Povinnosti zaměstnavatele: Jak se jim vyhnout a nedat se chytit

20. 3. 2020
Efektivita Přečteno 2696 x

Jaké povinnosti zaměstnavatelům ztěžují obchod? Existuje vůbec nějaké řešení, jak se vyhnout často likvidačním mzdovým nákladům zaměstnavatele? Jak řešit odvody zaměstnavatele za zaměstnance, které nebudou stát malé a střední podniky ani korunu? Máme pro vás radu!

 

Kalkulačka a mince

 

Povinnosti zaměstnavatele mohou malým a středním firmám ztěžovat obchod

Malé a střední podniky mají mnohdy velké starosti s tím, jak svůj business rozjet, do toho musí jako zaměstnavatelé řešit množství jiných povinností. A že jich není málo

 

V rámci nemocenského pojištění musí

 

  • Zaměstnavatel přihlásit či odhlásit se do či z registru zaměstnavatelů pomocí „Přihlášky do registru zaměstnavatelů“ a „Odhlášky z registru zaměstnavatelů“ a hlásit veškeré změny.

  • Zaměstnavatel přihlásit či odhlásit každou svou mzdovou účtárnu do či z registru zaměstnavatelů a hlásit veškeré změny.

  • Zaměstnavatel používat přidělený desetimístný variabilní symbol zaměstnavatele a mzdové účtárny ve styku s OSSZ a ČSSZ.

  • Zaměstnavatel oznámit příslušné OSSZ den nástupu zaměstnance do zaměstnání, den skončení zaměstnání se zaměstnancem a další stanovené údaje v ”Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání)” a hlásit veškeré změny.

  • Zaměstnavatel vést evidenci o zaměstnancích a uschovat ji po dobu 10 kalendářních roků.

  • Zaměstnavatel v zákonem daných případech přijímat žádosti svých zaměstnaných osob a také bývalých zaměstnanců o dávky nemocenského pojištění.

 

To není ani zdaleka vše. Musí také poskytnout potřebnou součinnost pověřeným zaměstnancům OSSZ nebo sdělovat na vyžádání informace různého charakteru.

 

V souvislosti s poskytováním náhrady mzdy

 

  • Musí zaměstnavatel poskytovat náhradu mzdy za pracovní dny po dobu prvních 14 dnů dočasné pracovní neschopnosti (karantény).


Život jim tak podstatně ztěžují celkové odvody zaměstnavatele za zaměstnance, včetně mzdových nákladů.

 

Mzdové náklady zaměstnavatele mohou být likvidační

Vysoká nezaměstnanost současně s rostoucím tlakem na růst mezd často dělá malým a středním podnikatelům těžkou hlavu. Ještě horší je ale finanční zátěž, se kterou se často potýkají a někdy se dokonce dostanou do existenčních potíží. 

Právě kvůli růstu mezd musí podniky odvádět vyšší odvody na zdravotní a sociální pojištění. Mzdové náklady zaměstnavatele jsou vážně vysoké. Zjednodušeně firma zaplatí za své pracovníky o třetinu více, než je jejich hrubá mzda, a tak je na ně v mnohých případech vyvíjen velký tlak. 

 

Jak řešit odvody zaměstnavatele za zaměstnance

Pokud patříte mezi malé a střední podniky, nejspíše dobře víte, že odvody zaměstnavatele bývají výraznou finanční položkou. A to nemluvíme o zákoníkem práce stanovené délce dovolené. 

Existuje ale nějaký způsob, jak odvody zaměstnavatele za zaměstnance na zdravotním a sociálním pojištění i dovolenou ignorovat a současně neporušovat jakékoliv zákony?

 

Povinnostem se zaměstnavatelé mohou vyhnout s virtuálním asistentem

Virtuální asistent myTimi je levnější než zaměstnanec, a to především díky specializaci a objemům práce. Za virtuálního asistenta neplatí podniky sociální a zdravotní pojištění, a to ani dovolenou. 100 % zastupitelnost asistentů a předávání informací v rámci týmů společnosti myTimi navíc umožňuje řešit absenci asistenta v době dovolené nebo nemoci. Hledáte další důvod, proč virtuální asistence?

Za virtuálního asistenta platí zákazníci jen to, co využijí. Méně byznysu by totiž běžně mělo znamenat menší náklady. Zaměstnance ale propouštět nebo upravovat jejich počty den ze dne nelze. Virtuální asistent proměňuje náklady firem na čistě variabilní. Při změně životního cyklu organizace mohou podnikatelé díky virtuální asistenci pracovat s náklady a přiměřeně je měnit.

Virtuální asistenti myTimi se navíc skládají z odborníků na různé oblasti byznysu: marketing, obchod, zákaznický servis nebo třeba účetnictví. Vy jim tak můžete svěřit nejen administrativu a pochůzky na úřady, ale i záležitosti týkající se přímo vašeho podnikání.

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Efektivita
Delegování jako způsob manažerského myšlení: Dostaňte svůj čas zase pod kontrolu
Valí se na vás jeden úkol za druhým a máte pocit, že bez vás by vaši firmu mohli rovnou zavřít? Cokoliv je třeba rozhodnout, směřují vaši kolegové nebo podřízení rovnou na vás a vy pro samé řešení malicherností nestíháte svoji vlastní práci? Pak přišel čas uplatnit Sloanův filtr.
Efektivita
Work-life balance: 5 tipů pro rovnováhu mezi prací a volným časem
Doufáme, že době, kdy se člověk styděl před šéfy za to, že má rodinu, koníčky a umí se po práci jít bavit, odzvonilo. Stihnout v dnešním uspěchaném světě vše, co musíte a chcete a přitom nebýt pod stresem zní jako úkol pro akčního hrdinu. Jak najít rovnováhu mezi prací a volným časem?
Efektivita
Dejte si pozor při výběru virtuálního asistenta!
Virtuální osobní asistent není v dnešním uspěchaném světě přežitek, ale spíše nutnost. Podnikatelé a manažeři ho s radostí využívají, protože jim šetří čas i peníze. Kompetentní osoba za ně nanejvýš efektivně vyřeší rutinní i neočekávané úkoly. Chcete i vy mít více času? Nejdříve ze všeho si položte otázku, jak si vlastně vybrat virtuálního asistenta.
Efektivita
Ondřej vydělává 2 000 Kč za hodinu. Zjistěte jak!
Naučil se delegovat práci na myTimi! Ondřej předává své rutinní úkoly službě myTimi, a může se tak naplno věnovat své práci, na kterou se specializuje! myTimi za něj: Chodí na úřady. Vybírá a nakupuje dárky. Vyřizuje reklama

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025