Život v myTimi  |  Přečteno 1253 x
1. 12. 2023

„Chci se zdokonalovat v tom, co dělám – největší smysl mi dávají webové projekty,“ říká naše content manažerka Aneta

Aneta vede v oddělení contentu svůj vlastní tým. Z copywriterky se z ní v průběhu let stala manažerka a dnes má na starosti nejen psaní, ale hlavně kontrolu výstupů a zdokonalování ostatních copywriterů. V rozhovoru jsme se pobavili o tom, co se jí na copywritingu líbí, kam se chce posouvat dál a jaké to je pracovat plně na dálku. 

banner

Jak ses dostala ke copywritingu a jak dlouho už se mu věnuješ? 

Copywritingu se věnuju asi čtyři roky a dostala jsem se k němu trochu oklikou. Studovala jsem politologii a na magisterském stupni jsem začala tápat, co chci vlastně dělat. Věděla jsem, že mě to táhne k marketingu – a taky, že mě baví hrát si se slovy a zjišťovat jejich význam. Tak jsem si našla stáž v PR agentuře, kde jsem zjistila, že mě psaní vlastně moc baví. A bylo jasno.  

Během studia jsem pak brigádničila jako copywriter v Okay elektru, kam jsem po škole nastoupila na plný úvazek. Odsud moje kroky vedly přímo do myTimi, kde působím od října 2021. 

Proč zrovna copywriting? Co tě na psaní zaujalo a co tě na tom baví? 

Na začátku jsem si ráda hrála se slovy – hlavně s dvojsmysly. Zajímal mě jejich význam a bavilo mě je kreativně používat v textech. Postupem času jsem ale pochopila, že copywriting o tomhle tak úplně není. Dneska vnímám psaní jako moji součást. Dokonce raději píšu, než mluvím – přijde mi, že se tak dokážu mnohem lépe vyjádřit. 

V myTimi pracuješ jako content manažerka – jak se za tu dobu, co jsi součástí, proměnila tvoje pozice a celý content tým? 

U nás si copywriteři vždy zkusí napsat všechny formáty, abychom zjistili, co jim jde a co je baví. Já jsem začínala s blogovými a linkbuildingovými články. Pak jsem psala newslettery, příspěvky na sociální sítě a postupně se k tomu přidávaly i weby. Takže náplň mé práce na pozici copywritera byla z 90 % jenom psaní. Těch 10 % se skládalo z tvorby reportů, správy sociálních sítí a podobně.  

Na pozici content manažerky mi přibylo spoustu nových činností jako například tvorba obsahových strategií, koordinace a zadávání práce nebo kontrola výstupů. A samotné psaní tvoří zhruba 60–70 % mého času

Content tým se proměnil poměrně dost. Pár kolegů odešlo, někteří z nich se zase vrátili. Přivítali jsme spoustu nových tváří, takže jsme se trochu rozrostli a taky jsme změnili strukturu, nastavili procesy, takže teď všechno skvěle šlape. Myslím, že tvoříme mnohem silnější tým, oproti mým začátkům v myTimi.  

Už jsi to trochu naťukla – ale co konkrétně máš teď na starosti? Můžeš nám popsat třeba tvůj běžný den? 

Koordinuju práci, takže každé pondělí píšu svému týmu, kolik má volných kapacit. Podle toho pak rozdávám úkoly, které mi přistanou v e-mailech. Pak zjistím, co je pro mě v ten den priorita. Někdy to je psaní, jindy například kontrola výstupů.  

Dopoledne většinou začínám tím nejtěžším, což je pro mě například tvorba článků, obsahových strategií nebo textace webu. Odpoledne se věnuju něčemu jednoduššímu, jako jsou třeba publikace článků. A v průběhu celého dne samozřejmě komunikuju s content týmem nebo s projektovými manažery. 

Kromě toho ještě hlídám, abychom veškeré výstupy dodali klientovi včas a ve stanovém rozpočtu, zaškoluju nováčky a sem tam se věnuju i tvorbě wireframů. 

Už netvoříš tolik obsahu jako dřív. Nechybí ti to? 

Upřímně jsem ráda, že nedělám full-time copywritera, protože bych to dlouhodobě nezvládala. Když to mám proložené i jinými činnostmi, tak mám stále dostatek nápadů a energie na psaní – a přála bych to tak každému. Vyhovuje mi mít různorodou práci, protože mě díky tomu všechny aktivity stále baví. 

Jaký formát tě nejvíce baví psát a proč? 

Nejvíc mě baví textovat weby, protože u webového copywritingu je potřeba vyjádřit podstatu v pár slovech. Je tedy důležité být stručný, a zároveň velmi konkrétní. Což mi nedělá problém, protože nerada chodím kolem horké kaše (ani v běžné komunikaci). Pak tady ráda píšu příspěvky na sociální sítě – hlavně na Facebook. Důvod je stejný, příspěvek musí být stručný a zaujmout hned první větou. 

Máš na starosti i zaškolování nových copywriterů. Jak to probíhá? Co musí znát každý, kdo nastupuje do content týmu v myTimi? 

Zaškolování nováčků mám rozdělené na čtyři části. Hned druhý den po nástupu prochází úvodním školením, kde vysvětluju, jak psát všechny formáty textů, a základní pravidla psaní – například že se mají vyhnout trpnému rodu. Taky posílám odkaz na procesní knihu content týmu, ve které máme specifikovaná veškerá pravidla a tipy, jak psát

Druhé školení se týká správy sociálních sítí – tam vysvětluju, jak plánovat a propagovat příspěvky a jak se starat o firemní profily, abychom dosahovali stanovených cílů. Na třetím školení ukazuju, jak publikujeme články ve WordPressu. A na čtvrtém – jak fungují e-mailingové nástroje Mailchimp a Ecomail. Po každém školení nováčkům zadávám úkoly, aby si danou činnost rovnou vyzkoušeli. Jejich výstupy pak procházím a dávám zpětnou vazbu, aby věděli, co udělali dobře a co je třeba zlepšit. Když je potřeba doplnit cokoliv dalšího, tak zaškoluju individuálně podle potřeby. 

Myslím, že by každý copywriter začátečník měl umět vytvořit text, který bude konzumovatelný – to znamená umět formátovat a oddělovat myšlenky. A taky samozřejmě znát pravidla českého pravopisu.  

Co je podle tebe nejčastější chyba, kterou copywriteři v začátcích opakují? 

Většinou se stává, že si moc neumí poradit se synonymy a v odstavci zopakují stejné slovo čtyřikrát. Pak taky často píšou složité věty – buď velmi dlouhá souvětí, nebo používají pasivum (trpný rod). To jsou asi nejčastější chyby, se kterými se setkávám. 

Výkonnostní copywriting je mentálně náročná práce. Zažila jsi někdy pocit, že už nedokážeš být kreativní a potřebuješ pauzu? 

Je to náročné. Jak už jsem zmínila – 8 hodin denně bych psát nedokázala, takže mi pomáhá, že mám na své pozici i jiné povinnosti. S kreativitou mám ale největší problém, když je příval nové práce. Typicky když získáme nové klienty, pro které spravujeme více kanálů. V těchto momentech se cítím zahlcená, protože je potřeba nastavit veškeré procesy, stanovit, jak a co budeme psát, rozdat práci – prostě všechno rozplánovat. To bývám s kreativitou na nule. Jakmile ale vše nastavíme, tak už je to v pohodě.  

Co děláš proto, aby sis udržovala určitý odstup a psaní tě tolik nevyčerpávalo? 

Když jsem na pozici copywriterky většinu času jenom psala, snažila jsem se hledat si i jinou práci na odreagování – například publikaci článků, plánování příspěvků nebo vymýšlení harmonogramu. To jsou úkoly, u kterých jsem si od psaní trochu odpočinula. Teď už mám ale takové práce víc než dost, takže si ji hledat nemusím.  

Když je nejhůř, jdu se projít, zaběhat si – nebo se v půlce dne zvednu od počítače a věnuju se něčemu jinému. Pracuju z domu, takže je pro mě výhoda, že nemusím být vázaná na kancelář. Můžu se odreagovat a zbytek práce dodělat třeba večer.  

Práce z domu může být výhoda. Ty ale pracuješ plně na dálku – není to někdy na hlavu, obzvlášť když vedeš tým a musíš komunikovat s kolegy? Jak ti to vyhovuje? 

Vyhovuje mi to 100%. Potřebuju na práci úplné ticho, abych se mohla soustředit, a to by v kanceláři nešlo. Tam bych té práce moc neudělala. Navíc když jsem nastoupila, i moje tehdejší content manažerka pracovala z domu, takže jsem zvyklá komunikovat v podstatě hlavně na dálku. Vím, že to tak funguje a nevidím v tom vůbec žádný problém. Mám s tím velmi dobrou zkušenost. 

Osobní kontakt asi nic nenahradí. Nicméně máš nějaké tipy, jak komunikovat a produktivně pracovat z home office? 

Rozhodně souhlasím s tím, že osobní kontakt je důležitý a čas od času mi chybí. Takže jsem ráda, když jednou za měsíc přijedu do Prahy a s kolegy se vidím. Jinak se den co den „vidíme“ na Slacku. 

Komunikace na dálku je problém v momentě, kdy se špatně pochopíme. Jednou se mi to stalo a od té doby si na to dávám velký pozor. Doporučuju se na všechno ptát – a to nejen během hovoru, ale i v průběhu práce. Zkrátka čemukoliv nerozumím nebo si nejsem jistá, tak se raději zeptám. Ušetří to pak spoustu času oběma stranám. Pokud naopak já někomu zadávám práci, ujišťuji se, že to všichni pochopili. 

A produktivita... nejsem každý den produktivní. Někdy mi to jde pěkně od ruky, jindy mi to nejde. Ale díky home office si můžu jít po obědě třeba zacvičit, pročistím si hlavu a pak to jde líp. Co bych ale doporučila je soustředit se vždy na jeden úkol. Rozhodně se nevyplatí dělat multitasking nebo v průběhu práce kontrolovat e-maily. Taky mi pomáhá prioritizovat úkoly – každý den si určím, co je nejdůležitější, a tomu se věnuju. 

Když se podíváš na uplynulé roky v myTimi, na co jsi fakt pyšná? Je nějaký projekt, klient nebo zážitek, kdy sis řekla, že tvoje práce má opravdu smysl? 

Takových je víc, ale v podstatě mi největší smysl dávají webové projekty. Téměř hned po nasazení se zlepší všechny metriky a klientům přijdou poptávky. Samozřejmě vím, že za úspěšným webem nestojí jen texty, hraje tam roli více faktorů. Ale vždycky mě to potěší, protože to je to, co má naše práce dělat a dělá – pomáhá s růstem byznysu. 

Máš nějaký pracovní cíl, kterého bys chtěla v následujících letech dosáhnout? 

Mým cílem je zdokonalovat se v tom, co dělám. Ať už se to týká psaní, tvorby strategií a wireframů nebo být lepší manažerkou – na to vše se chci zaměřit. Nechci postupovat nikam dál, protože mě baví to, co dělám a nerada bych o nějakou z těch částí mé práce přišla. 

Nedávno ses vdala za programátora. Nemluvíte každý trochu jinou řečí? Rozebíráte doma i práci? 

On mi rozumí, ale já jemu vůbec – jako by na mě mluvil španělsky. Několikrát se mi programování už snažil vysvětlit, občas něco pochytím, ale celkově tomu moc nerozumím. Naštěstí já s ním svoji práci probírat můžu a taky to dělám. Někdy mu dávám přečíst to, co jsem napsala, protože se chci pochválit. A někdy zase, aby mi poradil.  

Navzájem se inspirujeme a pomáháme si. Manžel je mi největší oporou, už v mých začátcích mi dával feedback, a i díky tomu jsem se posouvala dál.  

Líbánky jste strávili v Barceloně, jak se vám tam líbilo? Cestuješ ráda? 

Barcelona je krásná a doporučuju každému, aby se tam někdy podíval. Všichni si tam přijdou na své. Líbilo se mi spojení nádherných památek, které jsou ale velmi blízko moři. Také jsme si pochutnali – tapas bych ocenila i v Česku. A ochutnala jsem tam nejlepší víno, co jsem kdy pila. A že jsem jich jako rodačka z jižní Moravy už vypila (smích). 

Poznávání cizích zemí mám ráda, ale manžel na to moc není. Takže se to snažíme skloubit a vyrážíme do zahraničí tak jednou do roka.  

Co děláš ve volném čase? Máš nějaké oblíbené aktivity na odreagování? 

Mám v rukávu spoustu aktivit, ale vždy si vybírám podle nálady, na co mám zrovna chuť. Někdy je to jóga, někdy běh, plavání, squash, badminton, pilates nebo tanec. Taky ráda peču zdravější verze různých dezertů. Mascarpone většinou zaměňuju za tvaroh, místo sušenkového základu dávám ořechy nebo vločky a podobně. Baví mě to víc než vaření. A samozřejmě také ráda čtu. 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy