10 tipů, jak zvýšit počet sledujících na instagramu

19. 12. 2022
Marketing Přečteno 13954 x

Říká se, nesuď knihu podle obalu. Na to na instagramu ale rovnou zapomeňte. Celá tato platforma je právě o tom, jak zaujmout na první pohled. A komu se to podaří, ten vyhrává. Proto na této síti nesmíte zanedbat ani ten nejmenší detail.

 

Ještě předtím, než začnete zběsile hledat, jak koupit sledující na instagramu, zkuste se nejdřív zaměřit na to, jak můžete svůj účet vylepšit a tím ho zatraktivnit pro sledující. 

1. Zapněte si firemní účet 

Pokud jste tak už neudělali, využijte určitě možnosti firemního účtu. V něm vám potom instagram vytváří analýzy toho, kdo jsou vaši sledující, co se jim líbí a jaký máte dosah. Firemní účet si můžete vytvořit zadarmo a můžete na něj svůj osobní profil přepnout kdykoliv. 

 

2. Vylepšete svůj profil 

Při vylepšování vašeho profilu byste se měli zaměřit na tyto tři hlavní body a ty vyšperkovat: 

  • Profilový obrázek: První, co by mělo uživatele zaujmout, je vás profilový obrázek. Osobní profily využívají svých fotografií, firmy pak nastavují jako profilový obrázek například své logo. Estetikou by měl zapadat do vzhledu profilu. 
  • Bio: V biu máte prostor se stručně a krátce prezentovat. Čím kreativnější bio, tím lépe. Přidávejte emojis, použijte vhodné hashtagy a nebojte se bio časem měnit, fantazii se meze nekladou. Zkuste i přidat originální slovní hříčku, která napoví, čím se vaše podnikání zabývá, a ještě třeba uživatele pobaví. Nezapomeňte do bia vložit link na vaše webovky
  • Uživatelské jméno: Každé uživatelské jméno je unikátní a můžete si založit profil téměř pod jakýmkoli jménem. Důležité je, aby jméno nebylo příliš dlouhé. Pokud svůj profil pojmenujete směsicí náhodných čísel a písmen, žádný uživatel si vás nejspíš nevyhledá. 

 

Profil společnosti myTimi bio na instagramu

 

3. Přidávejte příspěvky pravidelně a sjednoceně 

Estetika je na instagramu vším. Vzhled vašeho feedu by měl být konzistentní a podobně laděný. Pokud budete mít jednotný a upravený profil, je mnohem vyšší pravděpodobnost, že uživatele zaujme a začnou vás sledovat. Neméně důležitá je i pravidelnost přidávání příspěvků. Instagram využívá několika algoritmů, které vám poskytnou vyšší dosah, pokud publikujete pravidelně.

Tip: Přečtěte si více o tom, jak funguje algoritmus Instagramu

 

Instagramové příspěvky společnosti myTimi

 

4. Tvořte interaktivní stories 

Skvělým nástrojem, který vám pomůže zvýšit svůj dosah – a tím i zvýšit počet sledujících na instagramu – jsou Instagram Stories. Komunikujte se svými sledujícími pomocí interaktivních prvků ve vašich stories a vtáhněte je do dění. Využívejte ankety, pokládejte otázky a naslouchejte svým sledujícím. 

 

5. Už natáčíte Reels? 

Ještě ne? Rozhodně byste ale měli. Tento nástroj využívá stále více profilů a není divu, Reels jsou teď totiž díky svému algoritmu nejúčinnějším nástrojem k získání sledujících na instagramu. Jejich podstatou jsou krátká videa, která mohou být dlouhá až 30 sekund a často slouží k vytváření reklamního obsahu. 

 

6. Výstižný popisek  

Přidali jste příspěvek s krásnými fotkami, který upoutal pozornost potenciálních sledujících? Výborně, teď přichází řada na popisek, ve kterém můžete více popsat kontext vašeho příspěvku. Sice byste do něj neměli vypsat román délkou konkurující knihám Dana Browna, můžete ale popustit uzdu kreativitě až do 2200 znaků. Zároveň pište popisky jednoduše, přidávejte emojis, zaujměte humorem nebo zajímavým příběhem.  

 

Co by u žádného popisku v instagramovém příspěvku podle naší Content Managerky nemělo chybět
Aneta Hamšíková
Aneta Hamšíková
Content Manager myTimi

Rozhodně nezapomínejte na CTA neboli výzvu k akci, díky které uživatelům řeknete, co mají udělat. Pokud chcete, aby vás začali sledovat, uložili si vaše příspěvky nebo vám odpověděli do komentářů, vyzvěte je k tomu. Například:

  • „Uložte si tento příspěvek na později.“
  • „A co si o tom myslíte vy? Napište nám do komentářů.“
  • „Sledujte nás, ať máte přehled o všech novinkách.“

7. Správné hashtagy  

Hashtagy slouží na instagramu k třídění a vyhledávání relevantního obsahu. Nebojte se je používat u vašich příspěvků, je to snad ten nejjednodušší způsob, jak získat více followers. Myslete také na to, že méně je někdy více a necpěte do popisku desítky hashtagů, někdy si bohatě vystačíte i s osmi. 

Tip: Víte, jak můžete zvýšit své sledující pomocí reklam

 

8. Zapojte své publikum 

Jedním z nejužívanějších a nejspíš i nejlepších způsobů, kterými zapojíte své stávající sledující a zároveň nalákáte nové, je soutěž. Protože přeci kdo by neměl rád dostat něco jen tak zdarma? A ještě když vám za to musí jen dát follow a maximálně označit do komentářů své přátelé. Pořádáním soutěže zapojíte své sledující, kteří vám pomocí svých profilů – častou podmínkou soutěží je sdílení soutěžního příspěvku do stories uživatele – dělají bezplatnou reklamu, která se vám jednoznačně vyplatí.  

Zase to s nimi ale nepřehánějte. Jednou za čas nějakou soutěž určitě vyhlásit můžete, když je ale budete pořádat často, můžete si nahnat na profil „mrtvé sledující”, kteří přišli jen kvůli soutěži. To potom není dobré pro váš algoritmus. Když budete mít hodně nezapojených sledujících, Instagram vás nebude tolik doporučovat. 

 

9. Buďte součástí komunity 

Chcete sdílení, lajky a komentáře od ostatních uživatelů? Možná byste se k nim měli přidat a sami se nebát ocenit příspěvky jiných profilů. Instagram je přeci jen stále sociální síť, chtělo by to tedy se trochu socializovat, že? Podporou jiných účtů se o vás navíc může dozvědět úplně nový okruh uživatelů než doposud.  

 

10. Nebojte se požádat o pomoc odborníky 

I přesto, že jste si přečetli všechny naše rady, tak se stále necítíte jako odborníci na instagram? To nevadí, my jimi jsme a rádi vám s tím vaším pomůžeme. Náš tým zkušených profesionálů na sociální sítě vám poradí, jak můžete svůj profil vylepšit nebo se vám o něj kompletně postará. 

 

 

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025