Důkaz, že obsahové kampaně jsou důležité pro růst byznysu

12. 12. 2022
Marketing Přečteno 1271 x

Výkonnostní marketing je jedním ze stavebních kamenů online marketingu. Většina firem používá právě PPC reklamu pro zvýšení svých prodejů a získání nových zákazníků. My jsme při tvorbě kampaní pro našeho klienta Satelitní sledování dokázali, že obsahové reklamy mají vliv na celý byznys. 

Co je PPC reklama? 

PPC reklama je typ výkonnostní online reklamy – vychází z anglického slova Pay-Per-Click, protože inzerenti platí za kliknutí na reklamu. Zobrazuje se ve vyhledávací síti, a to ve formě textové reklamy. Zpravidla jde o první a poslední tři weby ve výsledcích vyhledávání. V obsahové síti vypadá jako klasická bannerová reklama. Výhodou PPC reklamy je to, že můžete velmi dobře zacílit na potenciální zákazníky a výsledky přijdou velmi rychle. Nevýhodou může být naopak velká konkurence, vyšší cena a častá optimalizace. PPC reklamy totiž musíte neustále sledovat, analyzovat a upravovat, abyste dosáhli co nejlepších výsledků. 

Mnoho firem upřednostňuje reklamy ve vyhledávání, nicméně my jsme při správě PPC kampaní pro našeho klienta dokázali, že reklamy v obsahové síti mají ve výsledku velký vliv na celkový růst byznysu. 

 

Správa PPC kampaní pro klienta Satelitní sledování 

Satelitní sledování pod záštitou společnosti Ecofleet CZ s.r.o. je dodavatelem GPS lokátorů, monitorovacího softwaru a souvisejících služeb. Mezi jeho cílové klienty patří společnosti s vlastním vozovým parkem. V myTimi pro něj zajišťujeme dlouhodobý růst obratu prostřednictvím zvyšování počtu leadů z PPC kampaní a webové prezentace firmy.  

  

Nejasné propady relevance leadů během celého roku 

Během roku 2022 začalo docházet k průběžným propadům v relevanci leadů, ačkoliv jejich počet i cena zůstaly stejné. V dubnu relevance bez jasného důvodu klesla o 9 %, v červenci a v září dokonce o 20 % a propad přetrval až do dalšího měsíce. 

 

Graf relevance leadů pro Satelitní sledování 

Graf relevance leadů pro Satelitní sledování 

 

 

Co nám ukázala data? 

Rozhodli jsme se udělat analýzu relevance, která ukázala, že jedinou související proměnnou by mohlo být utlumení obsahových reklam v březnu, červnu a srpnu o průměrně 63 %. Vypínali jsme je průběžně v rámci optimalizace, protože nepřinášely žádné přímé ani vícekanálové konverze. Podle analytiky měly obsahové kampaně nulové výsledky. 

Zjistili jsme, že při vypnutí těchto kampaní se zpravidla snížil počet zobrazení o 50 až 75 %. Následkem toho v horizontu několika dnů až týdnů výrazně klesla relevance příchozích kontaktů z PPC reklam. Jakmile jsme obsahové kampaně znovu spustili a vrátili jsme se na původní hodnoty zobrazení, relevance leadů opět stoupla. 

Ukázalo se tedy, že reklamy v obsahové síti mají výrazný vliv na počet relevantních leadů a konverze, ačkoliv to není měřitelné a jejich výsledky se nepromítají do byznysu přímo. 

  

Na co mají obsahové kampaně vliv? 

Obsahové kampaně mají vliv na dvě věci: 

  • Cílová skupina – klient Satelitní sledování cílí na zákazníky, kteří jsou v drtivé většině z B2B segmentu. Převládají tu osobností typy, na které platí jasné a číselné prodejní argumenty. Bannerová reklama si získává jejich důvěru. 
  • Prodejní trychtýř – zatímco reklamy ve vyhledávání, remarketing či direct marketing jsou nejúspěšnější formou pro poslední dvě fáze prodejního trychtýře (rozhodnutí a akce), obsahové kampaně pomáhají budovat povědomí a získat zájem. 

Tip: Mohlo by vás zajímat, jaké 4 fáze má nákupní rozhodování zákazníka

 

Prodejní trychtýř zohledňuje všechny fáze nákupního rozhodování zákazníka 

Prodejní trychtýř zohledňuje všechny fáze nákupního rozhodování zákazníka 

 

Reklamy v obsahové síti jsou důležité i u B2B publika 

Obsahové kampaně se u firem s B2B klientelou často považují za druhořadé, naše výsledky ale dokazují opak. I v B2B segmentu jsou bannerové reklamy důležité, a to pro šíření povědomí o značce a ovlivnění zákazníků při zvažování služby či produktu. Cílová skupina klienta patří mezi osobnostní typy C a S, u kterých je nutné získat důvěru. Když jsme obsahové kampaně vypnuli, cílová skupina neviděla brand. Netvořilo se tak povědomí ani důvěra ke značce. 

Ukázalo se, že první dvě fáze nákupního rozhodování zákazníka – tedy povědomí a zájem, jsou důležité nejen pro získání leadů, ale hlavně pro zvýšení jejich relevance. To přispívá také ke snížení nákladů na akvizici, má to tedy vliv na celý byznys. 

 

 

Jakou roli hraje vzhled bannerových reklam? 

Vzhled bannerů může mít v některých případech vliv na výsledky. My ale nemáme žádná data potvrzující, že by vzhled kampaní hrál v tomto případě hrál roli. Používali jsme následující akviziční a brandové bannery. 

 

Ukázka akvizičního banneru pro obsahovou reklamu 

Ukázka akvizičního banneru pro obsahovou reklamu 

 

Ukázka brandového banneru pro obsahovou síť Ukázka brandového banneru pro obsahovou síť 

 

Co jsme si z toho odnesli? 

Díky tomuto zjištění můžeme kvalitněji zvyšovat počet i relevanci leadů a lépe reportovat brandové kampaně a celý akviziční proces. Získali jsme data, ze kterých dokážeme odhadnout výsledky kampaní a budování vztahu se zákazníky i v dlouhodobějším měřítku. Analýza nás utvrdila v tom, jak je pro klienta důležitá profesionální správa, diverzifikace a aktualizace strategií. Získané poznatky i nadále využíváme ke splnění potenciálu a cílů klienta Satelitní sledování. 

  

Zajímavost na závěr

Na závěr se podělíme o zjištěnou zajímavost. Většina konverzí se v tomto případě uskutečňovala skrze vyhledávací kampaně na Google Ads. Obsahové kampaně ale běžely i na jiných kanálech – například na Skliku. Na tom lze pozorovat důležitost různých marketingových kanálů a jejich vliv napříč platformami. 

  

Naše PPC specialistka Sára vám prozradí, které metriky vyhodnocujeme u PPC reklam
Sára Pecková
Sára Pecková
PPC specialist myTimi

U vyhledávacích i obsahových kampaní jsou pro nás nejdůležitější metriky týkající se konverzí, tedy jejich počet, konverzní poměr (procento návštěvníků webu, kteří provedli konverzi) a průměrná cena za konverzi. U různých kampaní a klientů ale můžou být stejně důležité i jiné metriky. Pokud například usilujeme o zvýšení návštěvnosti webu, zajímá nás tzv. CTR, popř. míra interakce. Při budování povědomí o brandu pro nás může být důležitý i samotný počet zobrazení reklamy. A v neposlední řadě pracujeme i s metrikami z webové analytiky, jako je čas strávený na webu nebo třeba míra okamžitého opuštění bez jakékoli interakce.

Postaráme se i o vaše reklamy 

U našich klientů pravidelně analyzujeme výsledky reklam a reagujeme na případné propady. PPC reklama je stále nejefektivnější způsob, jak rychle získat nové zákazníky, s námi toho navíc dosáhnete za minimální náklady. Neváhejte nás kontaktovat pro nezávaznou nabídku

 

 
 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025