Zákaznická péče  |  Přečteno 4809 x
27. 3. 2020
Aktualizováno: 11. 10. 2024

107 faktů, citací a statistik o zákaznickém servisu

Dobře nastavená komunikace se zákazníkem by pro jakýkoliv podnik mělo být prioritou. Pokud totiž nevíte, jak efektivně komunikovat, můžete přijít o hodně. Špatný zákaznický servis může společnosti po celém světě stát až 3,7 bilionu dolarů ročně. Přečtěte si další statistiky týkající se zákaznické podpory.

Mladý muž křičí do telefonního sluchátka

 

Společnost Help Scout zveřejnila na své webové stránce přesně 107 faktů, citací a statistik týkajících se zákaznického servisu a dopátrala se odpovědi na otázku, jak může jakákoliv firma přinést klientům to nejlepší. Zajímají vás konkrétní čísla? Pak jste tu správně, vybrali jsme pro vás ta nejzajímavější!

 

Kvalitní zákaznický servis se vyplatí

  • 95 % spotřebitelů říká, že zákaznický servis je nezbytným faktorem pro jejich loajalitu ke značce. 
  • Díky dobrému zákaznickému servisu se z 86 % spotřebitelů po prvním nákupu stanou dlouhodobí zákazníci
  • 93 % zákazníků pravděpodobně nakoupí opakovaně u společnosti, která má vynikající zákaznický servis. 
  • Když se vám povede zvýšit míru udržení zákazníků o 5 %, zvýšíte zisky z 25 % na 95 %
  • 71 % zákazníků ve věku 16 až 24 let věří, že rychlá reakce zaměstnanců zákaznické podpory může výrazně zlepšit jejich zákaznickou zkušenost. 

 

Špatná zákaznická zkušenost a přechod ke konkurenci 

  • 78 % zákazníků se rozhodlo neuskutečnit nákup kvůli špatné zákaznické zkušenosti. 
  • 65 % zákazníků nespokojených se zákaznickým servisem přechází ke konkurenci
  • 67 % zákazníků řekne o špatné zkušenosti ostatním
  • Nahrazení jedné negativní zkušenosti vyžaduje 12 pozitivních zákaznických zkušeností. 
  • Pouze 1 z 5 spotřebitelů je ochotný odpustit špatnou zkušenost, pokud považuje zákaznickou podporou za velmi špatnou. 

 

 
 

Spokojený zákazník je dobrý zákazník

  • Získat nového zákazníka je 5–25× dražší než udržet si stávajícího.
  • Doporučit produkt přátelům se rozhodne po pozitivní zkušenosti se společností 94 % amerických zákazníků.
  • 68 % spotřebitelů uvedlo, že jsou ochotní zaplatit více za produkty a služby od značky, o které se ví, že nabízí dobrou kvalitu služeb zákazníkům. 
  • 72 % zákazníků se o své pozitivní zkušenosti podělí s ostatními. 

 

Co spokojení zákazníci požadují od společnosti?

  • 90 % zákazníků považuje za velmi důležité dostat okamžitou odpověď na otázku, kterou položili oddělení zákaznického servisu. Pro 60 % z nich „okamžitá odpověď“ znamená reakci do 10 minut nebo méně. 
  • 64 % zákazníků chce nakupovat u společností, které dokážou odpovědět na dotazy v reálném čase – tedy bez zbytečné prodlevy a ve chvíli, kdy potřebují vyřešit nějaký problém. 
  • 81 % zákazníků používá ke komunikaci s firmou online chat nebo živou podporu
  • 60 % zákazníků považuje dlouhé čekání na odpověď za nejvíce frustrující součást zákaznických služeb.
  • Mileniálové preferují chat před jinými komunikačními kanály.
  • I když se automatizovaná řešení neustále zlepšují, 75 % zákazníků stále preferuje interakci se skutečnou osobou
  • 92 % zákazníků oceňuje, když mají kontrolu nad tím, jaké informace o nich společnosti shromažďují. 

Nespokojený zákazník už u vás zpravidla nenakoupí 

Nefungující zákaznická podpora vás tak může připravit o klienty, peníze i dobré jméno. Vážně to chcete riskovat? Pokud hledáte levnější řešení, než je klasický zaměstnanec, využijte našich služeb a zákaznický servis na nás delegujte.  

O vaše zákazníky se budou starat naši operátoři, kteří jsou oproti běžné praxi 100% inhouse. S naší zákaznickou podporou efektivně pokryjete všechny kapacity a zákazníky proměníte v pravidelně nakupující

 

 
 
 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy