Marketing  |  Přečteno 802 x
16. 9. 2024

Jak na Google Ads krok za krokem: Od založení účtu až po vytváření PPC kampaní

Rozhodli jste se začít propagovat svou firmu prostřednictvím online reklamy? Pak pro vás máme návod, jak na Google Ads krok za krokem. Plný potenciál tohoto reklamního systému totiž využijete pouze tehdy, pokud víte, jak správně nastavit a spravovat PPC kampaně.

banner

Co je to Google Ads?

Google Ads je reklamní systém společnosti Google, který umožňuje firmám a jednotlivcům vytvářet a spravovat online reklamy. Ty se zobrazují ve výsledcích vyhledávání na Google, partnerských webech, YouTube a v mobilních aplikacích. 

Tato reklamní platforma funguje primárně na principu PPC (pay-per-click – platba za proklik). Inzerenti tedy platí pouze tehdy, když na jejich reklamu někdo klikne. Díky Google Ads můžou firmy i s minimálním rozpočtem zobrazovat reklamy lidem, kteří aktivně hledají jejich produkty nebo služby.

Jak si založit účet v Google Ads?

Účet pro reklamy na Google Ads založíte na oficiálním webu ads.google.com kliknutím na tlačítko „Začít“ v pravém horním rohu. Nejprve ale musíte mít založený účet na Googlu, jinak vás to dál nepustí.

Založení účtu Google Ads

Při vytváření účtu zvolte, co chcete propagovat a pak klikněte na „Přepnout do režimu pro experty“, abyste nemuseli hned na začátku zadávat platební kartu.

 

Založení účtu Google Ads

V dalším kroku pak už jen klikněte na „Vytvořit účet bez kampaně“, čímž si založíte svůj profil na Google Ads.

 

Jakmile se v reklamním systému Google Ads alespoň trochu zorientujete a rozhodnete se ho využívat – přejděte k nastavení platebních údajů. Abyste mohli spustit PPC kampaně, musí mít totiž reklamní systém z čeho strhávat peníze.

Nastavení plateb Google Ads

Pro nastavení platebních údajů nejprve klikněte na „Nástroje a nastavení“ a poté pod nadpisem „Fakturace“ vyberte záložku „Přehled“.

 

Nastavení plateb Google Ads

Otevře se vám sekce s přehledem fakturace. Kliknutím na „Správa platebních metod“ pod nadpisem „Nastavení plateb“ přejdete na stránku s platebními údaji.

 

Nastavení plateb Google Ads

Tady už jen přidáte svou hlavní platební kartu a pro případ, že by primární platba selhala, můžete uvést také záložní. V této sekci své platební metody v budoucnu kdykoli změníte nebo upravíte.

 

Tímto jste úspěšně provedli všechny potřebné kroky k základnímu nastavení účtu. Teď se pojďme podívat, jak v Google Ads nastavit PPC kampaně.

 

Jaké typy kampaní si můžete v Google Ads nastavit?

Jakmile máte založený účet v Google Ads, pokračujete nastavením cíle a vytvořením PPC kampaně. Typ vybíráte podle firemních marketingových cílů, strategie, značky i časových možností. Nastavení kampaně se následně přizpůsobuje tomu, jaký typ zvolíte. 

V Google Ads si můžete nastavit 6 různých typů PPC kampaní:

 

1. Vyhledávací kampaň

vyhledávací kampaň

Vyhledávací kampaň pro našeho klienta Copy General.

Tento typ kampaně je založený na klíčových slovech. Když tedy uživatel na Googlu vyhledává produkty nebo služby pomocí slov nebo jejich různých variant, která jste uvedli ve své kampani, ukáže se mu vaše reklama. 

Na jaké pozici se reklama zobrazí, ovlivňuje: 

  • vámi nabídnutá cena za proklik (CPC), 
  • kvalita reklam, 
  • kvalita vašeho webu.

 

2. Obsahová kampaň 

obsahová kampaň

Obsahová kampaň, kterou jsme vytvořili pro našeho klienta Copy General.

Základem obsahové kampaně jsou obrázky, které se uživatelům zobrazují na základě vámi stanoveného zacílení, jako je: 

  • demografie, 
  • geografická lokalita, 
  • jazyk, 
  • a další.

 

3. Videokampaň

videokampaň

Videokampaň pro našeho klienta Copy General.

Videokampaně se zobrazují na YouTube. Cílení může být podobné jako u vyhledávacích nebo obsahových kampaní: 

  • tedy na základě klíčových slov, která uživatelé zadávají do vyhledávače, 
  • nebo dle demografických údajů, geografické lokality, atp.

 

4. Kampaň v Nákupech

kampaň v Nákupech

Kampaň v Nákupech, kterou jsme vytvořili pro našeho klienta Bamboolik.

Základem tohoto typu kampaně je produktový feed, který se generuje z e-shopu a obsahuje všechny důležité informace o produktech. Velkou výhodou kampaně v Nákupech je, že se zobrazuje před ostatními výsledky vyhledávání. 

 

V Google Ads si můžete vybrat ještě kampaň ke generování poptávky nebo kampaň na aplikaci. Tyto kampaně se používají ve specifických případech, a proto je v článku ani nepopisujeme.

 

Jak tvoříme reklamní kampaně v Google Ads?

Při vytváření reklamních kampaní pro naše klienty postupujeme následovně:

 

1. krok – stanovíme cíl či záměr inzerce 

Než začneme s přípravou kampaně, nejprve definujeme její hlavní cíl. Ten určuje směr celé kampaně a ovlivňuje všechny následující kroky. Pokud je například cílem kampaně klienta zvýšit návštěvnost webových stránek, pak pro něj zvolíme strategii maximalizace počtu kliknutí.

 

2. krok – vybereme typ kampaně 

Na základě stanoveného cíle vybereme vhodný typ kampaně. Více jsme se typům kampaní věnovali v odstavci „Jaké typy kampaní si můžete v Google Ads nastavit?“.

 

3. krok – nastavíme rozpočet kampaně 

Nastavíme průměrný denní rozpočet dané PPC kampaně. Tento rozpočet můžeme kdykoliv upravit podle aktuálních potřeb.

 

4. krok – zvolíme strategii cenových nabídek  

Podle cíle kampaně zvolíme vhodnou strategii cenových nabídek. Reklamní systém Google Ads už sám od sebe nabízí doporučené zaměření nabídek dle stanoveného cíle. U některých kampaní pak můžeme využít ruční nastavení kampaní, někde se ale vyplatí strategie automatických nabídek. Kdy je lepší zvolit automatické nabídky, vám vysvětlí náš šéf výkonnostního týmu Honza Venkrbec.

 

Jak funguje strategie automatických nabídek a kdy ji použít oproti ručnímu nastavení kampaně? Odpovídá Digital Marketing Director Honza Venkrbec

Jan Venkrbec

Jan Venkrbec

Digital Marketing Director myTimi

Automatická strategie nabídek funguje na základě strojového učení. To využívá historická data vašich kampaní, aby přizpůsobila nabídku a dosáhla cíle, který v kampani nastavíte. Tento proces učení ale vyžaduje čas a dostatek dat – to může ztížit interpretaci výsledků PPC kampaně. Navíc s automatickou strategií nemusíte mít nad kampaněmi takovou kontrolu, jako když vše nastavujete ručně. 

Automatické nabídky se vám hodí využívat především pokud: 

  1. Víte, že kampaň bude získávat dostatek dat pro její strojové učení. 
  2. Prodáváte jasné produkty, které jsou v určité kategorii a za určitou cenu. 
  3. Použitá klíčová slova mají nižší cenu za proklik (CPC)

 

5. krok – přidáváme podklady do určitých typů reklam 

Ve vyhledávacích kampaních a videokampaních přidáváme do reklam ještě další informace, jsou to například: 

  • odkazy na web, 
  • adresa kamenné pobočky, 
  • telefonní číslo. 

Tyto podklady obvykle zvyšují atraktivitu, a tedy i míru prokliku reklamy.

 

6. krok – vytvoříme reklamní sestavy 

Pro lepší cílení seskupujeme související reklamy do reklamních sestav (neděláme to pouze u kampaní v Nákupech). Můžete například seskupit reklamy zaměřené na IT a takovou vytvořenou reklamní sestavu zacílit na uživatele, kteří mají o tuto službu zájem.

 

7. krok – zvolíme, na jaké publikum budeme cílit 

Určujeme, jak úzké nebo široké bude publikum, na které chceme cílit reklamy. Cílení reklam vám umožní zaměřit se na konkrétní zákazníky, kteří se zajímají o to, co nabízíte. Cílíme na základě: 

  • klíčových slov, 
  • demografie, 
  • lokality, 
  • témat, 
  • zařízení, 
  • remarketingu.

 

8. krok – nastavíme měření konverzí 

Abychom mohli efektivně sledovat a vyhodnocovat úspěšnost kampaní našich klientů, nastavujeme měření konverzí. To nám poskytuje důležité informace o tom, jak zákazníci reagují na reklamy a jak účinné kampaně skutečně jsou

Tip: Přečtěte si náš článek 6 tipů, jak prodávat víc díky PPC reklamě.

 

Jaké parametry nastavujeme u PPC kampaní v Google Ads?

Pro dosažení maximálního úspěchu PPC kampaně nastavujeme v Google Ads tyto parametry: 

  • Síť – umístění, kde se budou reklamy zobrazovat (například ve výsledcích vyhledávání, na různých webech atd.). 
  • Lokalita – země a města. 
  • Jazyk – podle toho, jaký jazyk má uživatel nastavený na svém zařízení. 
  • Rozpočet kampaně – denní nebo celkový. 
  • Typ nabídky – ručně nastavená nebo automatická strategie. 
  • Datum spuštění a ukončení kampaně – kdy má propagace reklamy začít a kdy skončit. 
  • Zařízení – typ zařízení, kde se má reklama zobrazovat (mobil, počítač, tablet). 
  • Časový rozvrh – přesný výběr dnů i hodin, kdy se má reklama zobrazovat.

 

Tip: Pokud si nebudete s jakýmkoliv nastavením PPC kampaní vědět rady, může vám pomoct nápověda Google Ads

 

Jak zajistit, aby byla reklamní kampaň úspěšná?

Důležité je mít správně nastavené měření konverzí na webu. Bez toho nezískáte relevantní zpětnou vazbu, která by vám ukázala, jestli – a případně jaké – kampaně fungují a přinášejí vám požadované výsledky. 

Jako konverzi můžete sledovat téměř cokoliv: 

  • odeslaný formulář, 
  • provedení objednávky, 
  • přidání zboží do košíku, 
  • kliknutí na jakékoliv tlačítko,  
  • scrollování na stránce, 
  • dobu strávenou na webu, 
  • a jiné. 

Záleží na konkrétních stanovených cílech a potřebách vašich kampaní.  

Druhým zásadním krokem je hloubková analýza klíčových slov, včetně těch nerelevantních, které lidé vyhledávají ve vztahu k vašim produktům či službám. Relevantní klíčová slova rozsegmentujte a použijte je v kampaních po zvolených kategoriích. Nerelevantní slova rovnou vypusťte, ušetříte si tak svůj rozpočet.

Proč nechat správu kampaní v Google Ads na agentuře? 

Honza Venkrbec říká: „Google Ads je hodně komplexní reklamní systém a pro nováčky poměrně nepřehledný. I když si můžete jednotlivá nastavení reklamy naklikat sami, většina lidí už nedokáže správně vyhodnotit výsledky nebo nastavit efektivní měření výkonnosti

To často vede ke zbytečnému plýtvání rozpočtu na nerelevantní návštěvníky, kteří vám nepřinesou žádné konverze. V myTimi se s tím setkáváme při auditech reklamních účtů klientů docela často. 

Proto doporučujeme svěřit vytváření i správu PPC kampaní specialistům, kteří zajistí, že vaše investice nepřijde vniveč.“ 

Tip: Zjistěte, jak pracují PPC agentury.

 

FAQ: Odpovídáme na vaše nejčastější dotazy

 

1. Kolik stojí reklama na Google Ads? 

Rozpočet na reklamy si určujete sami. Podle své maximální stanovené investice pak nastavujete denní rozpočty. Před spuštěním kampaní si navíc můžete zjistit, jakou cenu za proklik budou mít vaše klíčová slova.

 

2. V čem se liší Google Ads oproti Skliku? 

  • Google má silnou vyhledávací síť, většina lidí totiž vyhledává informace na internetu právě přes Google. 
  • Sklik naopak vyniká dobrou obsahovou sítí, která zobrazuje reklamy na významných českých webech. Tyto kampaně jsou pak většinou viditelněji umístěné.

 

3. Je Google Ads zdarma? 

Reklamní systém Google Ads je zdarma – můžete si bezplatně vytvořit účet a prozkoumat rozhraní. Platíte až za každý proklik na vaši reklamu. Výše nákladů se pak odvíjí od počtu uživatelů, kteří s vašimi reklamami interagují.

 

4. Jak nasdílet Google Ads s agenturou, která mi bude kampaně spravovat? Nasdílení Google Ads s agenturou

Nasdílení Google Ads s agenturou

Prvním krokem je přihlášení do Google Ads účtu, kde v pravém horním rohu uvidíte 10místné číslo. To včetně pomlček zkopírujete a zašlete agentuře. Poté vyčkáte, až od agentury obdržíte žádost o správu PPC kampaní. Jakmile ji dostanete, klikněte v Google Ads účtu na „Nástroje a nastavení“ a pod nadpisem „Nastavení“ vyberte „Přístup a zabezpečení.“ Poté v záložce „Správci“ žádost potvrdíte.

 

Rádi vám se správou PPC kampaní pomůžeme 

Postaráme se vám o kompletní správu PPC kampaní v Google Ads, včetně jejich nastavení, optimalizace a pravidelného vyhodnocování výkonu. Společně si stanovíme rozpočet, který nepřekročíme, a veškeré kroky vám předem pošleme ke schválení. 

Nezůstáváme ale jen u Google Ads. Spravujeme také kampaně na Skliku, Facebooku, Instagramu, TikToku nebo Bingu a zbožových srovnávačích, abyste mohli efektivně oslovit vaše cílové publikum na všech využívaných platformách.

 

 
 
 
 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy