Marketing  |  Přečteno 2722 x
7. 11. 2022

HTTP vs HTTPS: Co to je a jaký to má vliv na SEO?

Máte svůj web správně zabezpečený? Pokud přejdete na protokol HTTPS, Google bude váš web hodnotit lépe. Co je to HTTP a jaký je rozdíl mezi HTTP a HTTPS? Prozradíme vám, jaký z protokolů je lepší a na co si dát pozor při přechodu na HTTPS. 

banner

Co znamená HTTP? 

HTTP (Hypertext Transfer Protocol) je internetový protokol, který slouží pro komunikaci mezi webovým prohlížečem a webovým serverem. Funguje na principu dotaz – odpověď.  V podstatě jde o soubor pravidel, podle kterých spolu servery (a další počítače v síti) komunikují.  

Jde o nejvíce používaný protokol, který byl pro rozvoj internetu velmi zásadní, má ale i své nevýhody. Hodí se pro jednoduché weby, ve kterých není potřeba uchovávat informace – to totiž protokol neumí. Pokud tedy máte například e-shop, HTTP protokol vám neumožní pamatovat si informace o zákazníkovi či obsah jeho nákupního košíku. Zároveň neumožňuje šifrování ani zabezpečení dat, takže se jeho používání nedoporučuje, pokud přes web odesíláte důvěrné informace (bankovní či osobní údaje). Kdokoliv je totiž může zachytit a zneužít. 

 

Co znamená HTTPS? 

HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) umožňuje stejně jako HTTP komunikaci v počítačové síti, s tím rozdílem, že jde o zabezpečenou komunikaci. Díky další vrstvě zabezpečení šifruje protokol data, která kolují mezi servery, a tím poskytuje extra ochranu a zabraňuje krádeži dat. Ochranu poskytují certifikáty pro HTTPS – SSL a TLS, které garantují šifrování komunikace mezi servery.  

Jak zjistíte, zda je váš web zabezpečený? Protokol HTTPS se v internetovém prohlížeči označuje ikonou zámku, a navíc na začátku adresy uvidíte HTTPS. Dříve se tento protokol používal pouze pro weby, které sbíraly soukromá data uživatelů. Dnes je zabezpečení webu HTTPS protokolem v podstatě nezbytnost. Pokud svůj web zabezpečený nemáte, vystavujete se bezpečnostnímu riziku. 

 

Proč přejít na HTTPS? 

Největším důvodem, proč byste měli velmi rychle vyměnit protokol HTTP za HTTPS, je bezpečnost. Internetový protokol HTTP vám neposkytne žádné zabezpečení, takže hackeři lehce odcizí a zneužijí data návštěvníků vašeho webu. Nezabezpečený web navíc mnoho uživatelů odradí. Google nebo přímo prohlížeč je na to totiž upozorní, což v nich může vzbudit strach. Z webu pravděpodobně velmi rychle odejdou a vaši firmu budou hodnotit jako nedůvěryhodnou.  

 

Jaký vliv má internetový protokol na SEO? 

Google už v roce 2014 zveřejnil informaci o tom, že bezpečnost je jeho hlavní prioritou. Snaží se, aby byl protokolem HTTPS zabezpečený každý web. Je tedy jasné, že weby s požadovanou ochranou dostávají lepší hodnocení než weby s protokolem HTTP. Nicméně SEO se skládá z mnoha činností, kterým dává Google různou hodnotu a jenom přechod na HTTPS nevystřelí váš web na první příčky ve vyhledávání. Každý krok ke zlepšení se ale počítá, takže zabezpečený a certifikovaný web vám může přinést plusové body.  

Tip: Pomocí SEO zvýšíte organickou návštěvnost i konverze na vašem webu, řekneme vám, jak na to

 

Na co si dát pozor, když chcete přejít na HTTPS? 

Dnes už má většina webů správné zabezpečení. Pokud mezi tuto většinu nepatříte, doporučujeme vám to co nejdříve napravit. Na co si dát v takovém případě pozor? Mnoho lidí při přechodu na HTTPS chybuje v tom, že nepřesměruje všechny své URL adresy. V takovém případě pak existuje několik variant vašeho webu – některé běží na HTTP a jiné na HTTPS. Veškeré odkazy je třeba aktualizovat a přesměrovat na správnou HTTPS stránku

 

Pomůžeme vám vylepšit web i SEO 

Potřebujete svůj web vylepšit, nebo rovnou vytvořit nový? V myTimi tvoříme weby na míru. Pomůžeme vám zaujmout a oslovit návštěvníky webu a udělat z nich platící zákazníky. Najdeme pro vás ta správná klíčová slova, díky kterým bude váš web vidět. Pojďme se sejít a domluvit se na spolupráci. 

 

 
 
 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy