S čím se na nás CLINIC+ obrátila?
Ještě předtím než nás CLINIC+ oslovila s cílem pomoct s online kampaněmi, starala se jí o SEO aktivity a PPC reklamy jiná agentura. Cítila ale, že svůj potenciál maximálně nevyužívá – růst nových pacientů stagnoval, což bylo nepříjemné hlavně kvůli potřebě zaplnit kapacity doktorů.
Jak jsme postupovali?
Hned na začátku jsme si s klientem stanovili hlavní cíl (růst počtu nových pacientů) a vytvořili positioning. Ten nám dává odpovědi například na tyto otázky:
- Jaká jsou pravidla komunikace?
- V čem jste lepší než konkurence?
- Jaká je vaše cílová skupina a co ji zajímá?
- A mnoho dalších.
Cíl a positioning nám pak slouží k tvorbě strategie, ve které jsme kromě způsobu, jak cíle dosáhneme, určili i co je ke splnění potřeba. V tomto případě se jednalo o úpravy webu, do kterých jsme se ještě před spuštěním kampaní pustili. Úpravy zahrnovaly změny textů, struktury a rozložení stránek. Po optimalizaci webu jsme vytvořili a spustili nové PPC kampaně.
V prvních měsících jsme s výsledky bojovali. I přes vyšší relevantní návštěvnost a vyšší konverzní poměr se reálný počet rezervací nezvyšoval. Předpokládali jsme, že za tím stojí ambulantní rezervační systém, který nám neumožňoval počet rezervací měřit.
Navrhli jsme proto změnu – klienty jsme nechali provádět rezervaci přes kontaktní formulář. Na základě této změny jsme vytvořili i systém pro zaznamenávání kontaktních údajů. Zaměstnanci kliniky pak pacienty telefonicky objednávali na konkrétní termín.
S CLINIC+ jsme pak následně objednávky procházeli, porovnávali jsme data s analytikou a sledovali, v kterém kroku se objednávky ztrácí. Díky formuláři jsme tak mohli vidět celý prodejní trychtýř (funnel), narozdíl od rezervačního systému, který to neumožňoval. Získaná data nám následně posloužila pro další úpravy a práci s reklamou a webem.
Jaké jsou výsledky?
Zlepšili jsme akviziční proces a bylo to znát i na výkonu kampaní. Cena za rezervaci se na začátku naší spolupráce (březen 2023) pohybovala kolem 600 Kč, v říjnu už byla na 200 Kč.
Klient se ale chtěl po pár týdnech spolupráce vrátit k rezervačnímu systému, který byl pro kliniku procesně jednodušší – zákazník si v něm totiž rovnou zarezervoval termín. Nicméně toto zjednodušení pro klienta znamenalo náročnější proces pro zákazníka. Ten musí hlavně vědět, na který zákrok se objednat, a to u takto komplexní a specifické služby není hned napoprvé jasné. Z toho důvodu jsme očekávali zhoršení výsledků, což se později potvrdilo. Na konci prosince jsme zaznamenali, že se cena za rezervaci vyšplhala na čtyřnásobek a výkonnost reklam se zhoršila o 100 %.
Při srovnání měsíce, kdy klinika používala rezervační systém s měsícem, kdy byl na webu formulář, jsme zaregistrovali pokles počtu rezervací o 48 %.
Co dalšího plánujeme v rámci naší spolupráce?
Naše spolupráce s klientem nekončí. Stále pomáháme s online kampaněmi a od nového roku se naše spolupráce rozšířila o SEO aktivity, které zahrnují tvorbu blogových článků a linkbuilding.
Jak spolupráci hodnotí CLINIC+?
„Společnost myTimi s.r.o. si za dobu naší spolupráce získala náš obdiv a hluboké uznání. V oblasti SEO a reklamy prokázali nejen vysokou odbornost, ale také osobní přístup. Jejich tým je sestaven z odborníků, kteří jsou nejen špičkou ve svém oboru, ale také vždy ochotni naslouchat našim potřebám a přizpůsobit strategie tak, aby co nejlépe reflektovaly naše cíle a vize. Oceňujeme jejich schopnost vysvětlit složité SEO procesy a reklamní strategie i laické veřejnosti.“
– MUDr. Aleksei Alekaev
Řekněte si o skvělé výsledky i vy
Vytvoříme pro vás PPC kampaně, které dokážou několikanásobně zrychlit růst podnikání. Rozumíme totiž nejen marketingu, ale i byznysu. Kontaktujte nás, konzultace je nezávazná.