Postavili jsme nový e-shop pro kadeřnické studio PřiznejBarvu
- Zadání: Tvorba nového e-shopu
- Platforma: Upgates
- Rok realizace: 2022
- Trvání: 2 měsíce
- Jazyk: Český
- Rozsah: Do 150 tisíc Kč
Info o klientovi
V kadeřnickém studiu Karolíny Mag Machovič PřiznejBarvu pomáhají kadeřničtí profesionálové svým klientům udržovat krásné a zdravé vlasy, jejichž krása přetrvává i při běžném fungování – nejen když klienti odcházejí ze salónu. Důležitá je pro ně jak kvalita provedení, tak správné nastavení domácí péče, díky které zůstanou vlasy jejich klientů a klientek dlouhodobě krásné. Kadeřníci se vždy snaží vytvářet účes na míru konkrétnímu člověku – z estetického i praktického hlediska.
Pro kadeřnické studio PřiznejBarvu není tedy hlavním cílem pouze vytvářet krásné účesy, ale také poradit a vzdělávat klienty v nastavení domácí péče. Studio prodává produkty, které má prověřené praxí a jsou tak schopní sestavit rutinu péče o vlasy klientovi na míru. To je jedna z hlavních výhod PřiznejBarvu oproti konkurenci, kde klientům neradí odborník v péči o vlasy, ale spíš jen prodejce kosmetiky. Majitelka studia Karol Mag Machovič je zároveň první školitelkou techniky foilayage v ČR, což je technika zesvětlení vlasů, kterou lze dosáhnout různých výsledků zesvětlení a odrůstá tak přirozeně, že není nutné ji často obnovovat. Dále je jedinou školitelkou značky Zenz Organic pro ČR a Slovensko.
Zadání a návrh řešení
Produkty prodávalo kadeřnické studio PřiznejBarvu ze začátku přímo ve studiu nebo přes svůj instagramový profil, kde klientka edukuje veřejnost ohledně vlasové péče. Pak se ale v PřiznejBarvu rozhodli pro tvorbu vlastního e-shopu – a s tímto úkolem oslovili nás v myTimi. E-shop měl sloužit především k usnadnění administrativy spojené s objednávkami, k co největší automatizaci procesů a zároveň k rozšíření prodeje produktů. Součástí e-shopu měla být také možnost registrace na školení Karol Mag Machovič. V rámci tvorby e-shopu jsme museli vytvořit branding manuál a samotné logo pro PřiznejBarvu.
Očekávaná doba návratu investic majitelky na stavbu e-shopu byla 2 měsíce od spuštění webu.
Realizace, problémy a přístup k řešení
Přípravná fáze
Před samotnou tvorbou e-shopu jsme s klientkou konzultovali několik bodů, abychom mohli vytvořit stránky přímo na míru komunikaci PřiznejBarvu. Ptali jsme se na otázky jako: kdo jsou vaši zákazníci, jaké problémy řeší apod. Po stanovení základní představy o tvořeném e-shopu jsme s klientkou prošli více do hloubky technické aspekty, které od webu očekává, a to například:
- co vše má e-shop obsahovat,
- jaké budou hlavní stránky,
- v jakém administrativním řešení e-shop vytvoříme
- nebo jaké budou možnosti dopravy a platby.
Klientka nám dodala velmi obsáhlé podklady s informacemi o produktech, ze kterých jsme vycházeli při tvorbě produktových popisů. V dalším přípravném kroku jsme uspořádali briefing mezi klientkou a copywriterem, který se mohl přímo doptat na všechny detaily potřebné pro psaní textů na web. Copywriter pak dotáhnul do finální podoby popisky u všech produktů a kategorií. Ve chvíli, kdy jsme si s klientkou vyjasnili veškeré specifikace e-shopu a i jeho podobu, potřebovali jsme už jen zaslat seznam skladových zásob a fotografie jednotlivých produktů.
Očekávaná doba návratu investic majitelky na stavbu e-shopu byla 2 měsíce od spuštění webu.
Realizační fáze
V realizační fázi už pak probíhala samotná tvorba e-shopu. Nejdříve jsme začali s rozřazením produktů do kategorií, přiřadili jsme jim popisky a doplnili správnou fotografii. Naše práce zahrnovala:
- úpravu fotografií do správných velikostí a formátů,
- doplnění alternativních popisků ke každému obrázku,
- tvorbu produktového feedu pro jednotné nahrání produktů na e-shop,
- SEO aktivity včetně optimalizace titulků a popisů stránek pro vyšší organický dosah,
- doplnění skladových zásob podle aktuálního stavu,
- přípravu transakčních e-mailů pro kontakt se zákazníky.
Realizační fáze – spolupráce
Jakmile byl celý e-shop připravený, navázali jsme za PřiznejBarvu spolupráci s dopravci Zásilkovna i GLS a také s poskytovatelem platební metody ComGate. Následně jsme nastavili všechna propojení potřebná pro správné fungování e-shopu. Nakonec jsme tato nastavení otestovali a klientku zaučili v práci s administrací a objednávkovým systémem dodavatelů.
Kadeřnickému studiu PřiznejBarvu jsme postavili e-shop, díky kterému ušetří až 25 % administrativních nákladů a zároveň prodají 3× tolik produktů.
Jaké jsou výsledky
A co se dělo po spuštění stránek?
- V průběhu března byl e-shop hotový. Za první měsíc se přes něj odbavilo přibližně 70 objednávek. Průměrná hodnota objednávky byla zhruba 2 245 Kč.
- Náklad na stavbu e-shopu se majitelce vrátil do 2 měsíců od spuštění.
- Konverzní poměr z návštěv webu do realizovaných objednávek produktů byl ještě před spuštěním reklam přibližně 7 %. K tomu přispěl hlavně osobní brand Karol Mag Machovič a zároveň aktivita salónu na sociálních sítích.
- Časová náročnost zpracování přihlášek na jedno školení se snížila ze 4 hodin na 1 hodinu.
Jak spolupráce pokračuje?
Naše spolupráce pokračuje s cílem neustále zvyšovat výkonnost e-shopu. Dále analyzujeme heatmapy a provádíme příslušné úpravy na webu. Spustili jsme PPC reklamní kampaně, které generují 130 objednávek měsíčně, čímž zajišťujeme okamžité výsledky a tržby okolo 200 tisíc měsíčně a PNO 17 %. Paralelně s tím aktivně budujeme obsahový marketing psaním článků na blog, abychom vylepšili SEO a posílila se organická návštěvnost.