Pokud firma není na LinkedIn, jako by neexistovala
Profesní síť LinkedIn nejspíš znáte. Věděli jste, že až 80 % kontaktů v B2B segmentu navážete jejím prostřednictvím? Můžete díky ní prezentovat svou firmu, ale i sami sebe, získat nabídky na spolupráci a dozvědět se informace z různých oborů.
V České republice obliba LinkedInu stoupá. Podle dat LinkedIn z podzimu 2023 síť alespoň 1× měsíčně navštěvuje v průměru 600 tisíc uživatelů a profil na ní má 2,4 milionu Čechů – tedy zhruba každý pátý (oproti roku 2020, kdy to bylo 1,7 milionů). Najdete tam také více než polovinu českých firem s 10 a více zaměstnanci (dle statistik z roku 2023).
LinkedIn je pro firmy jako dělaný. Pojďte si přečíst, jak založit firemní LinkedIn a jak firmu na LinkedIn prezentovat.
Jak vytvořit profil firmy na LinkedIn?
Vytvořit firemní profil na LinkedIn není vůbec složité. Abyste ho ale mohli založit, musíte mít svůj osobní. Pro zřízení osobního profilu stačí vyplnit jméno, e-mail a heslo. Pokud osobní profil máte, můžete začít rovnou s vytvářením firemního.
1. Na domovské stránce zvolte záložku Pro podnik a v pravém dolním rohu vyberte možnost Vytvořit stránku společnosti +.
2. V dalším kroku musíte vybrat typ společnosti. Před vámi se zobrazí tři možnosti (původně čtyři) – společnost, stránka produktu a vzdělávací instituce. Vás se týká první možnost, protože druhá slouží k rozšíření už existujícího firemního profilu a třetí je pro školy.
3. Ve třetím kroku vyplníte informace o firmě – název, webovou stránku firmy, obor, ve kterém podnikáte, velikost a typ společnosti, a nakonec vložíte logo.
4. Až budete mít všechny údaje vyplněné, klikněte na tlačítko Vytvořit stránku. Pak můžete doplnit text o společnosti, nahrát obrázek do pozadí na profilu a začít publikovat příspěvky.
Když se na svůj profil přihlásíte, budete mít možnost spravovat oba účty, tedy svůj osobní i firemní. Stránku si můžete zobrazit jako člen, v tomto případě vše na ní uvidíte jako běžný uživatel. Pokud si přepnete do stavu pro správce, můžete profil upravovat a přidávat příspěvky.
Na firemním profilu si dejte záležet
Firemní profil máte založený, takže je čas se podívat na to, jak ho přivést k dokonalosti a jak ho spravovat.
1. Vylaďte firemní profil
Firemní sociální síť se neobejde bez loga a fotografie na pozadí. Ta se vkládá o rozměrech 1584 (š) × 396 (v) pixelů. Součástí prezentace firmy by měl být i odstavec o tom, čemu se vaše firma věnuje a s čím může budoucím klientům pomoci. Na profilu by neměly chybět vaše úspěchy a také to, v čem se lišíte od konkurence – stačí použít své jedinečné prodejní argumenty. Obecně platí: vyplňte vše, na co se vás LinkedIn ptá.
Tip: Chcete přilákat nové zaměstnance? Jako úvodní fotografii zvolte fotku svého týmu! Vaše firma bude působit osobněji a uživatelé uvidí, kdo v ní pracuje.
2. Zaměřte se na obsah
Jako jakákoliv jiná sociální síť, i na LinkedIn se vyplatí publikovat kvalitní obsah. Jak by měl takový obsah vypadat? Sdílejte příspěvky, které budou pro ostatní uživatele hodnotné. Pište o novinkách ze svého oboru, podělte se o své zkušenosti, rady a doporučení. LinkedIn slouží k seriózní komunikaci mezi profesionály a lidmi z různých oborů. Měli byste proto dát najevo, že rozumíte tomu, co děláte.
Tip: Podělte se o své know-how. Bojíte se, že vám ho někdo ukradne a vy tak přijdete o zákazníky? Opak je pravdou – lidé uvidí, že se v daném tématu skutečně vyznáte, a spíše vás osloví. O to víc, pokud se jedná o B2B trh, kde musíte klienty přesvědčit o tom, že jste tou nejlepší volbou pro velkou investici.
3. Pište pro svou cílovku
Pozornost své cílové skupiny získáte obsahem, který bude ušitý přímo pro ni. Nejprve si proto určete, kdo je vaše cílová skupina. Vytyčte si její zájmy, problémy, obavy, povahu i styl, jakým komunikuje. Na základě těchto informací sestavte okruh témat a odpovědí na otázky, které by vaše zákazníky mohly zajímat, a zvolte vhodný komunikační tón. V B2B segmentu bude firemní komunikace o něco formálnější než u B2C.
4. Příspěvky plánujte
Přemýšlejte nad obsahem v delším časovém horizontu a zkuste ho naplánovat tak, aby byl publikovaný pravidelně. Například třikrát nebo aspoň jednou do týdne. Určitě není dobré, když zveřejníte tři příspěvky za týden, a pak se na měsíc odmlčíte. Také téma postů střídejte – nepište jen o o pracovních zkušenostech, ale zkuste se podělit například o informace z interního prostředí.
5. Zvyšte dosah příspěvků
Největší chybu uděláte, pokud zveřejníte příspěvek na svém LinkedIn a přestanete se zajímat o aktivitu pod ním. Největší dosah váš příspěvek získá, pokud ho začnou uživatelé komentovat. Pro vás to znamená, že byste měli vzbudit diskuzi. Stačí, když ke svému příspěvku vložíte na závěr otázku, kterou ostatní vyzvete k reakci. Také nezapomeňte na komentáře odpovídat.
Tip: Konkrétní tipy, jak zvýšit dosah příspěvků, najdete v našem článku Linkedln pro malé a střední firmy prakticky: Jak propagovat svoje podnikání.
6. Propojujte se. Zn.: Chytře
LinkedIn není Facebook, proto byste neměli navazovat kontakty jen s lidmi, které znáte. Chcete přece získat nové zakázky a klienty? Pokud chcete rozšířit prodej svých produktů do dalších krajů, pošlete pozvánku o propojení lidem, kteří vám s tím můžou pomoct. Chcete navázat spolupráci s konkrétní firmou? Stačí si ji na LinkedIn vyhledat.
Tip: Přečtěte si, jak začít s oslovováním na LinkedInu.
7. Zapojte zaměstnance
Osobní profily vnímají uživatelé LinkedInu jako důvěryhodnější. A není divu – i vy se určitě snáz ztotožníte s živým člověkem než s firmou. Proto do firemní komunikace na LinkedInu zapojte své zaměstnance. Mohou psát o svém oboru, úspěších, firemních akcích, pracovních zkušenostech i práci u vás. Pomůžou tak budovat vaši značku zaměstnavatele a dostanou informaci o vaší firmě k více lidem.
Chcete, aby vaše firma vynikla?
Na vašem firemním LinkedIn profilu musíte neustále pracovat a být aktivní. Důležité je publikovat relevantní a kvalitní obsah a komunikovat s ostatními uživateli. Nevíte, co by mohlo vaše publikum zajímat? Chcete zvýšit dosah příspěvků, ale nevíte jak? V myTimi se vyznáme ve správě sociálních sítí a umíme napsat příspěvky, které lidi osloví. Kontaktujte nás pro nezávaznou konzultaci.