Jak vytvořit sladěný feed na instagramu?

31. 10. 2022
Marketing Přečteno 3627 x

Za úspěšným instagramovým kanálem stojí plánování. Nejde totiž jen o hashtagy, které nejlépe odpovídají vaší fotografii. Zajímavý a kvalitní obsah, estetická soudržnost, pravidelné sdílení a zapojení publika – to vše určuje, zda bude váš kanál úspěšný. A pokud navíc návštěvníci vašeho profilu vědí, co mohou od vašeho kanálu očekávat, s mnohem větší pravděpodobností se prom

1. Udržujte estetickou soudržnost 

Víte, že úspěšní influenceři dbají na to, aby udrželi svou profilovou mřížku nejen atraktivní, ale i soudržnou? Najít vždy vhodné téma a být za každou cenu konzistentní není nic jednoduchého. Přemýšlení o tom, jak budou vaše příspěvky vypadat vedle sebe, rozhodně není ztrátou času. Jednotného vzhledu docílíte tak, že si vyberete konkrétní téma, kterého se budete držet. Stejná sada filtrů a sjednocené způsoby úprav, které dodržují určitá pravidla, vám pomůžou v tom, aby do sebe vaše fotografie zapadaly.  

 

Méně je někdy více 

Pokaždé, než zveřejníte fotku, je důležité zvážit, jak bude tato fotografie vypadat jako součást celého vašeho Insta feedu. Bez ohledu na to, kolik úžasných obrázků do svého feedu nahrajete, pokud do sebe nezapadají a nevyprávějí příběh, bude váš instagram vypadat neprofesionálně a přeplácaně.  

Tip: Koukněte pro inspiraci na náš článek 7 tipů, jak vytvořit interaktivní stories na instagramu a zvýšit tak dosah svého profilu

Pokud je váš koncept vizuálně jasný, pomáhá to lidem pochopit vaši značku a její příběh. Pak si k ní mohou vytvořit vztah. Čas od času udělejte krok zpět a podívejte se na svůj instagramový kanál jako na celek – jak do sebe všechny prvky a fotografie zapadají? 

 

2. Nechte se inspirovat 

Předtím, než vlastní styl najdete, se můžete porozhlédnout i po jiných profilech a nechat se volně inspirovat. Nejlepší kanály používají konzistentní barevné schéma a styl, jiné mají skvělou kombinaci fotografií a grafiky. Můžete se pak rozhodnout, zda jsou pro vás vhodnější pastelové, černobílé, teplé či studené barvy apod. Jaké věci nejčastěji fotíte a sdílíte? Jaké barvy odrážejí váš způsob života a osobnost? Zkrátka už budete mít víc jasno v tom, čeho chcete docílit a jak by měl váš kanál působit na sledující.  

 

3. Nebojte se experimentovat 

Není nejmenší důvod se obávat experimentů s filtry, barvami a fonty. Můžete si nanečisto vyzkoušet, co funguje nejlépe. Ve chvíli, kdy už budete mít jasnou představu o tom, jak by měl váš instagramový kanál vypadat, bude každá úprava hračkou i kreativní zábavou.  

 

4. Ujasněte si, co chcete fotit 

Staňte se pozorovateli svého života. Podívejte se, co se kolem vás děje. Vnímejte každý okamžik. Podívejte se na barvy, předměty, rostliny, zvířata, lidi a tvary. Zamyslete se nad tím, co vám váš život říká o tom, co vás zajímá a kdo jste.  

 

5. Nahlédněte i do svého foto archivu 

Vytáhněte ze svého archivu i staré fotografie. Z toho, co je na fotkách, které jste již zachytili, co na vás často vyskakuje? Možná jste často fotili podzimní přírodu, koncerty, svou kočku nebo třeba náhodné lidi na ulici. Ať už to bylo cokoliv, najděte společné rysy toho, co vás zajímá. Odpověď je ukryta v celém vašem fotostreamu.  

 

6. Najděte se ve vlastním stylu úpravy fotografií 

Váš přístup k úpravám fotografií by měl být konzistentní a v souladu s estetikou vaší značky, ať už jsou pro ni charakteristické syté či zrnité barvy, černá či bílá apod. Měli byste se dostat do rytmu důsledné úpravy svých fotek. Vaše publikum se na vás bude cítit více napojeno a snadno pozná vaši práci a atmosféru obrázků.  

Tip: Zkuste mobilní aplikaci VSCO. Tato multifunkční appka plní hned několik rolí v oblasti fotografie a jejím hlavním poznávacím znakem jsou přitom filtry, které vychází z reálných foto filmů. 

 

7. Nezapomeňte, že Instagram je síť sociální 

Většina lidí zapomíná, že sociální média jsou ve skutečnosti sociální. Nikdo se nechce zapojit do účtu, který se zdá příliš sterilní a co se týče uživatelské komunikace, mrtvý. Rádi sdílíte fotky, ale na komentáře zásadně neodpovídáte? Mažete hejty? Chyba. Naučte se správnému community managementu, obzvlášť v případě, že tuto síť oficiálně používáte k podnikání. A nevypínejte si komentáře. Měli byste si také vyhledat nějaké účty, které publikují podobný obsah a seznámit se s nimi. Koneckonců i na instagramu si můžete najít přátele. 

Tip: Přečtěte si náš článek Jak vybudovat z malého podniku lovebrand: firemní instagram

 

8. Využijte vychytané aplikace k instagramu 

Na internetu také najdete nepřeberné množství různých aplikací, které lze k úpravě příspěvků používat. Pokud chcete profesionálně spravovat svůj instagram, budete potřebovat různé aplikace pro různé funkce. Které se vám možná budou hodit? 

 

  1. Plánování obsahu – jakmile si vypilujete obsahovou strategii, je vhodné naplánovat si příspěvky, abyste zajistili, že budete sdílet pravidelně a nic nevynecháte. Na pomoc si můžete vzít platformu Eclincher nebo Later. 
  2. Úprava fotografií – zmíněná mobilní aplikace VSCO. 
  3. Tvorba a úprava videa – poptávka po videoobsahu roste, zkuste appku Adobe Premier Clip. 
  4. Titulkování – pomocí takové aplikace můžete generovat titulky pro své příspěvky a ušetřit si čas, dobrá je aplikace Rubrika. 

 

Tip: Znáte Linktree? Jedná se o jeden z oblíbených nástrojů na instagramu, který umožňuje vkládat odkazy. Přečtěte si náš článek Linktree na instagramu: výhody, nevýhody a alternativy

 

Jdete do toho? V tvorbě obsahu jsme profíci 

Jste připraveni naplánovat, navrhnout, spustit a předvést svůj vlastní a úspěšný kanál na instagramu? Nechte své dílo vyniknout a získejte nové followery. Rádi byste si nechali poradit? Nebo byste vedení svého firemního instagramu raději přenechali někomu ostřílenějšímu? Kontaktujte nás a můžeme se domluvit na spolupráci. 

 

 
 
 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025