Co je to pillar page?
Pillar page je stránka webu nebo článek, kde návštěvník najde komplexní informace o určitém tématu. Téměř jako encyklopedické heslo. V rámci pillar page je návštěvník odkazován na doplňující blogové příspěvky, které se zabývají podrobnostmi, odpověďmi na otázky, rozhovory a podobně.
Pillar page je často delší než typický blogový příspěvek (2000 a více slov), protože se dotýká všech částí tématu. Pillar page a další příspěvky na sebe navzájem odkazují a pokud design a struktura pillar page odvede svou práci správně, stane se z ní autoritativní zdroj, který přitahuje mnoho dalších externích odkazů.
Výhody pillar page
- Větší zapojení uživatelů: Dobře zorganizovaný obsah je pro uživatele přívětivý a zvyšuje jejich angažovanost.
- Delší doba strávená na stránce (a webu): Protože jsou pillar page a jednotlivé blogové příspěvky vzájemně propojeny, má návštěvník tendence zůstat na webu déle, což zvyšuje jeho zapojení a počet zobrazení stránek.
- Uspořádáte si díky ní obsah a pomůže vám zaměřit se spíš na kvalitu než na kvantitu. Jakmile si vytvoříte pillar page, stane se pro vás vodítkem, kterému tématu se budete v dalších článcích věnovat. Zjistíte, jak moc spolu vaše stránky souvisí, a zefektivníte cestu návštěvníka skrz web.
- Poskytuje lepší signály pro Google: Díky uspořádání pillar page je pro Google snadné určit její obsah a odměnit ji vyšším hodnocením v rámci výsledků vyhledávání.
Komplexní pillar pages jsou jedním z nejefektivnějších způsobů, jak vytvořit obsah, který osloví algoritmy vyhledávačů a zacílí na publikum s hodnotnými informacemi.
3 typy pillar page
Pojďme si ukázat některé typy pillar page. Mějte na paměti, že toto rozdělení není dogma a vaše pillar page může obsahovat prvky každého z typů.
1. „Průvodce“
Jak už název napovídá, tato pillar page se snaží pokrýt téma skrz naskrz a být téměř encyklopedickou stránkou na dané téma. Může se jednat například o průvodce pro začátečníky a podobně. Tato pillar page slouží k upevnění vás jakožto autority pro dané téma nebo obor, buduje vaši značku a pomáhá budovat důvěru u publika.
Průvodce poskytuje ucelený přehled o tématu, který z ní dělá cíl pro zájemce o dané téma. Odkazuje také na související blogové příspěvky, které rozšiřují znalosti o jednotlivých aspektech tématu – často související s konkrétním klíčovým slovem.
Dobře koncipovaná pillar page vám může získat velkou pozornost, zvýšit návštěvnost webu, přilákat zpětné odkazy a vychovat si publikum, které přeměníte v odběratele obsahu nebo rovnou platící zákazníky.
Tip: Do úvodu umístěte obsah a navigaci, ať čtenář ví, co může od stránky očekávat. Pomůže také poznámka o tom, jak dlouho bude čtenáři trvat, než se obsahem prokouše. Plovoucí navigační lišta umožní čtenáři rychle přecházet z jedné části do druhé. Nebojte se také různorodosti obsahu a přidejte infografiku či video.
Příklad pillar page
Skvělým příkladem pillar page ve stylu průvodce je článek Outbound vs. inbound marketing: Který distribuční kanál vybrat. Na našem blogu toho najdete o marketingu spoustu, proto jsme vytvořili jednu pillar page, která všechen obsah shrnuje na jednu stránku, a pokud vás konkrétní téma nebo informace zaujme, prokliknete se dál na podrobnější blogové články.
2. „Co je to ...?“
Otázka začínající „co je to“ je typickým dotazem lidí. Využijte lidské zvědavosti a touhy dozvědět se více a vytvořte pillar page na prozkoumání konkrétního tématu. Pokud takto vytvoříte stránku, která rozšiřuje oblast zájmu uživatele, vytvoříte zároveň skvělý způsob, jak přivést na svůj web organickou návštěvnost. Nakonec pak díky správné strategii můžete tyto návštěvníky proměnit v zákazníky.
Odpovědí na otázku „co je to“ pomocí hodnotného obsahu se můžete dostat na tzv. nultou pozici ve vyhledávání díky featured snippetu. Váš obsah tak lidé uvidí na první pohled.
Tip: Zodpovězte čtenářům na otázky „co je to, jak to funguje, proč to funguje, co je cílem“ a spoustu dalších informací, které poskytnou hluboké poznání tématu. Důvodem, proč jej lidé vyhledávají, je pravděpodobně ten, že už o něm několikrát slyšeli a chtějí se dozvědět něco víc. Uspokojte jejich zvědavost. Snadno pak dokážete odkázat na další zajímavá témata, o kterých jste na svých stránkách psali.
Příklad pillar page
Například při hledání dotazu „co je to PESTLE analýza“ se vám mezi prvními ukáže náš článek Co je to PESTLE analýza? Projděte si jednoduchý návod, jak na ni.
3. „Jak na to“
Na rozdíl od předchozí pillar page, která vám řekne, co to je a o čem to je, tato stránka vám prozradí návod, jak se to dělá. Můžete cílovému publiku pomoci řešit problémy nebo najít způsoby, jak zlepšit potřebné procesy.
Pokud máte řešení nebo nástroj k řešení problému uživatelů, nabídněte jim co nejvíce dobrých a užitečných informací. Na tomto typu pillar page skvěle využijete ilustrované návody, infografiky nebo videa, kde vše krok za krokem vysvětlíte. Návod může být pro úplné začátečníky i pro ty, kteří se už v tématu orientují.
Tip: Pillar page ve formátu návodu můžete dát také k dispozici ke stažení v pdf. Samozřejmě s odkazy na související stránky či videa.
Příklad pillar page
Podrobný návod najdete například na našem blogu v článku 4 druhy metrik pro vyhodnocování obsahového marketingu.
Jak najít témata pro pillar page?
Obsahový marketing je bez debat jedním z nejlepších způsobů, jak navázat kontakt s cílovou skupinou, vytvořit z vás autoritu, podpořit branding a vybudovat důvěru, která umožní vést uživatele prodejním k trychtýřem až nákupu.
Pillar page vám pomůže uspořádat obsah. Pokud si nejste jistí, co by mělo být její součástí a které blogové příspěvky by měla zahrnovat, podívejte se na svůj blog, jaká témata se nejčastěji opakují. Užitečná bude také analýza klíčových slov, která vám nabídne související podtémata.
Nebojte se obrátit na odborníky
Stále váháte, jaká témata jsou pro vás ideální? Jak napsat pillar page, aby vám přitáhla publikum? S obsahovou strategií i tvorbou jednotlivých příspěvků vám rádi pomůžeme. Vytvoříme kvalitní obsah, který zaujme vaši cílovou skupinu i algoritmy vyhledávání. Neváhejte se na nás obrátit.