Co byl náš cíl?
Zvednout původní konverzní poměr, který byl 0,68 %, a tím zvýšit rentabilitu investic.
Jak jsme postupovali?
Definovali jsme kroky potřebné pro zvýšení konverzního poměru:
- Úprava produktových stránek, na které vedou reklamy. Hlavně změna jejich struktury a přetextování, aby byl obsah jasný, pochopitelný na první přečetní a sestavený na míru danému zákroku.
- Pomoc uživatelům s orientací na hlavní stránce a více je vyzývat k akci.
- Zvýšit důvěru návštěvníků přidáním autentických recenzí, USPs (tedy jedinečných prodejních argumentů) a ujištění.
- Usnadnit hlavní navigaci na webu, ve které bylo příliš mnoho položek a uživatelé se v nich ztráceli.
Jako první jsme provedli SEO audit a vylepšili technickou stránku – především rychlost načítání – a metadata webu.
Další prioritou byla úprava produktových stánek, které byly málo konverzní. Definovali jsme proto 30 nejdůležitějších a pustili se do jejich úpravy podle nového wireframu:
Jak probíhalo předělání stránek?
Původní verze stránek obsahovala hned na úvod, v tzv. hero sekci, příliš textu, ve kterém se návštěvník mohl ztrácet a chyběly prvky budící důvěru jako USPs a hodnocení firmy.
Původní verze:
Po naší úpravě:
- Texty jsme zkrátili, doplnili o klíčová slova a rozkouskovali je průběžně po celé stránce, namísto úvodního shluku textu a přidali USPs i hodnocení.
- Hned v hero sekci, tedy stránka neodrazuje spoustou čtení, ale ukazuje rychlý a jasný přehled, ve kterém se návštěvníci rychle zorientují a získají ke klinice důvěru.
- CTA tlačítka nejsou hardsellová, ale pobízejí k nezávazné konzultaci.
Další část byla původně věnovaná jen fotografiím:
Za účelem uživatelské přívětivosti jsme fotky proložili recenzemi a dalšími informacemi:
Původně stránka končila dalšími bloky textu, neobsahovala recenze a nekonkrétně odkazovala na aktuality a doktory:
My jsme přidali blok o financování, na které se klientky často dotazovaly ve zprávách, a odkazy a lékaře jsme ponechali jen ty související s daným zákrokem:
Celkově je teď stránka vzdušnější a přehlednější, nejdůležitější informace koncentruje v HERO sekci, kterou si zobrazí nejvíce lidí.
Jaké jsou konkrétní výsledky naší práce?
Změny na webu se pochopitelně netýkaly jen vzhledu a textů, ale i jeho funkčnosti a technických parametrů. Poté, co jsme je optimalizovali, došlo ke zlepšení téměř ve všech metrikách.
Výchozí stav:
Rychlost po naší úpravě:
To je dobrý výsledek, ale my víme, že máme na víc, a proto budeme na vylepšeních dále pracovat.
Po vylepšení produktových stránek se konverzní poměr zvýšil o 84 %.
Z původních 0,68 % na 1,25 %.
Stanovaný cíl jsme splnili, ale ani tady se rozhodně nezastavíme a v rámci další spolupráce budeme stránky dále vylepšovat.
Jak probíhá naše spolupráce teď?
Stále monitorujeme výsledky webu a vyhodnocujeme, kde je prostor pro zlepšení. Plánujeme vylepšit další stránky, především homepage, kategorie a ceník.