravovat nebo automaticky generovat větší množství variant bez nutnosti vytvářet každou reklamu zvlášť.
Jaký nástroj používá PPC tým Honzi Venkrbce k tvorbě dynamických reklam v myTimi nejčastěji?
Honza Venkrbec
Žádný externí nástroj nepoužíváme a využíváme jen možností přímo v reklamních systémech Google Ads, Meta a Sklik. Každý reklamní systém je silný v trochu jiné oblasti:
- Google Ads v DSA a PerformanceMAX,
- Sklik v jednoduché obsahové kampani,
- Meta například v dynamickém výběru umístění.
Všechny reklamní systémy se snaží o co největší dynamičnost reklam a své systémy neustále zdokonalují a upravují. Maximální personalizace reklamy je jedním z klíčů úspěchu kampaní, ať ji uděláme ručně, nebo za pomoci některých nástrojů.
Pusťte se do dynamických reklam i ve vaší firmě
Nalákali jsme vás? Tak se pojďte podívat, jak implementovat dynamické reklamy ve vašich kampaních. Abyste mohli nejlépe využít jejich potenciál, je třeba se držet následujících čtyř kroků:
1. Definujte si cílovou skupinu a stanovte jasné cíle
Začněte tím, že si definujete vaši cílovou skupinu. Zamyslete se, kdo jsou vaši ideální zákazníci – jaká jsou jejich přání a potřeby, co je trápí? Až v tom budete mít jasno, stanovte si cíle, kterých chcete pomocí vašich reklam dosáhnout. Jde vám o zvýšení prodeje, získání nových zákazníků, zlepšení konverzního poměru, nebo třeba jen o zvýšení povědomí o vaší značce?
Tip: Přečtěte si, jak zjistit, kdo je vaše cílová skupina.
2. Vyberte si pro dynamické reklamy nejvhodnější nástroj
Správně zvolený nástroj je pro úspěšnost vašich dynamických reklam klíčovým faktorem. Při jeho výběru doporučujeme zvážit následující faktory:
- Podpora pro vaše cílové reklamní platformy (google, facebook, instagram atd.).
- Schopnost propojit se s vaším webem nebo e-shopem.
- Možnosti personalizace a segmentace cílové skupiny.
- Funkce testování a optimalizace reklamních kampaní.
- Rozpočet, který chcete do tvorby reklamy investovat.
Mezi nejznámější nástroje umožňující tvorbu dynamických reklam patří:
- Google Ads: Jedna z nejznámějších a nejpoužívanějších reklamních platforem, která personalizuje reklamy na základě chování uživatelů na vašich webových stránkách. Pomocí dynamických remarketingových reklam můžete oslovit potenciální zákazníky, kteří navštívili váš web, ale nevykonali na něm požadovanou akci.
- Facebook a instagram (Meta): Meta vám umožní vytvoření dynamických reklam na základě katalogu produktů. Díky tomu můžete jednoduše propojit svůj e-shop nebo webové stránky s facebookem či instagramem a vytvářet reklamy s produkty, které si uživatelé na vašich stránkách prohlíželi, nebo si je dokonce přidali do košíku, ale nekoupili.
- Dynamic Creative Optimization (DCO) nástroje: Využít můžete také některé ze samostatných DCO nástrojů (nejpoužívanější z nich jsou např. platformy Bannerflow nebo Jivox), které umožňují personalizovat reklamy na různých reklamních platformách. Tyto nástroje umožňují testování a optimalizaci různých variant reklamních prvků, jako jsou třeba obrázky, titulky nebo CTA tlačítka, což vám pomůže reklamu nejefektivněji zamířit přímo na vaši cílovou skupinu.
Tip: Zjistěte, jak funguje reklama na facebooku a jak díky ní získat více zákazníků.
3. Připravte různé varianty reklam
Na základě analýzy dat vašich potenciálních zákazníků si definujte různé segmenty, které budou mít společné vlastnosti. Podle segmentů pak vytvořte varianty dynamických reklam, které na ně budou cílit, a jejichž obsah konkrétní zákazníky z daných segmentů nejpravděpodobněji osloví.
4. Testujte různé verze a bedlivě sledujte výsledky
Nebojte se experimentovat a testovat různé druhy reklam či reklamních strategií. Sledujte průběžně výsledky kampaní, analyzujte jejich úspěšnost a podle potřeby je optimalizujte.
Potřebujete s tvorbou reklam pomoct?
Chtěli byste také začít těžit z výhod dynamických reklam, ale chybí vám v týmu zkušený PPC specialista, který by si s nimi poradil? Nechte to na nás. U nás v myTimi je odborníků na online marketing i PPC hned několik. Napište nám a moc rádi vám s reklamami pomůžeme.