Virtuální asistence  |  Přečteno 11746 x
6. 4. 2021

Jak najít dodavatele pro e-shop: Postup a užitečné tipy

Máte podnikatelského ducha a jediné, co vám chybí, je zboží pro váš e-shop? Ať už se chystáte podnikat úplně od nuly, nebo jen chcete rozšířit svůj sortiment, poradíme vám, jak najít dodavatele. Které možnosti existují a jak byste měli postupovat?

 

Dodavatel zboží pro e-shop

 

3 možnosti, jak získat zboží pro svůj e-shop

Existuje několik možností, jak získat zboží. Nejčastější jsou tyto tři:

 

1. Vlastní výroba

Zboží si můžete sami vyrábět. Jedná se o nejkomplexnější řešení, kdy se staráte o veškerý obchod od A do Z. Nakupujete zdroje, platíte zaměstnance, testujete kvalitu výrobků a následně zboží také sami prodáváte, balíte a odesíláte.

 

  • Výhody: Vše máte plně pod kontrolou.
  • Nevýhody: Musíte se starat o všechny oblasti zároveň. Často se jedná o nákladné a časově velmi náročné řešení.

 

2. Dodavatel zboží

Nejpřijatelnější je pro většinu e-shopů spolupráce s dodavatelem zboží. Ten zboží vyrábí (nebo kupuje od výrobců) a vám ho dováží – vy ho následně uchováváte na skladě a prodáváte. Právě na to, jak najít dodavatele, se zaměříme dále v článku.

 

  • Výhody: Nemusíte zboží vyrábět, takže se můžete soustředit na provoz e-shopu a marketing.
  • Nevýhody: Složité hledání a výběr dodavatele. Potřebujete svůj sklad.

 

3. Dropshipping

Dropshipping je služba, která spočívá v tom, že provozujete e-shop s cizím zbožím. Zboží je na skladě dodavatele, odkud je rovnou i odesíláno zákazníkům. Vy pouze spravujete e-shop a staráte se o prodej a marketing. Vše ostatní je na dodavatelích.

 

  • Výhody: Rychlost a jednoduchost. Nepotřebujete vlastní sklad.
  • Nevýhody: Stejné zboží prodává více e-shopů. Máte omezený výběr produktů, které můžete prodávat.

 

Tip: Při dropshippingu hrají největší roli vaše prodejní a marketingové dovednosti. Přečtěte si, jak dělat úspěšný marketing e-shopu.

 

4 způsoby, jak najít dodavatele

Už jste se rozhodli, že dodavatel je pro vás ta správná volba? V tom případě vás čeká nejtěžší část: najít toho správného.

 

1. Přátelé a známí

Nepodceňujte sílu networkingu a rozhoďte síť po všech svých přátelích a známých. Poptejte se ve svém okolí a o tom, že hledáte dodavatele, napište na sociální sítě. Možná kolem sebe máte někoho, kdo právě dané zboží vyrábí, a ani o tom nevíte.

 

2. Veletrh

Další účinný způsob, jak najít dodavatele pro e-shop, je vydat se na oborově zaměřený veletrh nebo výstavu. Tam narazíte na podnikatele z odvětví, o které se zajímáte, navážete obchodní vztahy, a když už nic jiného, posbíráte spoustu cenných kontaktů a vizitek.

 

3. Katalog dodavatelů zboží

V České republice neexistuje žádná ucelená databáze dodavatelů. Když ale budete pořádně hledat, zcela určitě na internetu narazíte na několik katalogů, které se zabývají alespoň některým regionem nebo odvětvím. Jedná se o mravenčí práci – než najdete dodavatele, kterého potřebujete, pravděpodobně strávíte notnou chvíli pročítáním databází a ověřováním údajů.

 

4. Strýček Google

Posledním řešením je staré dobré googlení. I to ale může chvíli trvat – pamatujte totiž, že Google na prvních příčkách často zobrazuje weby, které mají dobře zvládnuté SEO, namísto webů, které skutečně potřebujete. Ty správné informace tak možná najdete až na několikáté stránce s výsledky vyhledávání.

 

Jak dodavatele zboží oslovit?

Všechny kontakty, které při hledání dodavatele získáte, si průběžně ukládejte do databáze kontaktů. Ta může mít třeba podobu tabulky, v níž je ke každému dodavateli doplněné jméno, kontakt, lokalita a například cena. Díky tomu budete mít všechny údaje pohromadě a oslovování dodavatelů půjde snáz a rychleji.

Dodavatele zboží můžete oslovit různými komunikačními kanály:

 

  • po telefonu
  • e-mailem
  • na sociálních sítích
  • osobně

 

Nejvýhodnější pro vás bude pravděpodobně napsat e-mail nebo zvednout telefon. Ze sociálních sítí doporučujeme k oslovení dodavatele hlavně profesní síť LinkedIn.

Tip: Přečtěte si, jak navoláváním získat zákazníky. Situace s dodavateli je totiž často podobná.

 

Jak najít správného dodavatele? Vyjednávejte

S dodavatelem budete muset vyjednat řadu obchodních podmínek. Vyjednávání nepodceňujte a ujistěte se, že jste se skutečně domluvili na všem podstatném. Pokud něco unikne vaší pozornosti, hrozí, že se dočkáte ošklivého překvapení.

Nejdůležitější věci, které byste si měli s dodavatelem zboží vyjasnit, jsou:

 

  • Cena zboží. Je uvedená cena s DPH, nebo bez něj? Vyžaduje dodavatel kromě ceny samotného zboží i nějaké poplatky za dopravu nebo balné?
  • Způsob platby. Jaká bude splatnost faktur? V jaké měně budou platby probíhat?
  • Zodpovědnost za zboží. Kdo ponese zodpovědnost za zboží – vy, nebo dodavatel?
  • Další obchodní podmínky. Je možné zboží vrátit? Jak bude probíhat reklamace?

 

Tip: Až budete mít svůj e-shop zaplněný produkty, nezapomeňte si udělat analýzu portfolia podle Bostonské matice.

 

Co si při hledání dodavatele zboží pohlídat

Na závěr vám prozradíme několik tipů, na co si dát při hledání dodavatele pozor.

 

Kvalita zboží

Pokud dodavatel nabízí zboží podezřele pod cenou, požádejte o vzorek nebo ukázku. U levných produktů je totiž cena často na úkor kvality. Proto si u dodavatele vždy ohlídejte poměr mezi cenou a kvalitou.

 

Rychlost dodání

Rychlost dodání nepodceňujte. Především u zboží s nižší trvanlivostí se může jednat o klíčový aspekt, který byste při výběru dodavatele měli zohlednit.

 

Reference

Nespoléhejte na reklamní texty na webu, které daného dodavatele vychvalují do nebes. Všechna tvrzení si raději ověřte. Vyhledejte si hodnocení, recenze a reference ostatních zákazníků.

Tip: Nezapomínejte na to, že úplně stejně, jako si vy ověřujete dodavatele, si pravděpodobně ověří také dodavatel vás. Proto na svém e-shopu zveřejněte několik referencí – hledání dodavatele vám to usnadní. Přečtěte si, jak napsat a získat reference.

 

Dodatečné náklady

Různí dodavatelé nabízí různé ceny. Než ale automaticky sáhnete po tom nejlevnějším, zamyslete se nad tím, které náklady jsou v ceně. Uvádí daný dodavatel konečnou cenu včetně zabalení zboží a dopravy? Budete si muset zboží sami nafotit a vytvořit k němu popisky, nebo vám dodavatel všechny marketingové materiály poskytne zdarma?

 

Bez důkladného průzkumu se neobejdete

Abyste našli vhodného dodavatele pro svůj e-shop, budete potřebovat důkladný průzkum. Nechte ho na nás. Prozkoumáme pro vás trh, získáme potřebné informace a sestavíme vám seznam dodavatelů, kteří splňují vaše požadavky. Podívejte se, jak naše služba funguje.

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy