Když ses na pozici timíka hlásila, jakou jsi měla představu?
Byla jsem nadšená, že se konečně budu moct naplno věnovat takové práci, která mě bude naplňovat. Psaní a hra se slovy jsou mojí srdeční záležitostí.
Jak moc se tvoje práce reálně liší od toho, jak sis náplň práce v myTimi představovala?
Věděla jsem, že práce v agentuře nebude žádná procházka růžovým sadem, ale občas bojuji s únavou. Mám kreativní práci ráda, ale věnovat se tvorbě několik hodin vkuse bývá docela zápřah. Zvykla jsem si ale na to, že když si s něčím neví rady nebo se cítím unaveně, tak je dobré se donutit k počítači sednout a prostě začít. Po chvíli se rozepíšu, mám jasnější představu o konceptu a jde to samo.
Překvapil tě nějaký konkrétní úkol, který jsi musela vypracovat?
Asi ne. Občas píšu věci týkající se oborů, ve kterých nejsem žádný edukovaný odborník. Jedná se například o informační technologie. Měla jsem z takových témat obavy, ale nakonec se ukázalo, že dovedu psát i tohle.
Co musíš na své pozici umět?
Jako copywriter musím být kreativní, nesmí mně chybět cit pro jazyk. Správná stylistika a gramatika jsou samozřejmostí. Důležitá je i schopnost pochopení požadavků klienta. Musím se umět naladit na cílovku, pro kterou píšu. V neposlední řadě jsem se ale také musela naučit sebedisciplíně a přijímat kritiku. Ze začátku jsem byla trošku ješita.
Jaké typy textů ráda píšeš?
Nejvíce to asi budou sociální sítě. LinkedIn podle mě teď frčí a baví mě na něj nejen psát, ale číst si i příspěvky ostatních. Jen TikToku jsem zatím nějak nepřišla na chuť.
Víme, které typy textů jsou tvé nejoblíbenější, takže se nabízí i otázka, o kterých tématech píšeš nejraději?
Nejraději tvořím příspěvky týkající se kultury a umění, k tomu se ale v myTimi bohužel nedostanu, dělám to tedy jako freelancer stranou. Pak asi cokoli, co se týče marketingu.
Mimo psaní děláš i korektury. Všímáš si na první pohled chyb v textu, i když zrovna neopravuješ?
Všímám a někdy mám chuť si vydloubnout oči. Je neskutečné, co někteří dovedou s češtinou provádět. Zvlášť na sociálních sítích občas ten jazyk někteří dost nepříjemným způsobem znásilňují.
Jaká je tvoje pracovní doba v myTimi?
Jako jeden z mála copywriterů docházím do firmy (ostatní jsou z jiných měst, pracují tedy „fully remote“). Ale tak dvakrát do týdne dělám z domu, kde mám vytvořený svůj pracovní koutek a vyrušovat mě může leda kočka.
Co tě na práci baví?
Psaní. Hra se slovy. Kreativita. Taky mám příležitost se učit novým věcem nejen z oboru copywritingu, ale třeba i SEO apod. Jsem ráda, když rozumím i těm věcem okolo a vím třeba, jak jsou na webu důležité zpětné odkazy, meta tagy a tak.
Čemu se věnuješ ve svém volném čase?
Dělám divadelní produkci, hraji a ráda běhám. Pokud to jde, tak 10 až 12 km denně. Když prší, mám nově doma i trenažér, takže snad nezlenivím.
Co obnáší tvoje práce produkční?
Zahrnuje to psaní a redigování článků, tiskových zpráv a aktualit. Správu sociálních sítí (Facebook, Instagram), komunikaci s médii a divadelními redaktory. Dále produkční supervizi nad konkrétními inscenacemi a zajišťování hladkého průběhu repríz. Tři roky jsem studovala divadelní vědu a teď si dálkově dodělávám mediální studia.
Jak to všechno stíháš? Poraď nám!
Narodila jsem se s Marsem v Beranu. Jsem prostě hyperaktivní.
Utužuješ vztahy i se svými kolegy?
Občas se účastním teambuildingů, které v myTimi pořádáme. Jednou za měsíc pak máme společný oběd s content týmem, kdy dorazí i ti, co běžně fungují v „remote režimu“. Je moc fajn se čas od času takhle sejít.
Které články si od tebe na webu můžeme přečíst?
Psala jsem třeba článek Drobečková navigace, Google novinky, Jak vytvořit sladěný feed na Instagramu nebo 5 tipů na aplikace na vytvoření videa z fotek.