E-shop Barman.cz je klíčovým hráčem na trhu barmanských potřeb v České republice. Nabízí široký sortiment produktů včetně skla, alkoholu a sortimentu od Bubble tea. Kromě e-shopu provozuje také obchod v OC Lužiny, kde poskytuje zákazníkům osobní servis. Mimo jiné poskytuje i další služby, jako jsou barmanské show, degustace a kurzy.
S čím potřeboval Barman.cz pomoct?
Barman.cz čelil komplexnímu problému spojenému s koordinací online komunikace a péčí o zákazníky na prodejně. Tento problém měl několik rozměrů:
- Dříve měl komunikaci na starosti zaměstnanec na prodejně: Odpovídání na online dotazy, obsluhování příchozích zákazníků a balení objednávek z e-shopu bylo svěřeno jednomu člověku. Toto uspořádání bylo velmi náročné a samozřejmě mělo vliv na kvalitu zákaznického servisu. To také vedlo k nedostatečné péči o zákazníky na prodejně
- Přetížení zaměstnanců: Vysoký objem práce a nedostatek jasných procesů vedly k přetížení zaměstnanců a poklesu kvality služeb. Řešením bylo nalézt způsob, jak lépe rozdělit úkoly a zodpovědnosti, vypustit aktivity, které nejsou podstatné, aby se zlepšila efektivita a zároveň se udržela vysoká úroveň péče o zákazníky.
Jaké bylo naše řešení?
Při řešení problémů, se kterými se Barman.cz potýkal v oblasti zákaznické péče, jsme přistoupili ke strategii postupné optimalizace komunikace. Náš plán byl postavený na těchto klíčových principech:
1) Převzetí komunikace prostřednictvím e-mailu a chatu
- Převzali jsme celou online komunikaci, což nám umožnilo poskytnout rychlé reakce na dotazy zákazníků a vedlo to i k uvolnění rukou prodejců v obchodě.
- Zavedení 100% zastupitelnosti s týmem zkušených pracovníků, takže nemůže dojít k výpadku služby, protože je vždy někdo k dispozici.
2) Aktivní komunikace a kontrola objednávek
- Včasně reagujeme na zaseknuté objednávky, čímž se zvyšují prodeje.
- Navrhujeme další produkty, o které by mohl mít zákazník zájem, a motivujeme ho ke koupi.
Období | Počet zkontrolovaných objednávek | Celková suma |
Měsíc | 30 objednávek | 38 122 Kč |
Rok | 360 objednávek | 457 464 Kč |
Efektivní řešení reklamace přináší spokojeného zákazníka
Reklamace od zákazníků nám chodí přes online formulář a my na ně reagujeme v den, kdy je obdržíme. Pohotovým kontaktováním zákazníka a vyřešením reklamace docílíme nejen jeho spokojenosti, ale i minimálního rizika přechodu ke konkurenci v mezičase řešení této reklamace.
Jaké další výhody klientovi poskytujeme?
1) Informujeme zákazníka, že rozbité zboží nemusí vracet = ušetříme náklady na dopravu zpět
Období | Počet vyřešených reklamací | Ušetřené náklady na dopravu |
Měsíc | 7 reklamací | 840 Kč |
Rok | 84 reklamací | 10 080 Kč |
2) Výměna zboží je levnější než vrácení peněz = zákazníka motivujeme k výměně
Období | Počet zkontrolovaných objednávek | Celková částka za reklamované produkty |
Celková suma |
Měsíc | 7 reklamací | 3 324 Kč | 1 382 Kč |
Rok | 84 reklamací | 39 890 Kč | 457 464 Kč |
3) S novým zbožím je možné zákazníkovi poslat něco navíc = motivujeme ho ke koupi dalšího produktu
Prodej doplňkového zboží při reklamaci je opravdu velmi náročná disciplína. Průměrně prodáme k reklamacím za měsíc zboží za 1 200 Kč. Barman.cz díky nám vydělá 14 400 Kč.
Jaké jsou výsledky spolupráce?
Po našem zásahu do komunikace a zákaznického servisu Barman.cz došlo k několika významným zlepšením:
- Hodnocení e-shopu na platformě Heureka.cz vzrostlo na 4,9*, což svědčí o rostoucí spokojenosti zákazníků. Aktuálně e-shop doporučuje 96 % zákazníků, čímž se potvrzuje jeho úspěšnost na trhu.
- Z finančního hlediska přinesla klientovi naše spolupráce roční zvýšení zisku o 400 694 Kč, a to i po odečtení všech nákladů. Toto zlepšení je přímým důsledkem lepší komunikace a efektivnějšího prodeje.
- Díky novým strategiím v oblasti dopravy a výměny zboží jsme dosáhli významných úspor, přičemž prodej doplňkového zboží generuje další příjmy. Konkrétně se pomocí doplňkového prodeje v průměru podaří vydělat 4 600 Kč měsíčně, což činí 55 200 Kč ročně.
- Náš přístup je proaktivní a motivujeme zákazníka k dalšímu nákupu tím, že máme již předem vybrané produkty, které si zákazníci často kupují společně. V rámci zpětné vazby můžeme zákazníkovi takové produkty nabídnout a díky informacím, které již máme, za něj můžeme rovnou zadat objednávku.
Celkově lze konstatovat, že náš zásah vedl k výraznému zlepšení celkového provozu e-shopu Barman.cz. Nejenže jsme posílili kvalitu zákaznického servisu, ale značně jsme zvýšili finanční výkonnost. Tyto pozitivní výsledky vedly nejen k větší spokojenosti zákazníků, ale také k udržitelnému růstu firmy.
Kolik Barman.cz vydělá ročně při odečtení nákladů za naši práci?
Položka | Částka za rok |
Dokončené objednávky díky kontrole | 457 464 Kč |
Ušetřené náklady na dopravu | 10 080 Kč |
Ušetřeno při výměně zboží oproti vrácení peněz | 15 950 Kč |
Obrat za doplňkový prodej | 69 600 Kč |
Náklady na myTimi | 152 400 Kč |
Celkem klientovi vyděláme | 400 694 Kč |
Jaké jsou naše další cíle a plány s klientem?
S klientem stále spolupracujeme a ověřujeme si spokojenost jeho klientů se službami, které jim i naším prostřednictvím poskytuje. Naše další kroky zahrnují rozšiřování služeb s cílem diverzifikovat komunikační kanály a produktovou nabídku, což nám umožní oslovit širší spektrum zákazníků. Současně plánujeme provádět hlubší analýzu dat, abychom lépe porozuměli zákaznickému chování a mohli tak optimalizovat naše procesy. Všechny tyto aktivity mají za cíl kombinovat rozvoj a inovace, což posílí konkurenční postavení klienta na trhu.
Co na spolupráci říká klient?
„Díky myTimi máme lepší hodnocení na Heureka.cz a naši zákazníci jsou spokojenější. Ročně si připíšeme navíc 400 694 Kč a z doplňkového prodeje máme dalších 55 200 Kč. Nejenže nám pomohli zefektivnit e-shop, ale ušetřili jsme díky nim i na zákaznické péči a dalších nákladech. S myTimi je vše jednodušší a upřímně se těšíme na další spolupráci.“