Lovebrand je výsledkem mnoha faktorů
Abyste ze své značky vytvořili lovebrand, musíte nabídnout něco víc než jen produkt. A to i v případě, že váš produkt je jedinečný a lidi jej nutně potřebují. Nahodilá kampaň za desítky tisíc vám s tím vůbec nepomůže. Důležitější je, abyste dobře dělali to, co děláte, a nabídli zákazníkovi důvod, proč by se k vám měl vracet.
Významným faktorem často zmiňovaným v souvislosti s budováním lovebrandu je zákaznický prožitek. Od nezbytností, jako je přehledná, srozumitelná webová stránka, až po perfektní zákaznickou podporu. V průzkumech 55 % zákazníků deklarovalo svoji ochotu zaplatit za stejné zboží více, pokud pro ně nákup bude příjemnější. Dalším důležitým hráčem je ale samozřejmě způsob, jakým svou firmu prezentujete a jak sami sebe vidíte.
Lovebrand jako přidaná hodnota
Soustřeďte se na to, jaké hodnoty zastáváte a jak se vám daří komunikovat je navenek. Pokud například provozujete e-shop s pletacími přízemi, nejde jenom o to, jestli je vaše příze levnější než v ostatních e-shopech. Záleží také na tom, jestli vybíráte kvalitní příze, vyznáte se v nich a víte, kterou přízi doporučit, jaké má vlastnosti a jak o ni pečovat. Pokud se soustředíte pouze na příze z udržitelného zemědělství, nestačí to jenom ke každé z nich napsat, ale musíte dát vědět i o tom, co vás k tomu vede a v co věříte. A nakonec je třeba ukázat, jaké hezké věci zvládne váš zákazník prostřednictvím vašich přízí vytvořit. Přečtěte si víc tipů, jak propagovat svůj e-shop.
Komunikovat se svými potencionálními zákazníky přitom můžete na mnoha kanálech. Ty dva základní, které byste rozhodně neměli vynechat, jsou firemní blog a firemní sociální sítě. Dneska se koukneme na firemní blog.
Firemní blog jako základ lovebrandu
Firemní blog je perfektní příležitost ukázat, že rozumíte tomu, co děláte, a za jakými hodnotami stojíte. Kromě toho má i další výhody, a to je jeho schopnost přivádět vám organickou, neplacenou návštěvnost přímo z internetových vyhledávačů.
Firemní blog čtou totiž dva druhy čtenářů – boti a lidé. Boti se snaží najít článek, který odpovídá vyhledávanému dotazu, a uspokojit tak uživatele vyhledávače. O tom, jak se zalíbit botům, si povíme v samostatném článku o SEO (optimalizaci pro vyhledávače). Kromě toho, že v článku použijete spoustu klíčových slov (což se líbí botům), je ale také třeba zaujmout živé lidi. Botům totiž svůj produkt neprodáte.
Čím naplnit firemní blog malého podniku
Content, neboli obsah webu, je široké téma a řeší ho všichni od web designerů, přes SEO optimalizátory až po copywritery. Pokud to nicméně zjednodušíme, jde především o to splnit tři následující body:
- vytvářet žádaný content – obsah, který někdo bude chtít číst,
- vytvářet dohledatelný content – obsah, který někdo bude schopný najít,
- vytvářet funkční content – obsah, který plní vaše marketingové cíle.
A myslete na to, že čistě prodejní články nikdo číst nechce.
Osvědčeným a milionkrát prověřeným receptem na vítězství v on-line marketingu je praktická pravda: sdílení návodů, rad a informací, které lidé na internetu hledají.
Prozradit nebo neprozradit svoje know-how
Pokud jde o know-how v době on-line marketingu, dávno přestalo být pečlivě střeženým tajemstvím zamčeným na tři západy v osm sáhů hluboké šachtě. To, co lidé na internetu hledají, jsou právě trošky onoho know-how sdíleného miliony lidí.
Ideální on-line content tvoří průsečík mezi tím, co uživatelé internetu hledají, a tím, co jim chcete říct. Pokud se navíc chcete prezentovat jako odborníci v oboru, je pohled do zákulisí vaší práce ideální příležitost.
Váš blog určitě přiláká i takové lidi, kteří nebudou mít zájem o váš produkt nebo službu a budou si chtít všechno zařídit sami. Nevadí, to není vaše cílová skupina. A na internetu by se stejně pravděpodobně k nějakému návodu dobrali. Svojí cílovce stále můžete nabídnout mnohem víc: komplexnější náhled na věc, zkušenosti a čas, který by museli obětovat tomu, že by se učili to, co vy už umíte.
Kdo je cool v on-line marketingu
Nesnažte se cílit úplně na všechny. Může vám připadat, že o váš produkt by mohl projevit zájem kde kdo a bylo by škoda ho vynechat. Ale pravda je, že pokud budete mluvit ke všem, neoslovíte nikoho. Úzká specifikace vaší cílové skupiny vám umožní vytvořit takovou značku, se kterou se lidé budou identifikovat. Pokud svůj firemní blog zaplníte články o tom, jak se vypořádat s každou nástrahou života od rezavého trávníku po kolísání směnného kurzu bitcoinu, nebudete pro svého čtenáře důvěryhodní a nebudou s vámi chtít spojit svoje jméno. Pokud věnujete úsilí tomu, vytvořit komplexní návod na pěstování orchidejí, každý nadšený pěstitel orchidejí vás bude sledovat, sdílet a doporučovat.
Nepište také na svůj blog otevřeně, že jste bezvadná firma. To o sobě v on-line marketingu prohlašuje každý druhý. Místo toho ukažte, že je to opravdu tak. A ještě lépe: ukažte, že vaši čtenáři můžou být bezvadní díky vám. Emocionálně je to mnohem důležitější a zapamatovatelnější sdělení.
Velký copywriter pro malý podnik
Copywriting je často chápán jako:
- mlácení do klávesnice
- zaplňování místa na webu
- legální plagiátorství
- opakování klíčových slov stále dokola
Internet je plný lidí, kteří vám vyplní kterékoli z techno přání, ale žádného výsledku tím nedosáhnete. Soustřeďte se na to, aby každý text měl svůj smysl – pro vás i pro vašeho čtenáře. Aby nabízel více než texty ostatních. A aby kromě botů dokázal oslovit i lidi. Aby působil na emoce a řešil nějaký reálný problém.
K tomu potřebujete nejenom copywritera, který bude rozumět základům vašeho byznysu, ale pochopí i vaši marketingovou strategii, cílovou skupinu, přidanou hodnotu a potřeby vašeho malého podniku. Jinými slovy – je to fuška. Máme pro vás ale dobrou zprávu: Přesně takový copywriter je myTimi! Proto neváhejte a copywriting i SEO nechte na nás.