Staří známí společně vstříc novému cíli
Než byl vyslovený požadavek na akvizici nových zákazníků, nebyla pro nás společnost BO! reality a finance neznámá. Spolupracovali jsme spolu totiž už dříve, kdy jsme pro ně řešili zejména výkonnostní a HR marketing. Pak ale klient přišel s novým požadavkem: chceme více klientů, kteří chtějí prodat svou nemovitost. Sedli jsme tedy ke stolu a začali vymýšlet varianty, jak toho dosáhnout. Z několika předložených variant jsme nakonec společně s klientem vybrali kalkulátor na výpočet ceny nemovitosti. Možná si říkáte, že takové kalkulátory přece už existují. V tom se nemýlíte, my jsme ale chtěli být převratní v tom, že „naše“ kalkulačka bude jednoduchý, rychlý, a hlavně vysoce intuitivní nástroj na doméně chciodhad.cz.
Jak jsme postupovali?
Příprava a realizace probíhala v několika krocích:
- Funkční analýza: definovali jsme, jak má kalkulátor fungovat a jaké jsou vstupy a výstupy. Dále jsme se zabývali byznys modelem – co očekáváme, že kalkulátor přinese, jak se vyplatí a kolik bude stát.
- Implementace kalkulátoru: vytvořili jsme strukturu a UX kalkulačky, texty a design. Po tom, co jsme ji vytvořili, jsme provedli uživatelské testování a konečně jsme mohli výsledek spustit.
- Nastavení procesů po spuštění: dál jsme se zabývali výrobou call scriptů pro obvolávání získaných kontaktů a vytvořili jsme systém pro předávání poptávek mezi námi a klientem a pro reporting a vyhodnocování.
- Spuštění kampaní a první výsledky: po vyhodnocení analýzy počátečního fungování a výsledků jsme přistoupili k úpravě kalkulátoru pro maximalizaci výsledků.
Není vše jen růžové, takže i na nás čekal v průběhu implementace nejeden zádrhel. Nejvíc jsme se zapotili u napojení na externí systém přes API, kde jsme řešili chybovost výsledků ze strany dodavatele. To se nám zdárně podařilo vyřešit a projekt jsme spustili.
Odkud přicházeli zákazníci?
Cílem všech výše uvedených kroků bylo přivedení relevantních uživatelů ke kalkulačce, kteří by po vypočítání odhadu ceny nemovitosti měli reálný zájem tuto nemovitost prodat. K tomu jsme použili tyto kanály:
- Sklik pro bannery a vyhledávací kampaně
- Facebook pro bannery a remarketing
- Google Ads pro vyhledávácí kampaně
Přičemž největší důraz jsme kladli na vyhledávací kampaně na Google Ads, protože jsme viděli největší potenciál u uživatelů, kteří vyhledávají prodej nemovitostí.
V průběhu kampaně jsme zjistili, že obsahové kampaně nesou nejmenší výsledky. Uživatelé, kteří přišli z Facebooku si kalkulačku vyplnili zřejmě jen tak pro zajímavost a skutečný zájem prodat nemovitost neměli. Řešení bylo poměrně jednoduché, prostředky plánované pro reklamu na Facebooku jsme omezili a přesunuli je na kampaně na Google Ads.
Jakých jsme dosáhli výsledků?
Za čtyři měsíce jsme klientovi díky kalkulačce přivedli 308 relevantních poptávek se zájmem nemovitost prodat. To znamená 308 potencionálních zákazníků pro klienta, kterým mohl nabídnout pomoc s prodejem. Náklady na jednu poptávku se v průběhu času také zmenšovaly. Zpočátku klienta stála 1313 Kč, později 1050 Kč. Během optimalizace kampaně se cena za poptávku snížila o 20 % a jejich počet se zvýšil o 100 %. Relevantnost poptávek se zvedla z 31 % na 39 %. Spolupráce s klientem stále probíhá v dalších kampaních napříč marketingovými kanály, kalkulačka stále funguje, ale reklamy na ni už necílíme.