Proč používat reklamu na facebooku?
Pokud přidáváte příspěvky na facebook, určitě jste si všimli, že organicky nemají moc velký dosah. Pravdou je, že se vaše příspěvky zobrazí maximálně 5 % sledujícím. Proč? Protože je facebook přeplněný obsahem a jeho algoritmus pečlivě vybírá, co vám zobrazí a co ne. Aby se váš profil ukázal těm správným lidem, je v podstatě nezbytné investovat do placené reklamy na facebooku. Když je správně nastavená, zobrazí se přesně těm lidem, které vaše produkty či služby osloví a můžete tak zvýšit své prodeje nebo návštěvnost webu.
Navíc jste schopni svou reklamou oslovit zákazníky ve všech fázích nákupního cyklu (See, Think, Do, Care) – od fáze See, kdy si vás zákazník všimne až po fázi Do, kdy u vás nakoupí. Můžete využít širokých možností cílení a v případě, že prodáváte oblečení pro miminka, ukázat svoji reklamu právě lidem, kterým se v poslední době narodilo dítě.
Tip: Mohlo by vás zajímat, jak funguje algoritmus na facebooku.
Jak na reklamu na facebooku?
Abyste se mohli pustit do nastavení reklamní kampaně na facebooku, musíte mít založený účet pro reklamu. Ten založíte v Business Manageru, sepsali jsme pro vás návod, jak na to. V Business Manageru pak stačí překliknout na Správce reklam, ve kterém můžete začít tvořit své reklamy. Placená reklama na facebooku má určitou strukturu. Skládá se z:
- Reklamních kampaní – vybíráte hlavní cíl celé kampaně.
- Sad reklam – definujete cílení a umístění reklam.
- Reklam – určujete vzhled a textaci reklamy.
Pojďme se podívat na to, jak vytvořit reklamu na facebooku.
1. Účel kampaně
Jakmile kliknete na tlačítko „Vytvořit“, otevře se vám okno, ve kterém musíte vybrat účel reklamní kampaně. To znamená, čeho chcete svou kampaní dosáhnout. Chcete zvýšit návštěvnost webu nebo prodat svůj produkt? Pro každý účel volí facebook jinou strategii optimalizace kampaně. Co jednotlivé účely znamenají?
- Povědomí: cílem kampaně bude zvýšit povědomí o vaší značce, facebook tedy ukáže vaši reklamu co nejvíce lidem, které by mohla zajímat.
- Návštěvnost: cílem je zvýšit návštěvnost webu, facebook zobrazí reklamu lidem, o kterých ví, že kliknou na odkaz.
- Projevený zájem: cílem je zvýšit interakci – získat „To se mi líbí“, komentáře či sdílení.
- Potenciální zákazníci: tento účel vám umožní přidat formulář, který se lidem zobrazí po kliknutí na reklamu, jednoduše ho vyplní a odešlou.
- Propagace aplikace: cílem je, aby si lidé nainstalovali vaši mobilní aplikaci.
- Prodeje: facebook bude oslovovat lidi, u kterých je pravděpodobné, že u vás nakoupí.
2. Cílení reklamy
V dalším kroku budete nastavovat reklamní sadu, ve které určujete, komu se má vaše reklama zobrazit. V podstatě definujete svou cílovou skupinu. Můžete si vytvořit svůj vlastní okruh uživatelů, ve kterém můžete přímo určit, komu chcete nebo nechcete svou reklamu ukázat. Snažte se udržovat okruh uživatelů co nejužší, aby byla reklamní kampaň efektivní. Můžete ji ukázat milionu lidem, ale taková reklama vás bude stát velmi mnoho peněz a nemusí být příliš úspěšná, udržujte proto okruh uživatelů relevantní. Co všechno můžete definovat:
- lokalitu – stát nebo přímo město či oblast
- věk
- pohlaví
- podrobné cílení – tam zadáte konkrétní zájmy a chování uživatelů, které chcete oslovit
- jazyk
3. Tvorba reklamy
V dalším kroku budete tvořit konkrétní reklamu. Můžete vytvořit novou, nebo propagovat stávající příspěvek. Vyplňovat budete nadpis, který by měl mít do 25 znaků, popisek s maximálně 30 znaky a samotný text. Ten není omezený, ale příliš se nerozepisujte, uživatelům se na první pohled zobrazí 125 znaků a následně musí text rozbalit. Vybírat lze i z několika formátů reklam.
- Obrázková reklama – stačí přidat obrázek a text, můžete vyzkoušet více variant obrázků.
- Video reklama.
- Rotující reklama – zde můžete nahrát až 10 obrázků nebo videí, každá položka může mít jiný odkaz.
Tip: Přečtěte si 6 tipů, jak prodávat víc díky PPC reklamě.
Ukázka myTimi reklamy na facebooku
Proč se reklama na facebooku vyplatí? Jaké jsou její výhody a jak může podnikatelům pomoct?
Jan Venkrbec
Na facebooku je kolem 4,9 milionu Čechů, to znamená, že tam téměř vždy najdete svou cílovou skupinu. I přesto, že je doba levných prokliků za haléře pryč, stále se reklama na této platformě vyplatí. Pokud máte prostor hrát si s vizuály, facebook je ideálním místem, kde popustit uzdu fantazii a využít hravé formáty reklam. Je navíc schopný sám vyhledávat potenciální zákazníky na základě uživatelů, kteří u vás na webu provedli konverzi. Pomůže vám s brand awareness a při správném nastavení můžete kromě lajků a komentářů, které vám nic nevydělají, očekávat i pěkný výkon. Našim klientům většinou doporučujeme mix reklamních kanálů, protože na každého uživatele funguje jiný typ reklamy.
Kolik stojí reklama na facebooku?
Cena reklamy na facebooku se odvíjí od mnoha faktorů a nelze ji jednoznačně určit. Pokud vás zajímá minimální částka, se kterou můžete reklamu spustit, je to jeden americký dolar. S takovou částkou se ale vaše reklama nezobrazí mnoha lidem. Placená reklama na facebooku funguje na principu aukce. Většinou platíte za každé zobrazení vaší reklamy (PPM – pay-per-mille), za kliknutí (PPC – pay-per-click) nebo za provedenou akci (PPA – pay-per-action).
Cena reklamy se odvíjí i od její relevance. Může se vám tedy stát, že zaplatíte spoustu peněz za reklamu, která vám téměř nic nepřinese. Mnohem důležitější než samotná cena reklamy, je právě návratnost investic do reklam. Pokud investujete více, než se vám vrací, něco je špatně. V tom případě se určitě obraťte na profesionály, kteří dají vaše reklamy do pořádku.
Svépomocí nebo zásah profesionálů?
Pokud placené reklamě na facebooku vůbec nerozumíte, určitě svěřte svůj reklamní účet do rukou odborníků. Kvalitní PPC specialista vám pomůže skvěle nastavit reklamní kampaně, které osloví vaši cílovou skupinu a dosáhnete cílů, které si společně stanovíte. V myTimi se marketingu nejen na sociálních sítích věnujeme a rádi vám vytvoříme úspěšné kampaně.