SEO a content, aby vás klienti lépe našli
O SEO jste v souvislosti s B2B marketingem pravděpodobně už slyšeli, jedná se o optimalizaci pro vyhledávače. Což znamená, že se vaše webové stránky ve vyhledávači zobrazí na lepší pozici, a tím se výrazně zvýší pravděpodobnost, že vás zákazníci objeví.
39,6 % uživatelů kline na první odkaz ve vyhledávání Google a 75 % z nich ani nedoscrolluje na konec první stránky.
A právě SEO je nástroj, který vám pomůže se na první stránku dostat. Není to ale nějaké kouzlo, nýbrž promyšlená dlouhodobá marketingová strategie, jejíž výsledky jsou často vidět až za rok či dva. To je třeba mít na paměti a být dostatečně trpěliví. Je to jako když začnete chodit do fitka, výsledky cvičení se také nedostaví za týden.
SEO zahrnuje například:
- Analýza klíčových slov (identifikace toho, co vaši zákazníci hledají) a jejich zakomponování na web.
- Tvorba kvalitního obsahu – jak pro lidi, tak pro algoritmus.
- Zajištění toho, aby byl váš web správně technicky optimalizovaný.
Když implementujete dobře promyšlenou SEO strategii, vaše webové stránky se začnou umisťovat ve výsledcích organického vyhledávání při zadávání určitých klíčových slov, která jsou relevantní pro vaši firmu. SEO je tedy základním stavebním kamenem k vytvoření úspěšného B2B marketingu, který vám přivede nové klienty.
67 % B2B zákazníků vás totiž najde právě na základě organického vyhledávání.
E-mailing, abyste se stále připomínali
Pokud se domníváte, že rozesílání newsletterů nemá smysl a že je e-mail mrtvé médium, tak se šeredně pletete. 41 % dotazovaných v průzkumu Marketing Charts uvedlo, že právě díky e-mailu poptali nějaký B2B byznys, a to rozhodně není málo.
B2B marketing pomocí e-mailu má ale trochu jiná pravidla než ten B2C. V B2C se snažíte navnadit své klienty převážně na základě emocí. Snažíte se jim představit výhody, které získají, pokud si koupí váš produkt (nebo nevýhody, když si ho nekoupí) a apelujete na jejich emoce. Ale u B2B e-mail marketingu se zaměřujete více na logiku a racionální prodejní argumenty. Například kolik času a peněz firma díky vám ušetří atp.
Než se do e-mailingu pustíte, musíte si dobře zanalyzovat cílovou skupinu, případně ji různě segmentovat a vytvářet přesně cílený obsah. Analýza je potřeba i následně, a to pomocí reportů, které vám ukážou, jak váš e-mailing funguje či nefunguje.
Tip: Přečtěte si rozhovor, kde jsme tvorbu marketingových e-mailů rozebírali se specialistkou Lenkou.
Networkingové akce k seznámení a sebeprezentaci
Prestiž je v B2B marketingu dost důležitá. Když získáváte prestiž, získáváte úctu ostatních, jste váženou součástí společnosti a budíte tak v lidech důvěru – dokonce k vám vzhlíží.
Posílit ji můžete třeba účastí na konferencích jako řečníci, kde ve svém příspěvku promluvíte o zajímavostech z vašeho oboru, edukujete ostatní a rozproudíte diskuzi. Každopádně o sobě dáte vědět a ukážete se v nejlepším možném světle. A především potkáte mnoho nových lidí – a to i v případě, že budete neprezentující účastník, jehož hlavním úkolem je vmísit se do davu a sbírat kontakty.
Sami se pak můžete pustit do pořádání menších networkingových akcí jako jsou firemní snídaně se zákazníky, večírky pro klienty nebo zákaznický fotbalový turnaj... cokoliv vám dávám smysl. Posilujete tak prestiž a budujete síť kontaktů.
Online PR, abyste dobře působili na zákazníky
Networkingové akce slouží také k budování image a u ní ještě chvíli zůstaneme. To, že vaše značka nějakou image má a nějakým způsobem na své zákazníky působí, je jasné. Pokud s firemní image budete správně pracovat, povede k akvizici nových zákazníků.
K budování dobrého jména značky a udržování zdravého vztahu s veřejností, nebo v B2B případě s dalšími obchodními partnery, slouží právě PR, které se čím dál více přesouvá do online prostoru.
Důležité je si uvědomit, že reklama jako taková není PR. Mnohem více na něm zapracujete právě zmíněnými akcemi, podcasty, vzdělávacími videi a tak dále. Jedná se totiž o přirozený kontakt s veřejností, který vám získává zmiňovanou prestiž – tedy dobré jméno.
Pokud chcete, aby se o vás mluvilo, ale nevíte, jak vzít online PR za správný konec, napište nám a my vám pomůžeme se zviditelnit před zákazníky i novináři.
Tip: Věděli jste, že 71 % zákazníků spíše nakoupí u značky, kterou sledují na sociálních sítích (Renderforest, 2021)? Využijete je, především LinkedIn nebo YouTube!
Webináře, podcasty a rozhovory, které přitáhnou pozornost
Pro B2B marketing, se skvěle hodí audiovizuální tvorba zajímavého obsahu, který lidi pobaví nebo vzdělá. Je také skvělým nástrojem networkingu i získávání prestiže.
- Webináře – můžou být online, ale klidně i předem nahrané. Lidé je rádi navštěvují, protože získají důležité informace a zároveň nemusí nikam jezdit. Aby se mohli na webinář přihlásit, tak vám poskytnou e-mail, který si zařadíte do databáze kontaktů. Na závěr webináře pochopitelně nabídnete své služby, které mnohé sledující osloví. Právě jste jim totiž dokázali, že tématu skvěle rozumíte. Krása.
- Podcasty – na rozdíl od webinářů se jedná o časově náročnější projekt, který vám ale vybuduje prestiž a snadno se díky němu dostanete do povědomí velké skupiny lidí. Když poté budou firmy přemýšlet o vhodném dodavateli, automaticky jim vyvstanete na mysli.
- Rozhovory – ať už audio, video, nebo jenom textovou formou, fungují rozhovory podobně jako podcasty – upozorníte na sebe, ukážete, že jste odborníci a navážete vztah s pozvanými hosty. V interních rozhovorech zase přiblížíte jednotlivé členy svého týmu a navážete tak s klienty osobnější vztah. Už pro ně nebudete jen firma XY, ale Láďa, Míša a Gábi. A to je dobře.
Firemní webové stránky, kde představíte své služby
Webové stránky jsme si nechali na konec. To, že je máte, je totiž prakticky samozřejmé – jsou dnes ostatně pro generování zákazníků tím nejvýznačnějším kanálem. Ale máte je dobře vytvořené? Tvorba takového B2B webu má totiž svá specifika, která je důležité dodržet, aby vůbec někoho přiměly ke konverzi. Na prvky, které by na správně vytvořeném prodejním B2B webu neměly chybět, jsme se zaměřili v předchozím článku. Stručně se ale jedná o:
- USPs – jedinečné prodejní argumenty, které zákazníka přimějí nakoupit právě u vás.
- Případové studie – které ukážou, jak konkrétně je vaše služba či produkt prospěšný.
- Reference – ty v zákazníkovi vzbudí důvěru a nebude se brát u vás nakoupit.
- Certifikace – dokážou zákazníkovi, že jste experti v oboru.
Jak to udělat správně?
Firemní webové stránky tedy musí být dobře vytvořené a napsané. Pokud nevíte, co na zákazníky funguje a jak máte web sestavit, delegujte to na nás. V tvorbě webů se vyznáme po technické i obsahové stránce a pomůžeme vám vytvořit B2B web, který vám přinese zákazníky. A protože se zaměřujeme na komplexní pomoc podnikatelům, můžeme vám samozřejmě správně nastavit (a spravovat) i výše zmíněné akviziční kanály – od SEO po sociální sítě. Podívejte se, co umíme a napište nám.