Marketing  |  Přečteno 7025 x
9. 5. 2022
Aktualizováno: 19. 8. 2024

7 tipů, jak na úspěšný firemní profil na LinkedInu

Na LinkedIn se nechodí uživatelé bavit, ale vzdělávat, nabízet své služby a produkty, hledat a nabízet práci, sdílet své zkušenosti a rady. Počet uživatelů každým dnem roste a byla by chyba toho nevyužít. V článku se dozvíte, jak mezi ostatními firmami zazářit. 

banner

Pokud firma není na LinkedIn, jako by neexistovala  

Profesní síť LinkedIn nejspíš znáte. Věděli jste, že až 80 % kontaktů v B2B segmentu navážete jejím prostřednictvím? Můžete díky ní prezentovat svou firmu, ale i sami sebe, získat nabídky na spolupráci a dozvědět se informace z různých oborů. 

V České republice obliba LinkedInu stoupá. Podle dat LinkedIn z podzimu 2023 síť alespoň 1× měsíčně navštěvuje v průměru 600 tisíc uživatelů a profil na ní má 2,4 milionu Čechů – tedy zhruba každý pátý (oproti roku 2020, kdy to bylo 1,7 milionů). Najdete tam také více než polovinu českých firem s 10 a více zaměstnanci (dle statistik z roku 2023).

LinkedIn je pro firmy jako dělaný. Pojďte si přečíst, jak založit firemní LinkedIn a jak firmu na LinkedIn prezentovat. 

 

Jak vytvořit profil firmy na LinkedIn?  

Vytvořit firemní profil na LinkedIn není vůbec složité. Abyste ho ale mohli založit, musíte mít svůj osobní. Pro zřízení osobního profilu stačí vyplnit jméno, e-mail a heslo. Pokud osobní profil máte, můžete začít rovnou s vytvářením firemního. 

 

1. Na domovské stránce zvolte záložku Pro podnik a v pravém dolním rohu vyberte možnost Vytvořit stránku společnosti +.   

 

 

2. V dalším kroku musíte vybrat typ společnosti. Před vámi se zobrazí tři možnosti (původně čtyři) –⁠ společnost, stránka produktu a vzdělávací instituce. Vás se týká první možnost, protože druhá slouží k rozšíření už existujícího firemního profilu a třetí je pro školy. 

 

výběr typu podniku LinkedIn

 

3. Ve třetím kroku vyplníte informace o firmě –⁠ název, webovou stránku firmy, obor, ve kterém podnikáte, velikost a typ společnosti, a nakonec vložíte logo.

 

informace o firmě LinkedIn

 

4. Až budete mít všechny údaje vyplněné, klikněte na tlačítko Vytvořit stránku. Pak můžete doplnit text o společnosti, nahrát obrázek do pozadí na profilu a začít publikovat příspěvky.  

 

Když se na svůj profil přihlásíte, budete mít možnost spravovat oba účty, tedy svůj osobní i firemní. Stránku si můžete zobrazit jako člen, v tomto případě vše na ní uvidíte jako běžný uživatel. Pokud si přepnete do stavu pro správce, můžete profil upravovat a přidávat příspěvky. 
 

Na firemním profilu si dejte záležet 

Firemní profil máte založený, takže je čas se podívat na to, jak ho přivést k dokonalosti a jak ho spravovat. 

 

1. Vylaďte firemní profil 

Firemní sociální síť se neobejde bez loga a fotografie na pozadí. Ta se vkládá o rozměrech 1584 (š) × 396 (v) pixelů. Součástí prezentace firmy by měl být i odstavec o tom, čemu se vaše firma věnuje a s čím může budoucím klientům pomoci. Na profilu by neměly chybět vaše úspěchy a také to, v čem se lišíte od konkurence –⁠ stačí použít své jedinečné prodejní argumenty. Obecně platí: vyplňte vše, na co se vás LinkedIn ptá.  

Tip: Chcete přilákat nové zaměstnance? Jako úvodní fotografii zvolte fotku svého týmu! Vaše firma bude působit osobněji a uživatelé uvidí, kdo v ní pracuje. 

 

2. Zaměřte se na obsah 

Jako jakákoliv jiná sociální síť, i na LinkedIn se vyplatí publikovat kvalitní obsah. Jak by měl takový obsah vypadat? Sdílejte příspěvky, které budou pro ostatní uživatele hodnotné. Pište o novinkách ze svého oboru, podělte se o své zkušenosti, rady a doporučení. LinkedIn slouží k seriózní komunikaci mezi profesionály a lidmi z různých oborů. Měli byste proto dát najevo, že rozumíte tomu, co děláte.   

Tip: Podělte se o své know-how. Bojíte se, že vám ho někdo ukradne a vy tak přijdete o zákazníky? Opak je pravdou – lidé uvidí, že se v daném tématu skutečně vyznáte, a spíše vás osloví. O to víc, pokud se jedná o B2B trh, kde musíte klienty přesvědčit o tom, že jste tou nejlepší volbou pro velkou investici.  

 

3. Pište pro svou cílovku 

Pozornost své cílové skupiny získáte obsahem, který bude ušitý přímo pro ni. Nejprve si proto určete, kdo je vaše cílová skupina. Vytyčte si její zájmy, problémy, obavy, povahu i styl, jakým komunikuje. Na základě těchto informací sestavte okruh témat a odpovědí na otázky, které by vaše zákazníky mohly zajímat, a zvolte vhodný komunikační tón. V B2B segmentu bude firemní komunikace o něco formálnější než u B2C. 

 

 

4. Příspěvky plánujte 

Přemýšlejte nad obsahem v delším časovém horizontu a zkuste ho naplánovat tak, aby byl publikovaný pravidelně. Například třikrát nebo aspoň jednou do týdne. Určitě není dobré, když zveřejníte tři příspěvky za týden, a pak se na měsíc odmlčíte. Také téma postů střídejte – nepište jen o o pracovních zkušenostech, ale zkuste se podělit například o informace z interního prostředí. 

 

5. Zvyšte dosah příspěvků 

Největší chybu uděláte, pokud zveřejníte příspěvek na svém LinkedIn a přestanete se zajímat o aktivitu pod ním. Největší dosah váš příspěvek získá, pokud ho začnou uživatelé komentovat. Pro vás to znamená, že byste měli vzbudit diskuzi. Stačí, když ke svému příspěvku vložíte na závěr otázku, kterou ostatní vyzvete k reakci. Také nezapomeňte na komentáře odpovídat. 

Tip: Konkrétní tipy, jak zvýšit dosah příspěvků, najdete v našem článku Linkedln pro malé a střední firmy prakticky: Jak propagovat svoje podnikání

 

6. Propojujte se. Zn.: Chytře 

LinkedIn není Facebook, proto byste neměli navazovat kontakty jen s lidmi, které znáte. Chcete přece získat nové zakázky a klienty? Pokud chcete rozšířit prodej svých produktů do dalších krajů, pošlete pozvánku o propojení lidem, kteří vám s tím můžou pomoct. Chcete navázat spolupráci s konkrétní firmou? Stačí si ji na LinkedIn vyhledat. 

Tip: Přečtěte si, jak začít s oslovováním na LinkedInu

 

7. Zapojte zaměstnance 

Osobní profily vnímají uživatelé LinkedInu jako důvěryhodnější. A není divu – i vy se určitě snáz ztotožníte s živým člověkem než s firmou. Proto do firemní komunikace na LinkedInu zapojte své zaměstnance. Mohou psát o svém oboru, úspěších, firemních akcích, pracovních zkušenostech i práci u vás. Pomůžou tak budovat vaši značku zaměstnavatele a dostanou informaci o vaší firmě k více lidem. 

 

Chcete, aby vaše firma vynikla? 

Na vašem firemním LinkedIn profilu musíte neustále pracovat a být aktivní. Důležité je publikovat relevantní a kvalitní obsah a komunikovat s ostatními uživateli. Nevíte, co by mohlo vaše publikum zajímat? Chcete zvýšit dosah příspěvků, ale nevíte jak? V myTimi se vyznáme ve správě sociálních sítí a umíme napsat příspěvky, které lidi osloví. Kontaktujte nás pro nezávaznou konzultaci. 

 

 
 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy