S čím chtěl Algotech pomoct?
Firma Algotech si přála redesign svých webových stránek, které po letech působily zastarale, nereflektovaly současnou nabídku a zároveň už nepřinášely takový výkon. Cílem tedy bylo navrhnout modernější vzhled a doplnit prezentaci technologií, které Algotech využívá. Algotech si také přál celkově optimalizovat web tak, aby dosáhl vyššího konverzního poměru, což znamenalo:
- napsat jednoduché, ale výstižné texty;
- upravit prezentaci výhod Algotechu, aby přímo oslovovala cílovou skupinu;
- upravit navigaci webu, aby byla pro uživatele i vyhledávače co nejsnazší;
- zvýšit rychlost webu.
Jak jsme postupovali?
Vzhledem k tomu, že s Algotechem spolupracujeme už dlouho, známe dobře jeho vize, pravidla komunikace i cílovou skupinu. Mohli jsme se tak vrhnout rovnou do tvorby návrhu nové produktové stránky, aby na sebe lépe navazovaly jednotlivé sekce i jejich obsah.
Následně jsme provedli UX a SEO analýzu, ze které jsme vycházeli i při tvorbě celkové informační architektury webu. Naším cílem bylo, aby byl web i přes jeho robustnost co nejsrozumitelnější pro uživatele i vyhledávače.
Po analýze jsme se pustili do tvorby wireframů – neboli drátěných modelů webu, které naznačují rozložení jednotlivých prvků. Důležité pro nás bylo udržet provázanost jednotlivých služeb v kombinaci s jednoduchým vzhledem, aby se návštěvníci na webu neztratili.
Naši copywriteři zjednodušili předchozí textaci webu, aby jasně a věcně mluvila k cílové skupině Algotechu. Dále vymysleli nové racionální i emocionální argumenty, které přesvědčí uživatele webu udělat požadovanou akci.
Web dostal od našich grafiků a vývojářů zbrusu nový kabát i funkčnost. Drželi jsme se nových světlejších barev Algotechu a moderního vzhledu, aby web působil inovativně a zároveň prezentoval hodnoty 25leté firmy.
Jaký je výsledek?
Podařilo se nám vytvořit přehlednější a modernější web, který jasně prezentuje konkurenční výhody i všechny technologie firmy. Posuďte sami webové stránky před a po redesignu.
Stará homepage webu Algotech
Nová homepage webu Algotech
Web jsme spustili 28. 12. 2022 a po 2 měsících pozorujeme:
- o 15 % vyšší konverzní poměr
- o 26 % rychlejší načtení (konkrétně 2,2 vteřiny na mobilu z původních 3 vteřin)
- o 30 % rychlejší orientace uživatelů díky stručnějším a přesnějším textům, jasnějším CTA tlačítkům a celkově lepší přehlednosti webu
- doscroll většiny uživatelů do 50 % (nad touto hranicí ale máme vše důležité, takže uživatelé vidí to, co vidět mají)
Ukázka rychlosti webu z Core Web Vitals
Jaké problémy jsme během redesignu řešili?
Během redesignu webu pro Algotech jsme se potýkali s problémem, a to při indexaci, která byla klasickou cestou pomocí souboru sitemap velmi pomalá. Museli jsme tomu tedy trochu pomoct a pravidelně jsme kontrolovali míru indexace a neindexované stránky jsme pak ručně posílali do indexu pomocí Google Search Console. Vyřešit tento problém nám zabralo několik týdnů, nakonec jsme ale dosáhli skvělého výsledku, a to 99% míry indexace všech důležitých stránek.
Co dalšího plánujeme v rámci naší spolupráce?
Redesignem webu nic nekončí. Naopak nastává období, kdy budeme vše testovat a ladit. V následujících měsících budeme sledovat heatmapy a organickou návštěvnost, a to především na homepage a nově navržených produktových stránkách. V rámci nové SEO strategie máme nastavený i proces monitoringu hlavních produktových stránek, u kterých budeme pozorovat vývoj jejich pozic v organickém vyhledávání a klíčová slova, na která se zobrazují.
Podle výsledků monitoringu flexibilně upravíme přístup k tvorbě obsahu a linkbuildingu. Naším cílem pro budoucí spolupráci je dostat všechny hlavní produkty Algotechu na první stránku ve výsledcích vyhledávání v rámci všech definovaných hlavních vyhledávacích dotazů.
Jak redesign webu hodnotí Algotech?
„Úprava loga a celkové předělání webu algotech.cz přineslo nejenom čerstvější vzhled a identitu Algotechu, ale také výrazně vyšší poptávku po našich službách, která se ukázala v podstatě okamžitě. Práce na online prostředí je nicméně nekončící a je potřeba dobré podhoubí stále zvelebovat a rozvíjet. Věříme, že výkonost našeho webu bude v budoucnu dále stoupat.“
František Zeman, generální ředitel Algotechu