Proč chcete zapojit své sledující?
I u stories na instagramu hrajete těžkou hru s algoritmem. Prorazit skrz záplavu avokádových toastů, horských výhledů a štěňátek není jen tak. Je to ale výzva, do které stojí za to jít.
Vaší hlavní zbraní bude vytvoření prostoru pro reakce sledujících, které zvýší váš dosah. Stačí do Instagram stories přidat interaktivní prvky. Nemusíte se děsit profesionální produkce nebo přidávání práce svému grafikovi. Krátká životnost stories je skvělým místem, kde ukázat lidskou tvář značky, být kreativní, a hlavně – vtáhnout své fanoušky do dění.
Jak na interaktivní Instagram stories?
Být v kontaktu se svými sledujícími vás nemusí stát půlku pracovní doby. Využijte nástroje a funkce, které Instagram nabízí, a zahajte konverzaci se svými fanoušky už v příštím stories:
1. Začněte a dejte výzvu
Když svým sledujícím nedáte podnět, je šance, že se sami přihlásí o slovo, mizivá. Přidávejte do svých stories výzvy k akci, ptejte se na názor sledujících a vytvářejte interaktivní příběhy, které je budou bavit. Použijte k tomu některou z „nálepek“, které stories nabízejí a které se staly skvělým způsobem, jak zahájit konverzaci s fanoušky.
Tip: Dělejte stories promyšleně. Vše, co na sítích sdílíte, by mělo jít ruku v ruce s vaší komunikační strategií. Přečtěte si, jak komunikační strategii vytvořit.
Například ne_viditelne vytváří interaktivní stories, díky kterým zapojují svou komunitu.
2. Používejte „nálepky“ různými způsoby
Nálepky neslouží pouze jako způsob, jak zapojit své fanoušky, ale je to také ideální nástroj, jak si něco zjistit o svých sledujících, aniž byste je nutili do složitého vyplňování formulářů. Zatímco jejich funkce je na první pohled jasná, chceme vám jednotlivé nálepky představit a nabídnout více možností, jak je využít.
Posuvník
Díky posuvníku mohou sledující snadno reagovat na váš příběh. Svou jednoduchostí nabízí prostor pro kreativitu. Kromě vyjádření toho, jak moc se sledujícím něco líbí, jej můžete použít k výběru mezi více možnostmi nebo své fanoušky na chvíli zabavit.
Story vpravo pochází z dílny Pabla Rochata.
Anketa
Použijte anketu, pokud chcete zjistit preference svých fanoušků. Kromě toho, že se o nich dozvíte něco nového, jejich názor vám může pomoci s vývojem nových produktů či služeb. Zkuste také vytvořit celou sérii příběhů s anketou, která na hodnou chvíli vaše sledující zabaví a také i jim samotným ukáže, co ostatní upřednostňují.
Kvíz
Kvíz nabízí až čtyři možnosti odpovědi na otázku s označením té správné. Je to skvělý způsob, jak vyvracet mýty, přinášet nejrůznější drobné zajímavosti a vzdělávat své publikum. Ať už se bude jednat o informace týkající se přímo vaší značky, nebo obecné související s vašimi produkty, určitě naleznete témata, ve kterých nemusí mít zákazníci jasno a vy se tak můžete profilovat jako odborník v dané oblasti.
Otázka
Když o svých zákaznících něco nevíte, zeptejte se jich skrz nálepku otázky. I ji můžete použít k získání nových vhledů do přemýšlení svých sledujících. Na druhou stranu se nebojte jít také s kůži na trh a nabídnout prostor fanouškům pro jejich dotazy. Ty nejčastěji pokládané pak můžete uložit do výběru stories na svém profilu. Což ušetří čas nejen vám, ale i vašim novým sledujícím.
Odpočet
Chystáte akci nebo launch nových produktů? Nezapomeňte na odpočet. Dejte o tom vědět svým fanouškům předem a zvyšte jejich zájem o vše, co chystáte. Vaši fanoušci si mohou také zapnout sledování odpočtu, aby jim v daný čas Instagram poslal notifikaci.
3. Sdílejte obsah svých fanoušků
User Generated Content je sousloví, které se už nějakou dobu v marketingových kruzích používá. Obsah, který sdílí samotní uživatelé, je totiž až o 50 % více důvěryhodný než ten, který vytvoříte sami. Je třeba jej proto nezanedbat a svým fanouškům říct, že vás zajímá, jak vaše produkty používají. Nezapomeňte příspěvky přesdílet do svých stories a okomentovat. Stačí poděkovat, přidat trefný gif nebo doplnit informace o produktu, který se na fotce nachází.
Sdílením příspěvků od vašich fanoušků vzrůstá jejich loajalita a také tím dokazujete, že vám záleží na tom, co si o vás myslí. Takto například jednou za den vybírají příběhy svých zákazníků v Next Level Specialty Coffee.
4. Vyprávějte příběhy
Příběhy se v životě firmy dějí na denní bázi. Začněte si jich všímat a vyprávějte. Nalákejte své sledující na novinky, které chystáte, vemte je do zákulisí a natočte video z běžného dne. Kromě videa se nemusíte bát ani většího množství textu. Vytvořte několik stories, do kterých informace rozdělíte. Vaši sledující to lépe snesou a snáze se tak dostanou k samotné pointě.
Například Karolína Four a svém profilu často objasňuje dezinformace z oblasti výživy. Takto složité téma rozkouskuje do více stories, díky kterým má šanci vše uvést na pravou míru.
5. Vytvořte vlastní gify
Gify samy o sobě jsou skvělým způsobem, jak dodat i statickým stories na Instagramu pohyb a emoci a upozornit na důležité informace. Skvělé také je, pokud vytvoříte vlastní gify, které souvisí s vaší značkou a vašimi produkty. Vymyslete takové animace, se kterými se vaši fanoušci ztotožní. Můžete se jich také přes otázky zeptat, jaké gify by uvítali pro použití ve svých vlastních stories. Poté už stačí jen zapojit svého grafika a nahrát je na giphy.com.
Gif od Pokojovky.
Tip: Chcete o gifech vědět více? Přečtěte si náš článek o tom, jak gify vytvořit a jak je využít na sociálních sítích.
6. Natáčíte videa? Nezapomeňte na titulky
Videa jsou ideálním způsobem, jak provést fanoušky po svých prostorách nebo ukázat, co všechno je součástí balení konkrétního produktu. Nezapomeňte však dopsat ke každému videu titulky. Sami si vzpomeňte, kdy jste se dívali na Instagram stories na poradě nebo školení a nemohli jste mít zapnutý zvuk. Neochuďte své sledující, kteří se v podobných situacích často nacházejí, a dopište informace, které v daném videu sdělujete. Díky titulkům nebudou muset vaše stories přeskočit a proklikají se až k jejich konci. Což má algoritmus rád.
Titulky se nejvíce začaly šířit na TikToku a následně pronikly také na Instagram Reels. Takto se na oblíbená videa mohou dívat fanoušci Ramalauw i s vypnutým zvukem. Podobně se titulky dostávají také do stories, aby si daný obsah mohl užít každý.
7. Vyždímejte metriky
Samotný Instagram nabízí účtům pro značky velké množství metrik. Nahlédněte do nich a zjistěte například, jaké typy příběhů jsou nejvíce sledované, s jakými příběhy lidé nejvíce interagují nebo v jaký čas jsou vaši fanoušci aktivní. Zanalyzujte, co vidíte, a přizpůsobte svou další strategii tak, aby vaše stories zasáhly co největší množství lidí a byly pro přínosné.
Tip: Zjistěte, jak zvýšit dosah také mimo stories, aby byla vaše značka vidět napříč sociálními sítěmi.
Zapojení sledující = věrní sledující
Zapojit své sledující do Instagram stories je zaručený způsob, jak si vybudovat základnu věrných fanoušků a stát se jejich lovebrandem. Být v jejich povědomí na denní bázi je výsledkem dlouhodobé komunikace a vytváření stories, které zaujmou a budou relevantní pro vaši značku i fanoušky zároveň.
Nemáte prostor věnovat stories tolik času? Nechte to na nás. Správa sociálních sítí je naše druhé doma. Svou práci stavíme na datech a kompletní péči o vaše profily i sledující. Na základě společně vytyčených cílů naplánujeme strategii a postaráme se o obsah včetně textů či grafiky.