Marketing  |  Přečteno 1814 x
27. 2. 2023

4 firemní benefity pro úspěšnější nábor

Firemní benefity mnoho společností podceňuje, ve skutečnosti ale mohou být vaší konkurenční výhodou. Výše platu už totiž není jedinou proměnnou, podle které se lidé rozhodují, do jaké firmy nastoupí. Vyšperkujte své inzeráty, nabídněte lákavé zaměstnanecké výhody a kandidáti se k vám jen pohrnou. V článku vám představíme čtyři nejžádanější benefity.

banner

Proč nabízet firemní benefity aneb peníze nejsou jediné lákadlo 

Dnes je na trhu tolik firem, že má člověk při hledání nového pracovního místa spoustu možností. Během náboru zaměstnanců se pak stává, že se osoba, kterou chcete do své firmy přijmout, rozhoduje mezi dvěma či třemi společnostmi. V rozhodování hraje roli více faktorů, nicméně možnost home office, flexibilní pracovní doba a další zaměstnanecké benefity mají často větší váhu než finanční odměna. Co ale tyto benefity přináší vám? 

 

  • Konkurenční výhoda během náboru nových zaměstnanců – nejen, že se na pozici se zajímavými firemními benefity přihlásí více zájemců, ale zvyšuje se i pravděpodobnost, že si lidé vyberou právě vás.  
  • Výkonnější zaměstnanci – důraz na work-life balance se v dnešní době zvyšuje a lidé si uvědomují důležitost odpočinku a psychické pohody. Výhody jako home office, flexibilní pracovní doba, sick days nebo více dnů dovolené dávají vašim zaměstnancům dostatek svobody a odpočinku, díky čemuž jsou spokojenější a výkonnější. 
  • Nižší fluktuace – pokud nejsou benefity jenom lákadlem v inzerátu, ale skutečně fungují i v praxi, může to být jeden z hlavních důvodů, proč u vás lidé dlouho zůstanou.

 

 

4 nejžádanější zaměstnanecké benefity 

V nejúspěšnějších inzerátech se objevuje nejen detailně a upřímně popsaná náplň práce, ale i firemní hodnoty, konkrétnější vhled do fungování firmy, a firemní benefity. Na kávu zdarma ale zapomeňte.

 

1. Home office 

Vůbec nejžádanějším a z hlediska průzkumů i nejhodnotnějším firemním benefitem je home office. Způsob práce se totiž za poslední roky vlivem pandemie výrazně změnil. Během několika měsíců se zavřely v podstatě všechny společnosti a zaměstnanci se tak museli rychle naučit spolupracovat jinak – online. Většina pracovníků si ale na home office rychle zvykla a tuto možnost by chtěla mít i nadále – podle studie Ministerstva práce a sociálních věcí jde až o 85 % zaměstnanců. Je to tedy jednoznačně nejžádanější benefit, který dokáže přilákat mnoho uchazečů.

Výhody home office jsou podle zaměstnanců: 

 

  • Flexibilita – mohou si svůj den uspořádat tak, jak potřebují. Noční sovy si tedy přispí, ale pracují až do večera, ranní skřivani se mohou naopak hned po práci věnovat svým koníčkům a rodině. 
  • Žádné dojíždění – pokud někdo jezdí delší vzdálenost ušetří nejen peníze za dopravu, ale hlavně čas. 
  • Lepší soustředěnost – v kanceláři může být rušno, kdežto v pohodlí domova jste ve své kanceláři úplně sami. 

 

Pro zaměstnavatele je pak největší výhodou efektivita práce zaměstnanců – ta se totiž při práci z domova velmi často zvýší. 

 

2. Flexibilní pracovní doba 

O flexibilní pracovní dobu roste zájem a nabízí ji velká část firem. Co to vlastně znamená? Jde o to, že umožníte svým zaměstnancům přijít na pracoviště v rozpětí několika hodin, například mezi 7–11 hodinou. Počet odpracovaných hodin nicméně zůstává stejný, při 8hodinové pracovní době budou tedy odcházet přibližně mezi 15–19 hodinou. Zaměstnavatele to v podstatě nijak neovlivní, pro zaměstnance to ale představuje velkou výhodu, která jim dává pocit svobody a volnosti.

 

Kterých benefitů si zaměstnanci v myTimi nejvíc váží? Odpoví vám náš CEO

Jan Skovajsa

Jan Skovajsa

CEO myTimi

Na 99 % si váží flexibilní pracovní doby a možnosti pracovat z domu. Obecně si vzájemně věříme a záleží nám pouze na tom, aby byla práce hotová do smluveného termínu.

 

 

3. Vzdělávací kurzy zdarma 

Zaměstnanci, kteří se chtějí vzdělávat a kariérně růst, mají pro zaměstnavatele velkou hodnotu. Proplácení vzdělávacích kurzů či seminářů bude sice větší výdaj, nicméně je to jeden z firemních benefitů, který zapálení pracovníci rozhodně ocení, vzroste jejich důvěra a spokojenost. Pro firmu to může znamenat nižší fluktuaci, a především zkušené a efektivní zaměstnance, kteří svou práci milují a chtějí se v ní zlepšovat. Tento benefit si můžete upravit podle sebe a proplácet například jen polovinu kurzů, případně získané informace pak přetvořit v interní školení.

Tip: Mohlo by vás zajímat 7 knih o podnikání, které doporučuje náš CEO.

 

4. Sick days a happy days 

Dalším známým a oblíbeným firemním benefitem jsou sick days, které dávají zaměstnancům možnost vyležet se z náhlé nemoci, aniž by museli čerpat nemocenskou. Jsou to proplacené dny volna navíc, kdy můžete předejít dlouhodobějším onemocněním, které by způsobili delší pracovní neschopnost zaměstnance.  

Happy days je naopak poměrně nová zaměstnanecká výhoda, kterou zatím nenabízí příliš mnoho firem. Jsou to placené dny volna, jejichž cílem jsou šťastnější zaměstnanci. Můžete tak předejít velmi častému syndromu vyhoření, který potká každého pátého člověka. Lze je čerpat v podstatě na cokoliv – neodkladné vyřizování během pracovního dne či oslavu narozenin, nenahrazují ale dovolenou. Nemůžete si tedy vzít více happy days za sebou.

 

HR marketing pro úspěšnější nábor nových zaměstnanců 

Vzhled inzerátu je sice to hlavní, co uchazeče buď zaujme, nebo odpudí, není to ale jediný faktor. Nové zaměstnance totiž nemusíte hledat jen přes inzertní portály, mnohem úspěšnější je HR marketing.  

Co HR marketing vlastně je? Jde o formu marketingu, která svou strategií a dalšími akčními kroky cílí na potenciální uchazeče o práci u vás. Věděli jste, že 75 % zájemců vyhledává informace o firmě ještě před tím, než se přihlásí do výběrového řízení? Proto je důležité myslet při budování brandu i na budoucí zaměstnance.  

Přesně s tím vám v myTimi umíme pomoct. Navrhneme a zrealizujeme vhodnou marketingovou strategii přímo pro vás, vyšperkujeme inzerát a vytvoříme kariérní stránku. Pomůžeme vám s rychlým náborem zaměstnanců, ale i s dlouhodobým budováním employer brand awarness. S námi získáte jedno CV už od 30 Kč. Neváhejte se na nás obrátit

 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy