Marketing  |  Přečteno 2529 x
9. 2. 2022

Jak udělat reklamu na YouTube, která diváka chytne a nepustí?

Každý Čech za týden zhlédne na YouTube v průměru 106 minut videa. V celém Česku díky této síti dokážete zasáhnout až 67 % obyvatel ve věku 15–69 let. Stále ještě otálíte s inzercí? Přečtěte si o možnostech formátu reklamy i nastavení kampaně a nechte se inspirovat osvědčenými postupy

banner

5 typů reklam na YouTube 

Na úvod se podívejme na hlavní typy videoreklam na YouTube. Pokud už jste strávili nějaký čas na YouTube, pravděpodobně většinu těchto formátů znáte a viděli jste je v akci. Pojďme si je projít a podívat se na podrobnosti. 

 

1. Přeskočitelné in-stream reklamy 

Tyto reklamy se přehrávají před videem nebo v jeho průběhu. Jejich charakteristickým rysem je, že se diváci mohou rozhodnout je po prvních pěti vteřinách přeskočit. Reklama je dlouhá alespoň 12 vteřin a maximální doporučená délka je pod tři minuty. Jejich výhodou je to, že nemusíte platit za každého diváka, ale jen za ty, které váš reklamní spot zaujme. Na druhou stranu, ne každý uvidí vaše produktové video celé. Doporučujeme ji, pokud je vaším cílem zvýšit povědomí o značce a zasáhnout co nejširší publikum. 

Platíte za ni pouze tehdy, když se diváci rozhodnou pokračovat ve sledování i po uplynutí prvních 5 vteřin – náklady také závisí na tom, jestli uživatel zhlédne prvních 30 vteřin, jestli zhlédne celou reklamu, nebo jestli s ní interaguje (podle toho, co nastane dřív). 

 

2. In-stream TrueView 

TrueView formát je podobný výše uvedeným reklamám, jen obsahuje více call-to-action:  

 

  • TrueView for Shopping je dostupný v zemích, kde funguje služba Merchant Center (tedy i v Česku). Během reklamy dokáže zobrazit až 6 produktů, které například uživatel dříve prohlížel, nebo takové, které souvisí s videem.  
  • TrueView for Action je reklama obohacená o nadpis s odkazem na cílovou URL adresu s výzvou k akci.  
  • TruView for Reach je ideální pro budování brandu – dokážete získat maximální zásah při stanovené frekvenci. 

 

Navíc máte možnosti reklamu TrueView rozšířit o několik prvků: 

  • CTA overlay 
  • doprovodný banner 
  • karty 
  • závěrečná obrazovka 
  • rozšíření o lokalitu nebo affiliate partnera 

 

 
 

3. Nepřeskočitelná In-stream reklama 

Nepřeskočitelné reklamy se zobrazují na začátku, uprostřed nebo na konci videa a jejich maximální délka je 15 vteřin. Na rozdíl od přeskočitelné reklamy v tomto případě platíte za každého diváka.  

Tento typ zvolte, pokud se zaměřujete na rozsáhlé povědomí o značce a jste si jistí, že video udrží pozornost diváka. V opačném případě si můžete uškodit, protože v něm vyvoláte negativní emoci, kterou si spojí s vaší značkou – protože jste mu nedali možnost reklamu přeskočit. 

 

4. Mikrospot (Bumper) 

Bumber je krátká 6vteřinová reklama. Pokud své hlavní sdělení dokážete vměstnat do tak krátkého času, můžete ji využít i samostatně. Nicméně nejčastěji se Bumper používá jako podpora k hlavní in-stream kampani nebo k remarketingu. Jakožto nepřeskočitelná reklama se opět zobrazuje na začátku, uprostřed nebo na konci videa. 

Tip: Co je to remarketing a jak vám pomůže? Zjistěte to v článku Jak na úspěšný remarketing (+ 5 tipů, jak ho zacílit)

 

5. Discovery 

Reklama discovery se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání, na domovské stránce YouTube nebo vedle souvisejícího videa. Její délka je minimálně 12 vteřin, je složená z miniatury videa a maximálně tří řádků textu. Discovery je podobná organickým videím, liší se malým žlutým obdélníkem s nápisem „reklama“. 

Doporučujeme tento formát využít, pokud chcete podpořit počet zhlédnutí vašeho kanálu. Nebo například když se snažíte přesvědčit potenciálního zákazníka v rozhodovací fázi nákupu a chcete mu nabídnout další argument (recenze a podobně). V tomto případě platíte za kliknutí na reklamu. 

 

Kolik stojí videoreklama na YouTube? 

Náklady na reklamu na YouTube nejde generalizovat. Odvíjí se od zvoleného typu spotu, cílové skupiny, aktuální poptávce po reklamním prostoru a podobně. Rozlišují se také podle typů reklamy: 

 

  • Cena za zobrazení Youtube reklamy u kratších nepřeskočitelných spotů začíná orientačně na 0,1 Kč. 
  • Cena za zhlédnutí YouTube reklamy začíná přibližně na 0,21 Kč (při dokoukání spotu, který je kratší než 30 vteřin, za zhlédnutí prvních 30 vteřin nebo při interakci s videem). 

 

Reklama na konkrétní klíčová slova je na YouTube relativně levnější než v tradičním Google vyhledávání, kde se cena pohybuje nejčastěji od 20 do 40 korun. 

 

Tipy, jak udělat dobrou reklamu na YouTube 

Reklamní engine YouTube je sice výkonný a umožňuje nekonečné množství optimalizací, váš úspěch ale nakonec stejně bude záviset na tom, nakolik se dostanete do spojení a povědomí diváků.

 

Zaujměte během prvních vteřin 

Může to být známou tváří, silnou náladou nebo emocí, můžete překvapit, pobavit nebo třeba zaujmout chytlavou písní. Možností je spousta. Souvisí s tím také to, aby byl produkt ideálně zřetelný během prvních vteřin – diváci budou vědět, o co jde, i když video přeskočí, a vy se alespoň zdarma odprezentujete (při přeskočitelných formátech). 

 

Představte svou značku smysluplně 

Pokud se zaměřujete na získání povědomí o značce, nejlépe uděláte, když značku představíte hned v prvních pěti vteřinách videa. Jestliže už cílíte na potenciální zákazníky, můžete s brandingem počkat, než se divák zahledí do příběhu reklamy. Není to ale jen o tom, vtisknout každému do očí vaše logo. Branding zosobňuje vaši značku tak, že každý detail podporuje její charakter, tón a vizi. 

Tip: Přečtěte si 20 statistik o brandingu. Možná vás překvapí. 

 

Ukažte lidem, co mají dělat 

I reklama na YouTube má svůj cíl, za jehož pomoci budete měřit úspěšnost. Pokud se zaměřujete na prodej, návštěvnost webu nebo jiné konverze, zvažte nastavení reklamy TrueView for Action. Tím získá inzerát další klikací prvky a divák může provést konverzi ještě před koncem videa. 

 

Přizpůsobte se mobilům 

Až 70 % času stráveného na YouTube je skrze mobilní zařízení, berte na to ohled. Vertikální formáty videa dokáží překrýt až 70 % plochy mobilního telefonu. Můžete toho využít a vytvořit kreativy zvlášť pro obrazovky počítačů a zvlášť pro mobilní zařízení. 

 

Svěřte své reklamy myTimi 

Reklamy na YouTube mohou zpočátku působit zahlcujícím dojmem. Naštěstí vám různorodé reklamní formáty poskytují dostatek výkonných nástrojů k tomu, abyste oslovili přesně takové publikum, jaké si budete přát. Nejste si jistí, jak začít? Nebo jste už začali, ale reklamy vám nefungují tak, jak byste si přáli? Svěřte svůj marketing do našich rukou, získáte nové zákazníky rychleji a levněji. 

 

 
 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy