Co obnáší tvoje pozice v myTimi?
Moje pozice je Marketing Account Director a mám takové dvě hlavní role. Tou první je řízení account týmu, který mám na starosti, a ta druhá se týká našich klientů. V krátkosti je náplní mé práce rozvíjet vztah s klienty a dohlížet na to, že je naše práce v souladu s jejich očekáváním.
Tvoje pracovní dny budou asi různé – jaké úkoly během celého týdne řešíš?
Obecně bych řekl, že 70 % mých dnů tvoří schůzky a 30 % je práce na strategiích a revizích. Ráno mám většinou takové „schůzky“ sám se sebou, během kterých kontroluju e-maily, výsledky klientů a podobně. Velkou část dne pak tvoří videohovory nebo osobní schůzky s klienty a odpoledne vyřizuju úkoly a e-maily, které se mi nastřádaly během dne. K tomu mám pod sebou accounty a projekťáky, kteří mají sice na starosti své klienty, ale já tam dohlížím na to, zda aplikujeme strategie, které jsme si s klientem domluvili. Případně jsem jim kdykoliv k dispozici, když potřebují pomoct.
Pomáháš B2B firmám definovat jejich proposition value – co si pod tím máme představit?
Abychom mohli úspěšně propagovat klientův produkt nebo službu, potřebujeme vymyslet, jakým způsobem to vlastně budeme dělat. Často narážíme u firem na to, že samy neví, co je například odlišuje od konkurence, v čem je jejich výhoda a proč by si zákazníci měli koupit daný produkt zrovna od nich. Tohle všechno jsou pro nás stěžejní informace, které firmám na začátku spolupráce pomáháme definovat a dohromady to utváří zmíněné proposition value.
Narážíš u klientů na nějaký opakující se problém, který je oddaluje od jejich cíle?
Nejčastější problém je právě chybějící proposition value. Většina firem ho nemá vůbec definované, a proto se jim nedaří přesvědčit zákazníky, aby koupili jejich produkt nebo službu.
Potom bývá problémem web, který hodnotíme vždy na začátku spolupráce. Je to pro nás totiž důležitý kanál, na který vedeme zákazníky. Většinou narážíme na špatnou strukturu, která brání uživateli dostat se co nejrychleji k cíli. To jde často ruku v ruce i s nejasným obsahem. Firmy mají totiž tendenci popisovat své služby složitě nebo příliš technicky a nevypíchnou žádné výhody oproti konkurenci. Zákazník pak vůbec nepochopí, co vlastně nabízí.
Náplní tvé práce je především komunikace – s klienty i s týmem. Máš nějaký „hack“, jak se nezahltit e-maily a schůzkami?
Takový všeobecný „hack“ v myTimi jsou bloky v kalendáři. Já mám kalendář od pondělí do pátku plný a mám v něm jednotlivé bloky, během kterých se věnuju určitým klientům. Začínám vždycky strategickými úkoly a potom jdu až k té operativě. Takhle si v tom bloku vyřídím i ty e-maily, které s tím konkrétním klientem souvisí. Tento způsob mi vyhovuje úplně nejvíc a řídím si tak svůj čas, abych zvládl odbavit všechno.
V myTimi patříš mezi „veterány“ – jsi součástí týmu už více než tři roky. Jak se za tu dobu proměnila tvoje pozice a schopnosti?
Nastupoval jsem na stejnou pozici, takže to se nezměnilo. Nicméně se určitě změnil postup, kterým marketing děláme, a tím pádem i požadavky na mou pozici. Postupně jsme společně s managementem budovali procesy a nějaké „zlepšováky“ – například jak dobře reportovat, co dělat pro to, aby byl dobrý vztah s klienty a podobně. Na tohle všechno jsme přicházeli během těch tří let, takže bych řekl, že jsme vlastně vyrostli společně.
Proměnily se ale i moje schopnosti. Když jsem nastoupil do myTimi, tak jsem neměl zkušenosti z marketingu. Ten obor pro mě byl nový a musel jsem se do něj velmi rychle dostat. Naučil jsem se hlavně strategickou rovinu jednotlivých kanálů, ale nešel jsem úplně do detailu, abych například nastavoval kampaně.
Potom vidím určitě velké zlepšení v time managementu a efektivitě. A jako úplně nejdůležitější vnímám byznysový přístup, který má obecně myTimi ke klientům. Jak se říká „ryba smrdí od hlavy“, a díky tomu, že má Honza Skovajsa (CEO myTimi pozn. red.) hodně byznysový až investorský přístup, tak je pro nás všechny důležité, aby byly peníze klienta efektivně využité. To je podle mě i velká výhoda, která nás jako agenturu odlišuje
Kdybys měl říct tři nejdůležitější věci, které by měl každý Marketing Account Director umět, co by to bylo?
Když vybírám někoho k sobě do týmu, tak jsou pro mě nejdůležitější 3 věci, a to:
- Znalost marketingu, protože klient chce mít vedle sebe partnera, který té oblasti rozumí a dokáže mu pomoct.
- Komunikace – abych viděl, že ten člověk umí dobře komunikovat, protože to je vlastně hlavní náplň práce.
- Organizovanost
To je podle mě základní skill set, který by člověk měl mít.
Není tvá práce někdy stresující? Jak udržuješ work-life balance?
Práce je podle mě vždycky nějak zdravě stresující. (smích) Myslím si, že určitá míra stresu tam musí být, protože jinak bychom nerostli a stagnovali. Spíš je důležité si to v hlavě srovnat a říct si, co je a není zdravý stres a s tím umět pracovat.
Potom je klíčové mít dobře srovnaný kalendář, protože práce se dá vždycky stihnout, a to, že není čas, je velmi subjektivní. Většinou podle mě čas máme, jen si to člověk musí umět zorganizovat. Takhle k tomu přistupuju a vyvažuju to rodinou a sportem – to jsou moje hlavní priority.
Jakým sportům se věnuješ? Co tě nejvíc baví?
Nejvíc mě baví běh, protože to je nejflexibilnější – zaběhat si můžu kdekoliv. Pak taky rád posiluju, chodím na thajský box a horolezeckou stěnu.
Rád cestuješ. Jaké země jsi navštívil a co je tvá vysněná destinace?
S dítětem cestujeme už míň. Ale vždycky jsem měl rád Asii, kvůli kultuře, i tomu, že je tam teplo a levně. (smích) Člověk tam může žít klidně měsíc a je to v pohodě. Takže mě to nejvíc táhne tímhle směrem. Jinak asi nepotřebuju objevovat pořád nové destinace, rád se vracím na místa, kde už jsem byl.
Baví tě to, co děláš? Jakým směrem by ses chtěl v budoucnu ubírat?
Baví. Celkově bych se chtěl věnovat tomu, abychom měli v myTimi větší firmy a značky jako zákazníky. Vzhledem k tomu, že jsme teď zaměření hlavně na výkonnostní marketing, tak by mě lákalo přičichnout i k brandu.