Liftago je česká technologická firma, která se věnuje zprostředkování logistiky a přepravy osob a posílání zásilek kurýrem. Firma také poskytuje ekologická řešení v oblasti logistiky, díky kterým je možné efektivně využívat (sdílet) dopravní kapacity přepravců v městském prostředí a snižovat tak počet vozidel na silnicích.
Naše spolupráce s firmou Liftago začala před 3 lety. Byli jsme zapojení do náboru řidičů a poskytovali jsme zákaznickou asistenci během sezónních špiček. V těchto obdobích můžeme společnosti Liftago pomoci s téměř všemi potřebnými agendami, jelikož jsme úzce napojení na procesy a postupy firmy.
S čím společnosti Liftago aktuálně pomáháme?
Společnosti Liftago pomáháme s obchodem. Zpracováváme a kvalifikujeme příchozí leady, které se primárně týkají registrace do firemního účtu. Pracujeme v CRM systému Raynet, do kterého nám leady chodí, s nimiž dále operujeme. Voláme potenciálním klientům a snažíme se identifikovat jejich relevanci. Pokud daný lead shledáme relevantním, zasíláme mu registrační formulář pro přihlášení do firemního účtu, případně mu zodpovíme otázky, které se týkají účtu a nabízených služeb.
V případě, že narazíme na administrativní požadavek, který nejsme schopní vyřešit, přeposíláme informaci zákazníkům z firmy Liftago. Odhadované měsíční náklady na nový business společnosti Liftago v rámci naše práce činí 26 000 Kč a zpracované firmy mají jízdy v hodnotě 320 000 Kč během prvního měsíce od registrace. Jak jsme k tomu došli? Na to se podíváme níže.
Jak naše spolupráce probíhá?
Během dne máme v našem týmu celkem tři pravidelné kontroly, kdy hlídáme nově příchozí leady, na které následně voláme a zjišťujeme jejich relevanci. Kontroly v těchto časových blocích provádíme zejména z toho důvodu, že se snažíme příchozí leady kontaktovat do 24 h, a ne vždy se dovoláme napoprvé.
Vzhledem k tomu, že provádíme prvotní kvalifikaci leadů, tak se zaměstnanci z firmy Liftago mohou věnovat potenciálně větším klientům. Pokud narazíme na tzv. „hot lead“, tak ho předáváme přímo do společnosti Liftago. Zbývající leady zpracováváme sami, čímž šetříme velké množství času. Měsíčně zpracujeme okolo 100 příchozích leadů, přičemž přibližně:
- v 60 % se jedná o relevantní leady a 70 % z nich se reálně stane zákazníkem Liftago,
- 10 % tvoří vysloveně nerelevantní leady, s nimiž už následně jinak nepracujeme,
- ve zbylých 30 % procentech se jedná o vyřešené administrativní požadavky nebo přesměrování na zákaznickou podporu.
Jaká je ekonomika lead managementu?
Reklamou na PPC se přivedou leady, které následně kvalifikujeme my. V průměru měsíčně zpracujeme 95 leadů za náklad 26 000 Kč. Z těchto 95 leadů, které zpracujeme, se minimálně 60 % reálně stane zákazníkem Liftago. Porovnání nákladů a výnosů je tedy následující:
- Měsíční náklady na zpracování nových klientů s pomocí myTimi: 26 000 Kč.
- Tržby ze 57 nových klientů za první měsíc: 320 000 Kč.
- Jeden nový klient stál Liftago v rámci našeho zpracování okolo 401 Kč.
- Jeden klient utratí první měsíc zhruba 5 600 Kč, následující měsíce se odvíjí od jeho potřeb.
V rámci kvalifikace leadů jsme za celou dobu této spolupráce odbavili celkem 2400 leadů, z čehož jsme minimálně 1375 identifikovali jako relevantní a dále jsme je zpracovávali.
Co o naší spolupráci říká klient?
„Co nás na spolupráci s myTimi opravdu zaujalo, je jejich schopnost rychle identifikovat relevantní leady a efektivně je zpracovat. To nám šetří nejen čas, ale také finanční zdroje. Celkově jsme díky této spolupráci zaznamenali pozitivní dopad na naše měsíční výnosy.“