Google novinky

Marketing Přečteno 2136 x

Google je na svém blogu poměrně aktivní a sdílí žhavé novinky, tipy a triky, co všechno můžete dělat v aplikaci Google. Seznamuje nás s funkcí Multisearch, kde se pro vyhledávání využívá kombinace klíčového obrazu a například screenshotu obrázku. Zajímavá je určitě i funkce Voice Search a Google Discovery. Pojďte si o nich přečíst víc.

Fact Check Tool & Google Scholar 

Velký prostor Google věnoval popisu, jak bude možné jednoduše kontrolovat a ověřovat fakta. Nabízí možnost nových štítků pro často citované stránky, u problémových témat bude k dispozici „Fact Check Tool“, který bude zobrazovaný ve výsledcích vyhledávání podobně jako „Google Scholar“. Tento nástroj je optimalizovaný na hledání zdrojů zpráv a událostí. Rozšířena bude i funkce „O tématu“ a „O autorovi/zdroji“, pokud tedy někdo bude mít pochybnosti o původu informací, může si jednoduše zjistit kredibilitu zdroje. 

 

Co všechno se dá dělat s Google Lens aplikací? 

Pomocí fotoaparátu a aplikace Google Lens můžete například:  

 

  • přeložit slova, která vidíte,  
  • přidat si do kalendáře termín akce z plakátu,  
  • zjistit, jaká rostlina vám roste na zahradě,  
  • zjistit, co jste viděli v parku za psí rasu apod.  

 

K vyhledávání dokonce můžete použít i svůj hlas. Stačí kliknout na ikonku mikrofonu a říct, co máte na srdci. Aplikace zvládne zachytit i melodii, kterou si prozpěvujete: po kliknutí na ikonku mikrofonu se zeptejte se „What’s this song?“ předtím, než ji zazpíváte. Žhavou novinkou je již zmíněné vícenásobné vyhledávání, tj. pomocí textu a obrázků současně.  

 

Zůstaňte organizovaní a šetřete čas 

Pomocí Google Asistenta můžete svůj kalendář udržovat aktuální. Snadno a rychle můžete zpracovat úkoly, které hoří, a ty méně akutní posunout. V Google Discovery si pak můžete nastavit push notifikace, které vám pomůžou sledovat vaše oblíbená témata, ať už se jedná o sportovní týmy, IT novinky nebo celebrity. 

 

Jak jednoduše přes Google kontrolovat data? 

Google se snaží poskytovat široké veřejnosti aktuální informace všeho druhu. Předkládat nová fakta z různých perspektiv. Občas je pro konzumenta internetového obsahu obtížné rozlišit, které informace jsou důvěryhodné, a které ne. Koncem března oznámil výkonný ředitel Googlu Sundar Pichai investici 10 milionů dolarů na pomoc v boji proti dezinformacím týkajícím se války na Ukrajině a na podporu stránek zveřejňujícím ověřená data.    

 

Mezinárodní den ověřování faktů spadal na 2. března...  

…a připomněl, jak je užitečné je mít k dispozici nástroje, které pomůžou s kontrolou zdrojů a s vyhodnocováním informací. Jak vám Google konkrétně pomůže ohledně poskytování relevantních informací? Nabízí hned několik způsobů, které popíšeme níže. 

 

Automatická upozornění 

Když se na internetu objeví nějaká čerstvá zajímavá informace, nejsou hned dostupná všechna relevantní data. Ve vyhledávání se automaticky objeví upozornění, že u řady zdrojů může chvíli trvat, než publikují příslušné podkladové informace k tématu. Oznámení při vyhledávání z USA obsahují tipy, díky kterým můžete zhodnotit důvěryhodnost informace a také to, zda není lepší se ke zdroji vrátit později.  

Google také přichází s novým oznámením pro hojně citované zdroje. Tím vám poskytuje jednoduchý návod, jak najít nejužitečnější nebo nejrelevantnější informace. Toto oznámení se vám objeví v hlavních zprávách. Může označovat cokoli od investigativního článku, přes tiskovou zprávu až po rozhovor. Štítek pro citovanější zdroje bude nejdříve uveden v angličtině pro mobilní telefony v USA a brzo také globálně.  

 

Ověření faktů nezávislými organizacemi 

Google obsahuje také funkci kontroly fakt, která byla ověřená nezávislými organizacemi. Pokud hledáte informace o tématu, které je sporné, můžou se vám ve výsledcích vyhledávání objevovat úryvky, které vám mají pomoci získat kontext k danému tématu. Chcete si ověřit konkrétní téma? Můžete použít Google’s Fact Check Explorer, který shromažďuje více než 150 000 ověřených faktů od renomovaných publicistů z celého světa. Věnujte pozornost ověřeným faktům od nezávislých organizací, které se na danou problematiku specializují.  

Také věnujte větší pozornost online obsahu. Zjistěte si více informací o zdroji, abyste měli představu, jak dané téma popisuje vlastními slovy. Dále si projděte hlavní zpravodajství, abyste viděli, jak toto téma prezentují ostatní. Google News Initiative usiluje o globální podporu ověřování fakt, proto také navázala partnerství s International Fact Checking Network (IFCN). Díky tomu může Google poskytovat školení a finanční zdroje pro odborníky, kteří dezinformace odhalují.  

 

Jak vidíte, informací je požehnaně. Google se zavázal pomáhat s odhalováním dezinformací a dlouhodobě podporuje šíření osvěty, jak s nepravdivými informacemi zacházet. Další tipy a osvědčené postupy najdete ve zdrojích sestavených organizací International Fact-Checking Network, která je jednou z nejuznávanějších světových novinářských organizací pro ověřování faktů.  

Chcete mít čerstvé novinky jako na dlani? 

Rádi byste, aby vám už nic neuteklo? Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, kde pravidelně sdílíme novinky a tipy z marketingu, podnikání a prodeje. Sledovat nás můžete také na Facebooku, Instagramu nebo LinkedInu

 

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025