Naučte se tvořit podcasty
YouTube vydal v listopadu oficiálního průvodce tvorbou podcastů. Pokud vás láká se do podcastů pustit, můžete si tento formát nejdříve díky průvodci prostudovat. Mimo jiné obsahuje rady jak na:
- managment kanálu
- přípravu obsahové strategie
- propagaci
- tvorbu samotného obsahu
Průvodce představuje tipy, při jejichž dodržování tvůrci sklízí úspěchy. Není ale pochopitelně automaticky zárukou toho, že vaše tvorba bude mít statisíce zhlédnutí. Přesto stojí za to průvodce prozkoumat, zvláště pokud nemáte s tvorbou na YouTube žádné zkušenosti. Je dostupný zdarma, ovšem jen v angličtině.
Přidejte hudbu k fotkám ve feedu
Na Instagramu můžete nově přidávat hudbu k fotkám, které publikujete. Hudební podkres se tedy už netýká jen Reels a Stories, ale i samotných fotografií ve feedu. Podle Instagramu funkci zavedl především proto, že hudba je klíčovou součástí vyjadřování se na této síti.
Své emoce můžete tedy nyní vyjádřit nejen vizuálně, ale dokreslit je i pomocí vhodného audia.
Zákazníci preferují hybridní nakupování
Z celosvětového průzkumu cloudové komunikační platformy Sinch vyplývá, že zákazníci stále více kombinují osobní nákup a použití telefonu a preferovali by, aby prodejci tyto služby více propojili. Například:
- 92 % spotřebitelů by před cestou do obchodu rádo poslalo chatbotovi zprávu, aby zkontroloval, zda je produkt stále na skladě.
- Dalších 73 % uvedlo, že si produkt chtějí v obchodě osobně prohlédnout, rozmyslet se a poté ho nakoupit online přes mobilní telefon.
- Většina dotazovaných také uvádí, že ráda komunikuje s prodejci prostřednictvím chatu, ale frustrují je opožděné (nebo žádné) odpovědi.
Situace na českém trhu se může pochopitelně lišit, ale je to dobrý podnět i pro tuzemské obchodníky, kteří můžou pomocí chatbotů a dobré zákaznické podpory snadno více propojit online a offline nakupování.
Videa na sítích rozhodně vedou
Společnost LCG New Media na konferenci Czech Internet Forum ukázala průzkum, který měl za cíl zjistit, jestli mají videa na sociálních sítích opravdu tak velký organický dosah, jak se tvrdí. Měřili proto průměrnou míru zásahu u videí a fotek na Facebooku a Instagramu.
- Ukázalo se, že na Facebooku mají videa o 30 až 50 % vyšší zásah než fotky a Stories.
- Na Instagramu je zásah i engagement videí (Reels a Stories) o 50 až 70 % vyšší než u fotek.
Co z toho plyne je jasné, pokud chcete vyšší organický dosah, tvořte videa.
Čemu bude čelit SEO v roce 2023?
Hlavní výzvou, se kterou se museli v roce 2022 specialisté na SEO poprat, byl nedostatek zdrojů, ze kterých mohli čerpat data. Odborníci predikují, že největší výzvy, kterým bude SEO čelit v roce 2023 jsou:
- Strojové učení (ML) a umělá inteligence (AI), které v budoucnu možná nahradí lidské rozhodování.
- Aktualizace prováděné Googlem.
- Ukončení podpory souborů cookie třetích stran, které způsobí ještě menší přísun dat, ze kterých mohou SEO specialisté vycházet.
Potíže, které představují ML a AI, jsou pořád trochu v oblasti sci-fi, zato ale ukončení podpory cookie třetích stran se marketingu bezpochyby dotkne.