Job Solution je personální agentura specializující se na obsazování pozic v předních českých zdravotnických společnostech. S desetiletou historií ve zdravotnictví má firma jedinečnou síť kontaktů a know-how. Jejich cílem je budovat dlouhodobá partnerství se svými klienty a pozorně naslouchat jejich potřebám.
S čím potřebovala společnost Job Solutions pomoci?
Náš klient se potýkal s problémem v oblasti úvodní komunikace s uchazeči o nové pracovní pozice ve zdravotnictví. Tuto náročnou a časově nákladnou agendu měl původně na starosti sám majitel společnosti. Vzhledem k tomu, že se jednalo o vedlejší činnost, která nebyla jeho hlavní pracovní náplní, trvalo průměrně 2–3 týdny, než vůbec došlo ke kontaktování uchazeče. Tato časová prodleva vedla k frustraci zájemců o práci a ztrátě potenciálně kvalitních kandidátů.
Jak jsme postupovali?
V myTimi jsme převzali celý proces komunikace s uchazeči o zaměstnání ve zdravotnictví. Implementovali jsme automatizovaný systém pro sběr a analýzu základních informací od uchazečů; ti vyplnili poptávkový formulář, který posloužil jako podklad pro úvodní kontakt. Tento systém nám umožnil rychle klasifikovat zájemce na základě předem stanovených kritérií, jako jsou vzdělání, praxe a zájem o danou pozici. Po klasifikaci jsme relevantní uchazeče předali klientovi spolu s podrobným reportem, který obsahoval všechny klíčové informace potřebné pro další jednání. Tímto způsobem jsme klientovi ušetřili zhruba 4 hodiny týdně, které by jinak musel věnovat této administrativní činnosti.
Jakých výsledků jsme dosáhli?
Díky naší spolupráci se klientovi podařilo výrazně snížit náklady, které by se musely vynaložit na plat nového zaměstnance, z 24 500 Kč na 8 000 Kč měsíčně. To představuje úsporu více než 16 000 Kč měsíčně. Kromě finančních úspor jsme klientovi poskytli komplexní reporting, který mu umožnil mít lepší přehled o všech uchazečích. V první fázi spolupráce jsme oslovili cca 100 uchazečů, z čehož vyšlo přibližně 20 % jako relevantních.
Vzhledem k povaze činnosti (uchazeči vyplní poptávkový formulář, na jehož základě se uskuteční úvodní kontakt), je oslovení potenciálních uchazečů velmi nepravidelné. Nelze tedy dopředu určit, kdy k tomu dojde a kolik času zabere vykonání úkonu. To je poté nevýhodou u zaměstnance, na kterého jsou vynakládány fixní náklady (měsíční mzda).
Čas | Náklad na zaměstnance* | Náklad myTimi* |
Týden |
6 125 Kč 24 500 Kč |
2 000 Kč |
Měsíc |
24 500 Kč | 8 000 Kč |
*Průměrný plat na pozici administrativní pracovník/pracovnice v Česku je 24 510 Kč/měsíc (Zdroj: https://cz.indeed.com/)
*Náklady myTimi jsou vypočítané součinem průměrné doby strávené na projektu klienta (včetně administrativní práce) a sazby účtované klientovi.
Jaké jsou další cíle a plány s klientem
Po úspěšném dokončení této první spolupráce, která byla zaměřená na slovenské uchazeče, připravujeme s klientem novou marketingovou kampaň cílící na české uchazeče. Cílem je dále optimalizovat procesy a ušetřit klientovi ještě více času a finančních prostředků.
„Díky podrobnému reportingu a rychlé komunikaci s uchazeči jsme získali kvalitní kandidáty, které bychom jinak možná ztratili. Služby myTimi nám umožnily soustředit se na to, co je pro nás klíčové, a to je poskytování kvalitních personálu v oblasti zdravotnictví. Vřele doporučuji spolupráci s myTimi každému, kdo chce zefektivnit svůj náborový proces a soustředit se na své hlavní obchodní cíle.“