Máte špatné zkušenosti s marketingovými agenturami? My také. Právě ony byly důvod, proč jsme si začali dělat marketing po svém. A šlo nám to. Šlo nám to dokonce tak dobře, že se na nás začaly samy od sebe obracet ostatní firmy s žádostí, ať děláme marketing i pro ně. Jak to celé bylo, co nám vadí na reklamních agenturách a jak se nám podařilo dosáhnout takových úspěchů?
Roční růst o 700 %, aneb jak to všechno začalo
myTimi začal v roce 2017 jako malý B2C startup, jehož posláním bylo šetřit lidem čas. Zaměřovali jsme se na efektivitu a produktivitu práce, řešili jsme za zákazníky vyplňování dokumentů, registrovali jsme jim auta, rezervovali letenky a hlídali děti. Během prvního roku fungování jsme vyrostli o více než 700 %. S tím jsme se ale nespokojili a řekli si, že nastal čas zapracovat na marketingu. A právě tehdy se objevily první problémy.
Co nám vadilo na marketingových agenturách?
Začali jsme na internetu hledat marketingové agentury a zůstali zděšení: všechny si účtovaly částky, z nichž nám hrůzou vstávaly vlasy na hlavě. Za prvních pár měsíců, kdy jsme vyzkoušeli hned několik agentur, jsme platili za marketing obrovské částky a nevěděli, kam přesně naše peníze mizí. Vedli jsme s agenturami jedno jednání za druhým – a jedno po druhém je také ukončovali. Některé si totiž říkaly až stovky tisíc za jednu kampaň.
Jak má podle nás marketingová agentura vypadat?
Chtěli jsme pro svůj byznys agenturu, která je:
- spolehlivá,
- efektivní,
- transparentní,
- férová.
A taky agenturu, která:
- pracuje s penězi v souladu s péčí řádného hospodáře,
- respektuje individuální zájmy a potřeby různých podniků,
- pravidelně reportuje o svých činnostech,
- rozumí nejen úzké oblasti marketingu, ale celému byznysu.
Hádáte správně. Žádná taková na trhu nebyla. A tak jsme si ji vytvořili sami.
Zvýšili jsme prodeje o 255 %
Výsledky byly neuvěřitelné. Během prvního roku, kdy jsme si marketing dělali sami (2019), jsme zvýšili prodeje o 255 %. Jak se nám to podařilo?
1. Rozjeli jsme sociální sítě
Začali jsme pravidelně postovat na sociálních sítích. K 31. 12. 2019 se nám podařilo získat 2 977 facebookových fanoušků. A co dál?
- Engagement nám vzrostl o 82 %.
- Naše stránka dosáhla 6 976 299 impresí.
- Náš nejúspěšnější příspěvek měl 89 sdílení a dosah na 258 919 uživatelů.
Jelikož se nám dařilo, ve správě Facebooku jsme pokračovali. Jak jsme na tom teď, v roce 2020? Máme:
- 3 242 fanoušků
- enagement rate až 44,26 %
- celkem 18 213 kliknutí na posty
Kromě Facebooku spravujeme i Instagram, kde jsme zveřejnili celkem 127 příspěvků a získali 1 308 sledujících.
2. Založili jsme firemní blog
O tom, že je firemní blog mocným marketingovým nástrojem, víme už dávno. Pravidelně ho proto zásobujeme články, které sami píšeme a optimalizujeme na základě SEO analýzy. Původně jsme psali převážně o tom, jak šetřit čas. Avšak poté, co se o nás začaly zajímat firmy a náš zákaznický segment se přesunul do B2B oblasti, začali jsme sdílet své know-how a radit malým a středním podnikům, jak na marketing, sales a zákaznický servis. Přesvědčte se sami.
Aspekt, na který jsme se při psaní blogu zaměřili, je organická návštěvnost. V současnosti dosahuje průměrné hodnoty 5 000 organických návštěv měsíčně. Co děláme pro to, aby nám návštěvnost stále rostla?
- Soustředíme se na témata, která naše zákazníky nejvíce zajímají.
- Harmonogram vytváříme na základě analýzy klíčových slov.
- Klíčová slova následně používáme při psaní článků.
- Při publikaci články optimalizujeme z hlediska SEO – vyplňujeme meta tagy, zmenšujeme obrázky a podobně.
- Zvyšujeme rating blogu díky linkbuildingu.
- Pomocí sítě zpětných odkazů také prodlužujeme dobu, kterou čtenáři na našem blogu stráví.
3. Posíláme newsletter
Začali jsme našim zákazníkům pravidelně posílat newsletter s Timi tipy pro vyšší efektivitu. Sdílíme v něm naše zkušenosti, tipy a ty nejužitečnější informace z knížek. Tím, že jsme se začali zákazníkům pravidelně připomínat, se nám podařilo zvýšit opakovaný prodej o 21 %.
Jak jsme začali pomáhat ostatním podnikům
Jelikož se nám marketing dařil, začali jsme se na něj víc a víc orientovat. Doplnili jsme si vzdělání, nasbírali zkušenosti a do svého stále rostoucího týmu přibrali profesionály z oboru. Z pouhých nadšenců, kterými jsme byli v začátcích, jsme se postupně proměnili v profíky, kteří ví, jaké to je, když se snažíte spolupracovat s marketingovou agenturou.
Už od začátku nás oslovovali podnikatelé, kteří si všimli, jak dobře nám marketing funguje, a byli překvapení, že si ho děláme sami. Jak rostl počet žádostí, abychom firmám pomohli s marketingem, rozhodli jsme se: Jdeme do toho naplno. Stal se z nás B2B byznys a začali jsme firmám poskytovat služby z oblasti marketingu, sales, zákaznického servisu a virtuální asistence.
Nezapomněli jsme, jaké to pro nás bylo, když jsme se museli potýkat s agenturami, a tak se vyhýbáme všemu, co nám na nich vadilo. Proto:
- Jsme maximálně transparentní a všechny náklady pravidelně reportujeme tak, že klienti přesně ví, za co platí.
- Účtujeme si jen reálný čas, který konkrétními úkoly skutečně strávíme.
- Nabízíme zvýhodněné balíčky pro klienty, s nimiž spolupracujeme dlouhodobě.
- Jednáme individuálně. Se zákazníky se scházíme, analyzujeme jejich situaci a veškerá řešení šijeme na míru jejich potřebám.
- Chceme být féroví. Když s námi někdo není spokojený, nic neplatí.
- Díky tomu, že v našem týmu máme odborníky na různé oblasti byznysu, marketing efektivně propojujeme s celkovou obchodní strategií a cíli podniku.
Také chcete skvěle fungující marketing za rozumnou cenu? Prohlédněte si, co všechno umíme, a neváhejte nás kontaktovat. Nebudete kupovat zajíce v pytli – úvodní konzultace je totiž zdarma.