Život v myTimi  |  Přečteno 1705 x
30. 9. 2022

Rozhovor s copywriterem a korektorem Petrem: Co nesmí chybět v dobrém článku?

Co nesmí chybět v dobrém článku a jak se pozná špatný copywriter? Petr píše články, newslettery a weby pro klienty myTimi, věnuje se především IT tématům, která ho baví i v osobním životě. V dnešním rozhovoru vám prozradí, jak vnímá práci copywritera a čemu se věnuje ve volném čase.

banner

V myTimi pracuješ jako copywriter a věnuješ se IT tématům, což dělá většině copywriterům problém. Co je na tom podle tebe nejtěžší? 

IT je velmi specifické odvětví, které má neuvěřitelné tempo růstu a vývoje. Pokud chcete psát o IT, musíte být neustále v obraze, doslova platí, že co platilo včera, je už dnes zastaralé. A pochopitelně je zapotřebí určitý fundus a penzum znalostí z oboru, jinak nemáte na čem stavět a snadno se utopíte v záplavě nicneříkajících pojmů. O vědu a techniku se zajímám od malička, zažil jsem aktivně i éru osmibitových osobních počítačů, přivydělával jsem si sestavováním PC a vystudoval jsem informatiku, takže si myslím, že mám slušný základ.  

 

Nově píšeš články na herní téma. Hraješ nějaké hry?

Umí ryba plavat? Nově píšu herní články pro myTimi, ale měl jsem vlastní pořad o deskových hrách Deskoherna, jsem skoro dva roky redaktorem herního webu Říše her a dlouhá léta jsem byl v redakční radě Zatrolených her. Pro oba weby jsem napsal stovky textů. Hry miluji ve všech formách, takže hraju hry deskové (ve sbírce mám přes 250 her), počítačové (téměř 500 titulů ve sbírce), únikové (5 jsem aktivně designoval, tu největší si můžete zahrát v Plzni) i divadelní (těch bylo nepočítaně, 3 jsem napsal). 

 

Co je podle tebe nejdůležitější na práci copywritera?

Na dotazy typu „co je nej…?“ se mně vždycky těžko odpovídalo. Obvykle se totiž jednoduše odpovědět nedá. Vždy hrají roli odlišná hlediska a dobrý výsledek je zpravidla synergií vícero splněných kritérií. Osobně jsem s článkem spokojený, pokud splňuje všechny formální náležitosti z jazykového i marketingového hlediska, ale navíc přinese čtenáři nové informace zajímavou, srozumitelnou a zábavnou formou.  

 

Jak se pozná dobrý copywriter? 

Na první pohled poznáte spíše špatného copywritera, ať už podle chyb v textu, krkolomnou stylistikou či špatným používáním klíčových slov. Práce dobrého copywritera přináší měřitelné výsledky v podobě vyšší organické návštěvnosti webu, blogu či sociálních platforem.  

 

Co nesmí chybět v dobrém článku? 

Těch věcí je z formálního a marketingového hlediska mnoho. Ale nestačí. Opravdu dobrý článek vyloudí úsměv, zamyšlení a kliknutí na CTA tlačítko. 

 

IT a herní téma ti jde na jedničku. Je něco, o čem nedokážeš psát? 

Myslím, že dokážu přinejmenším obstojně psát o čemkoliv, nicméně přiznávám, že existují témata, kterým bych se raději vyhnul, např. móda, sport a politika. Je dobré si v copy vyzkoušet více formátů a témat, ale jsem zastáncem specializace.  

 

Mimo psaní děláš i korektury. Všímáš si na první pohled chyb v textu, i když zrovna neopravuješ? 

Bohužel ano, někdy na první pohled. Pokud vidím chyby v jídelním lístku hospůdky na růžku, mávnu nad tím rukou. Když ale najdu chyby v textech seriózních médií a webů větších společností, připadá mně to poněkud smutné a hodně neprofesionální. 

 

Jsou nějaká pravidla českého jazyka, která bys nejraději pustil k vodě? 

Čeština je krásný jazyk, který si ale bohužel soustavně ničíme mnohdy naprosto zbytečným nadužíváním anglikanismů (a jiných -ismů), má ale příliš složitou gramatiku. Spíše bych byl pro nějakou systematickou revizi všech pravidel.  

 

V čem sám často chybuješ?

Mám pocit, že chybuji naprosto ve všem, někdy se až vyděsím, co dokážu napsat. Často se zamýšlím nad interpunkcí. Není ale důležité, kolik chyb člověk dělá, jako spíš kolik jich sám po sobě dokáže opravit. A to bohužel není téměř nikdy stoprocentní, proto je důležitá důsledná kontrola a korektura druhým párem kritických očí. 

 

Jaký je Petr v soukromém životě? 

Bylo by hezké, kdybych mohl s čistým svědomím prohlásit, že jsem veselý chlapík, se kterým je radost pobejt…  

 

Čemu se věnuješ ve svém volném čase? 

To už jsem hodně zodpověděl v otázce, která se točila okolo her. Kromě hraní mám rád divadlo (divácky), film, literaturu, autorskou tvorbu, toulky po lesích a loukách a – věřte tomu, nebo ne – kuchtění.  

 

Kde tě můžeme vidět hrát? 

Hrajeme kromě divadelních festivalů a přehlídek po celé zemi zejména na plzeňských nezávislých scénách jako je Moving Station nebo divadlo Dialog. Na podzim ale vystoupí náš soubor s oceňovanou inscenací Pan Polštář na prknech Činoherního divadla v Praze. 

 

Nedávno sis změnil příjmení, co tě k tomu vedlo? 

Současný právní řád bohužel neumožňuje snoubencům zvolit si zcela nové společné příjmení podle svých představ. Jedinou možností je změna příjmení jednoho ze snoubenců, což byl právě můj případ. 

 

V myTimi pracuješ na plný úvazek, ale na dálku. Vyhovuje ti každodenní home office? 

S oblibou říkávám, že mám nejtišší a nejluxusnější kancelář na světě – svůj pracovní kout se třemi monitory a studiovými reproduktory. Cesta do práce mně trvá pod jednu minutu a kdykoliv si můžu odskočit domů. Na druhou stranu se z každého měsíčního týmového setkání vracím velmi a spokojený a s myšlenkou, že by se tyto mítinky mohly odehrávat mnohem častěji, alespoň virtuální formou. 

 

Co se ti líbí na myTimi a proč by měly firmy oslovit právě nás? 

Oceňuji příležitost, kterou jsem zde dostal, svobodu, kterou máme, a dobré vztahy. A proč zvolit právě nás? Abych ocitoval klasika: jsme prostě lepší. 

 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy