Marketing  |  Přečteno 1572 x
20. 3. 2023

Aby vám na web chodili lidé. Jak podpořit organickou návštěvnost?

Jako organickou označujeme takovou návštěvnost vašeho webu, za kterou neplatíte. Prostě lidé na váš web přijdou sami od sebe z vyhledávačů. Návštěvnost jako taková ale sama od sebe nepřijde – je potřeba jí v tom trochu pomoci. Jak na to?  

banner

 

Kvalitní obsah, klíčová slova, meta data, zpětné odkazy a rychlost načítání jsou nejdůležitější faktory, které ovlivňují organickou návštěvnost vašeho webu. Pojďme se jim tedy věnovat jednomu po druhém. 

Kvalitní obsah webu 

Obsah je základním kamenem vašeho webu. Pokud chcete, aby vaše stránky byly viditelné a organická návštěvnost se zvýšila, musíte nabízet obsah, který bude zajímavý, relevantní a užitečný pro vaše cílové publikum.   

To znamená, že se musíte zaměřit na to, co vaši návštěvníci hledají a jaké informace potřebují. A rozhodně nejde jen o blogové články. Zajímavé musí být i popisky produktů nebo služeb, zkrátka každé slovo a každý řádek, které si návštěvníci vašeho webu přečtou

Zdržte se příliš literárního vyjadřování – to neznamená nic jiného než psát tak, jak mluvíte. Současným trendem je rychlost, přehlednost a údernost obsahu, ve kterém se lidé neztratí. Dlouhé odstavce plné ještě delších souvětí znamenají pouze zmatené návštěvníky, kteří hledají snadno dostupné informace, ale najdou jen dlouhé stohy textu. 

Tip: Přečtěte si, jak na analýzu webu ve 13 krocích

 

Klíčová slova  

Klíčová slova v textu jsou důležitým nástrojem optimalizace pro vyhledávače (SEO), který ovlivňuje organickou návštěvnost vašeho webu. Jsou to slova a fráze, které uživatelé zadávají do vyhledávače při hledání informací. Pokud chcete, aby vaše stránky byly viditelné výše ve vyhledávání, musíte použít klíčová slova, která jsou relevantní pro váš obsah a pro skupinu návštěvníků, na kterou cílíte.  

Při používání klíčových slov je důležité jejich umístění v: 

  • nadpisech 
  • podnadpisech 
  • celé délce textu 
  • meta titulku 
  • meta popisu 

To pomůže vyhledávačům rozpoznat, o čem váš obsah je a jaké informace poskytuje.   

Musíte být ale opatrní, abyste klíčová slova neopakovali příliš často, protože to může vést k penalizaci ze strany vyhledávačů. Text musí v první řadě působit přirozeně, být čtivý a bohatý na informace. Zjednodušené články, ve kterých se budou jenom opakovat klíčová slova pro vyhledávače, vás nikam neposunou. Přednost má vždy přirozenost textu, optimalizace je až sekundární. 

 

Meta data 

Meta data jsou informace, které jsou součástí zdrojového kódu vašich stránek a vyhledávače je používají k zobrazení výsledků vyhledávání. Zahrnují název a popis stránky. Pokud jsou správně napsaná, pomohou zajistit, že vaše stránky budou viditelné výše ve výsledcích vyhledávání a budou přitahovat organickou návštěvnost. 

 

  • Název stránky (meta title) by měl být stručný, ale výstižný a měl by obsahovat klíčová slova, která popisují téma vašeho obsahu. Limit pro meta title je 580 pixelů, což je zhruba 60 znaků.
  • Popis stránky (meta description) by měl být také stručný, ale informativní a měl by obsahovat klíčová slova, která jsou relevantní pro váš obsah. Pro meta description je limit 920 pixelů, který odpovídá 160 znakům.  

 

Pokud jde o klíčová slova, měli byste se soustředit na kvalitu místo kvantity a vyhnout se takzvanému spamování klíčovými slovy. 

 

Zpětné odkazy 

Zpětné odkazy, také známé jako backlinky, jsou odkazy z jiných stránek na vaše stránky. Kvalitní zpětné odkazy jsou důležité pro organickou návštěvnost, protože vyhledávače považují stránky s větším počtem relevantních zpětných odkazů za důvěryhodnější a relevantnější pro uživatele. Existuje několik způsobů, jak získat zpětné odkazy na vaše stránky. Přečtěte si o tom více v našem článku

 

Rychlost načítání 

Požadavek uživatelů na co nejrychlejší načítání webu opět souvisí se spěchem při hledání informací. Nikdo nechce čekat na načtení webové stránky déle než pár sekund. Pokud se stránka nenačítá dost rychle, uživatel odejde na jinou a vy tak přicházíte o návštěvy. Věnujte proto velkou pozornost optimalizaci vašeho webu a jestli něco nezdržuje jeho načítání.

Na internetu existují nástroje, které zařídí kompletní rozbor rychlosti načítání webu. Tyto nástroje ukáží, co trvalo nejdéle a navrhnou, co můžete zlepšit, aby váš web zrychlil načítání pro různá zařízení. 

Tip: Mohlo by vás zajímat, jak na optimalizaci webových stránek

 

Analýza webu zdarma od myTimi 

Nechte si rychle a zdarma zanalyzovat web naším SEO nástrojem. V analýze zjistíte, jestli využíváte potenciál svého webu na 100 % a jestli do webu zbytečně nevyhazujete peníze, které se vám nevrací zpátky.  

Nízká organická návštěvnost webu může být způsobená nevhodnými klíčovými slovy v textu, obsahem webu, jeho strukturou i technickými chybami. Kontrola webu vám pomůže identifikovat tyto problémy a navrhnout řešení, která vám pomohou zvýšit organickou návštěvnost, případně odstranit technické chyby a zrychlit načítání. 

Že si nevíte rady? Nechte to na nás! Weby umíme nejen analyzovat, ale taky navrhnout následnou optimalizaci bez robustních drahých řešení. Umíme SEO, grafiku, copywriting… Prostě všechno pro to, aby váš web přiváděl lidi a generoval zisky. 

 

 
 
 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy